Διδυμοτείχου Δαμασκηνός: Ο πιστός ετοιμάζεται να εορτάσει τα Άγια Θεοφάνεια ως μία προσωπική πασχάλια
Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Γεωργίου Σουφλίου, Ο Σεβ. κ. Δαμασκηνός, ιερούργησε κατά τη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε, στην οποία παρέστησαν ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο Δήμαρχος Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος και ο Διοικητής της 50ής Ταξιαρχίας Ταξίαρχος Δημήτριος Αραμπατζής.
Αρχομένου του Νέου Έτους ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός την Κυριακή προ των Φώτων, 2 του μηνός Ιανουαρίου, επισκέφθηκε την ιστορική και παραδοσιακή πόλη του Σουφλίου, τρίτη έδρα της Ιεράς Μητροπόλεως.
Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Γεωργίου Σουφλίου, Ο Σεβ. κ. Δαμασκηνός, ιερούργησε κατά τη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε, στην οποία παρέστησαν ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο Δήμαρχος Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος και ο Διοικητής της 50ής Ταξιαρχίας Ταξίαρχος Δημήτριος Αραμπατζής.
Ο Σεβασμιώτατος σχολιάζοντας την αναγνωσθείσα ευαγγελική περικοπή, εν όψει της εορτής των Θεοφανείων, μεταξύ άλλων, είπε:
«Ἔρχεται ὁ Δημιουργός νά βυθισθεῖ μέσα στα ὕδατα τοῦ Ἰορδάνου ποταμοῦ, ὄχι γιά νά ξεπλύνει τίς ἁμαρτίες Του, ἀφοῦ δέν ἔχει οὔτε μία, ἀλλά γιά νά ἁγιάσει αὐτά τά ὕδατα καί μέσ’ ἀπ’ αὐτά ὁλόκληρο τό φυσικό περιβάλλον καί τήν κτίση στό σύνολό της. Αὐτή ἡ κάθοδος τοῦ Ἰησοῦ στό βυθό τοῦ ποταμοῦ εἶναι μία πασχάλια προτύπωση. Βυθίζεται στή ροή τοῦ ποταμοῦ γιά νά συλλάβει τό βύθιο δράκοντα, ὁ ὁποῖος στή ροή τοῦ χρόνου συνέλαβε τόν ἄνθρωπο καί τόν βύθισε, τόν αἰχμαλώτισε στήν ἁμαρτία καί στή φθορά. Θά ἀναδυθεῖ ὡς Ἀναμάρτητος ἀπό τόν Ἰορδάνη, ὅπως θά ἀναστηθεῖ ὡς Νικητής τοῦ θανάτου ἀπό τό βυθό τοῦ Ἅδη. Τό πέρασμά Του μέσ’ ἀπό τό νερό φέρνει τήν ἀφθαρσία καί τόν ἁγιασμό, ὅπως τό πέρασμά Του ἀπό τόν Τάφο φέρνει τήν ἀληθινή ζωή καί τήν ἄδυτη χαρά. Ὁ Κύριος παρίσταται στόν κόσμο μέσ’ ἀπό μία διαρκῆ κάθοδο καί ἀπό ἕνα ἀδιάκοπο πέρασμα πρός τήν ἐλπίδα τοῦ τελικοῦ θριάμβου.
»Ὁ πιστός ἑτοιμάζεται νά ἑορτάσει τά Ἅγια Θεοφάνεια ὡς μία προσωπική πασχάλια πορεία μέσα στό ζωντανό καί εὐλογημένο Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Ὡς βυθισμένος μέσα στήν ἀνυπακοή καί τήν ἄγνοια τοῦ Θεοῦ λούζεται μέ τά Ἰορδάνεια ρεῖθρα, δηλαδή μεταλαμβάνει τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, γιά νά ὁμολογήσει μαζί μέ ὁλόκληρη τή φύση τήν παρουσία τῆς Ἁγίας Τριάδος στήν κτιστή πραγματικότητα. Μέ τή μετάληψη καί τό ραντισμό τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ ἀποδέχεται τή φανέρωση τοῦ Θεοῦ, ὑπακούει στή φωνή τοῦ Πατέρα, ἁγιάζεται ἀπό τήν ἐνέργεια τοῦ Παρακλήτου καί ἀγαπᾶ πάνω ἀπό κάθε τί τόν Ἐνανθρωπήσαντα Υἱό μέ τόν Ὁποῖο ἔχει τό περιθώριο καί τήν εὐκαιρία νά ἑνωθεῖ ὁλοκληρωτικά κοινωνῶντας τό Σῶμα καί τό τίμιο Αἷμα Του, μέσ’ ἀπό τη συμμετοχή του στό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας.
»Ἡ ἱστορική φανέρωση τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, ἡ συγκλονιστική Θεοφανεία στόν Ἰορδάνη ποταμό κατά τήν Βάπτιση τοῦ Χριστοῦ εἶναι μία ἀκόμα ἔκφραση τῆς συγκατάβασης τοῦ Θεοῦ γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί τήν ἀνακαίνιση τοῦ κόσμου. Ἡ συγκατάβαση αὐτή ἔγκειται στό γεγονός ὅτι βαπτίζεται ὁ ἀναμάρτητος ἀπό ἕναν ἄνθρωπο. Ἡ οὐράνια φωνή τοῦ Πατρός εἶναι μία δημόσια ἀναγνώριση τῆς θεότητας τοῦ Χριστοῦ καί τῆς κοσμοσωτηρίου ἀποστολῆς Του. Καί ἡ παρουσία τέλος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐν εἴδει περιστερᾶς, ὅπως στήν περίπτωση τοῦ κατακλυσμοῦ τοῦ Νῶε, δηλώνει τώρα τό τέλος τοῦ κατακλυσμοῦ τῆς ἁμαρτίας καί τήν ἔναρξη μίας νέας δημιουτργίας «τῆς ἐν Χριστῷ κτίσεως». Γι’ αὐτό καί ὁ ἁγιασμός πού τελεῖται τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων εἶναι ἕνα ἀπό τά ὁρατά σημεῖα τῆς ἀνακαίνισης τοῦ κόσμου. Ἑνός κόσμου πού ἔστω καί ἄν ρέπει στή φθορά δημιουργήθηκε γιά νά ζήσει καί γι’ αὐτό μπορεῖ καί πρέπει νά σωθεῖ. Αὐτή εἶναι ἡ ἀπόλυτη καί ἐλπιδοφόρα ἀλήθεια, πού θά φωτίσει πάντα τά σκοτάδια τοῦ κόσμου».
Προ του πέρατος της Θείας Λειτουργίας ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου ευλόγησε την Αγιοβασιλόπιτα, αφού ευχαρίστησε τους παρισταμένους επισήμους για την τιμητική παρουσία τους, τον Προϊστάμενο του Ιερού Ναού Αρχιμ. Ανδρέα Αϊντινίδη και τα μέλη του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, ευχήθηκε σε όλους υγεία, αγάπη και ομόνοια.