Το τελικό πόρισμα για τους Αγίους Ισιδώρους του Λυκαβηττού που «μπήκε» στο συρτάρι – Ψεύτικα τα θαύματα του ιερέα Δημ. Λουπασάκη
Η έρευνα, όπως ο ίδιος ο Αχιεπίσκοπος διέταξε, ολοκληρώθηκε στα 2017. Γιατί, όμως, συμπεριλαμβανομένων τόσων κατηγοριών, το πόρισμα έμεινε έως σήμερα στο συρτάρι; Ποιος λόγος έκανε τον κ. Ιερώνυμο να το παραγκωνίσει επί πενταετίας και πλέον, όταν καθημερινά φθάνουν στην Αρχιεπισκοπή και στην Ιερά Σύνοδο «ειδήσεις» για όσα «θαύματα» συμβαίνουν στον Λυκαβηττό με τον π. Δημήτριο Λουπασάκη.
Του Αναστασίου Μαρίνη, θεολόγου
Η ιστορία με το εκκλησάκι των Αγίων Ισιδώρων στο Λυκανηττό ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα, μετά τις καταγγελίες του Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκταρίου, ο οποίος αναφέρθηκε σε «ψευδοπροφήτες» και «ψευτοθαύματα» που πραγματοποιούνται εκεί.
Το ζήτημα όμως, του Λυκαβηττού απασχολεί την Ιερά Σύνοδο εδώ και χρόνια, προκαλώντας οργή μεταξύ των αρχιερέων για τον ιερέα των Αγίων Ισιδώρων π. Δημήτριο Λουπασάκη, πολλοί εκ των οποίων ομιλούν για ψευτικα θαύματα και για την μη ὐπαρξη Τιμίου Σταυρού, με τον οποίον ο π. Δημήτριος σταυρώνει πολλούς που προστρέχουν κοντά του.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος έδωσε εντολή να διεξαχθεί έρευνα από εκκλησιαστικό ανακριτή, έρευνα η οποία διήρκησε τρία ολόκληρα χρόνια, από τα 2014 έως τα 2017. Όλο αυτό το διάστημα οι μαρτυρικές καταθέσεις υπήρξαν πολλές, οι οποίες οδήγησαν στη σύνταξη του ακόλουθου πορίσματος, που φέρει στη δημοσιότητα η ιστοσελίδα Ellinika Hoaxes.
Σύμφωνα λοιπόν με την τριετή έρευνα, προέκυψε το κάτωθι πόρισμα:
“Ἐν ὄψει ὅλων τῶν ἀνωτέρω, εὐσεβάστως προτείνω τά ἑξῆς:
1. Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
2. Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:
α) ἀγυρτείᾳ,
β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,
γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,
δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,
ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,
στ) ἀνυπακοῇ,
ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,
η) συνομωσίᾳ, φατρίᾳ καί τηρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί
θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.
3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.
4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.
5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει”.
Το πόρισμα που προέκυψε αναφέρεται ξεκάθαρα στην όλη δραστηριότητα του π. Δημητρίου Λουπασάκη, όπου, μεταξύ άλλων, ζητά να διερευνηθούν οι κατηγορίες όπως αυτές της αγυρτίας, της απειθίας προς την εκκλησιαστική του αρχή και δη τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, όπου και υπάγεται εκκλησιαστικά, για σφετερισμό της πνευματικής του πατρότητος, για αλλοίωση του εκκλησιαστικού πνεύματος ως έχουν παραδώσει και διασφαλίζουν οι Ιεροί Κανόνες, για συνωμοσία και δημιουργία φατρίας και μοναστικής αδελφότητος, άνευ εγκρίσεως και αδείας, προς προσβολή του ιερού Μυστηρίου του Γάμου και εν γένει ανυπακοή.
Μάλιστα δε, στο πόρισμα γίνεται ξεκάθαρη προτροπή να μην αναγνωριστεί κανένα ελαφρυντικό στον ιερέα π. Δημήτριο, καθώς ο σκανδαλισμός, όπως αναφέρεται, που έχει επιφέρει μεταξύ των πιστών, είναι μεγάλος.
Άλλωστε, ως είχε αναφέρει ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, το πόρισμα και οι καταγγελίες στο παρελθόν για τον ιερέα του Λυκαβηττού είχαν παραμείνει στο συρτάρι, με τη σύμπραξη και επιρροή και πολιτικών παραγόντων.
Η έρευνα, όπως ο ίδιος ο Αχιεπίσκοπος διέταξε, ολοκληρώθηκε στα 2017. Γιατί, όμως, συμπεριλαμβανομένων τόσων κατηγοριών, το πόρισμα έμεινε έως σήμερα στο συρτάρι; Ποιος λόγος έκανε τον κ. Ιερώνυμο να το παραγκωνίσει επί πενταετίας και πλέον, όταν καθημερινά φθάνουν στην Αρχιεπισκοπή και στην Ιερά Σύνοδο «ειδήσεις» για όσα «θαύματα» συμβαίνουν στον Λυκαβηττό με τον π. Δημήτριο Λουπασάκη. Τόσο μακριά τελικά απέχει ο Λυκαβηττός από το αρχιεπισκοπικό Μέγαρο, τόση απόσταση τους χωρίζει;
Ο κ. Ιερώνυμος ανέμενε μια πενταετία σχεδόν, για να φέρει, σύμφωνα με εκκλησιαστικές πηγές, το ζήτημα στην Ιερά Σύνοδο και στη Συνεδρία Αυτής τστις αρχές του Οκτωβρίου, όπου και προτίθεται να ενημερώσει τη Σύνοδο για τις όποιες πρωτοβουλίες είναι επιτακτική ανάγκη να προγραμματιστούν, σχετικά με τα «θαύματα» του Λυκαβηττού και τους απανταχού «ψευτοπροφήτες». Ευελπιστούμε, μόνο, οι όποιες πρωτοβουλίες για την υπόθεση να μη χρειασθεί και πάλι να διαρκέσουν πέραν των πέντε ετών, ώστε να υλοποιηθούν στην πράξη.
Με πληροφορίες από: Ellinika Hoaxes