Η εορτή του Αποστόλου Παύλου στη Μητρόπολη Ιερισσού
Των Ιερών Ακολουθιών, του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας του Αποστόλου στη Νέα Απολλωνία και στον ομώνυμο Ναό Του, προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιωμένος από Πρεσβυτέρους και Διακόνους της Ιεράς μας Μητροπόλεως.
Η Ιερά Μητρόπολις Ιερισσού σεμνύνεται ότι οι ‘’Χριστοφόροι Πόδες’’ του Αποστόλου των Εθνών Ουρανοβάμονος Παύλου του Ταρσέως πάτησαν τα χώματα τούτα, που μέχρι και σήμερα ευλογημένα πλουτίζουν την Τοπική Εκκλησία! Σαν επισκεφθής την Απολλωνία, στο σημείο εκείνο που μέχρι σήμερα ‘’δείκνυται’’, δηλαδή, αποδεδειγμένα ιστορικώς και κατοχυρωμένα αγιογραφικώς ο Θείος Παύλος στάθηκε και κήρυξε και δίδαξε τους κατοίκους της Απολλωνίας κατά την Δευτέρα Αποστολική Του Περιοδεία, τότε γεμίζεις ολόκληρος φως, ενθυμούμενος τα λόγια του Ιατρού Λουκά που στο βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων γράφει: «Διοδεύσαντες δὲ τὴν Ἀμφίπολιν καὶ Ἀπολλωνίαν ἦλθον εἰς Θεσσαλονίκην, ὅπου ἦν ἡ συναγωγὴ τῶν Ἰουδαίων» (Πραξ. ιζ΄1), δηλαδή, «Αφού πέρασαν την Αμφίπολη και την Απολλωνία, ο Παύλος και ο Σίλας, ήλθαν στη Θεσσαλονίκη, όπου ήταν η Συναγωγή των Ιουδαίων»!
Αυτόν, τον Πρώτο μετά τον Ένα, τον Άγιο Ένδοξο Απόστολο Παύλο, τίμησε και για φέτος η Μητρόπολή μας, τόσο στην Κωμόπολη της Νέας Απολλωνίας, το εσπέρας της παραμονής, Τετάρτης 28ης Ιουνίου, και ανήμερα της Μνήμης Του, Πέμπτης 29ης Ιουνίου τ.έ, όσο και στο λεγόμενο και δεικνυόμενο ‘’Βήμα του Αποστόλου Παύλου στην Απολλωνία’’, κατά τον καθιερωμένο Εσπερινό προς τιμήν του Παύλειου Κηρύγματος που κατοχυρώνεται, όπως προηγουμένως ελέχθη, στις Πράξεις των Αποστόλων, που τελείται ανήμερα της Εορτής Του το απόγευμα.
Των Ιερών Ακολουθιών, του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας του Αποστόλου στη Νέα Απολλωνία και στον ομώνυμο Ναό Του, προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιωμένος από Πρεσβυτέρους και Διακόνους της Ιεράς μας Μητροπόλεως.
Ο Λαός της Ν. Απολλωνίας, που τον διακονεί ευόρκως ο δραστήριος Αιδ. Οικ. π. Γεώργιος Κυζιρίδης, υπερεπλήρωσε τον Ιερό Ναό, με Επικεφαλής τον Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντή Λιάμα, τους Αντιδημάρχους κ.κ. Θεόδωρο Ιορδανίδη και Χρήστο Σαββόπουλο, την Αντιδήμαρχο κα Μαρία Δαγκλή, τους Δημοτικούς Συμβούλους κ.κ. Γεώργιο Τσολάκη και Αθανάσιο Κυριάκου, τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητος κ. Βασίλειο Κυριάκου, τον Τοπικό Σύμβουλο κ. Αθανάσιο Παπαδάκη κ.ά.
Κατά το απόγευμα της ιδίας ημέρας και πάλι ο Σεβασμιώτατος, πλαισιωμένος από τους Παν. Αρχιμ. π. Ιγνάτιο Ριγανά, Πρωτοσύγκελλο και Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεο Ζέρβα, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο και τους Εφημερίους των Δ΄, Ε΄, Στ΄ και Ζ΄ Αρχιερατικών Περιφερειών της Ιεράς μας Μητροπόλεως, προέστη του Εσπερινού προς τιμήν του Ενδόξου Αποστόλου στο ‘’Βήμα του Αποστόλου Παύλου’’ στην Απολλωνία, εμπρός από το εξαιρέτου τέχνης Ναΰδριο, που έχει ανεγερθή προς τιμήν Του στον χώρο αυτό. Επικεφαλής του Λαού στο ‘’Βήμα’’ ήταν ο νεοεκλεγείς Βουλευτής κ. Θεοφάνης Παπάς, ο Δήμαρχος Βόλβης κ. Διαμαντής Λιάμας, η Περιφερειακή Σύμβουλος κα Μαγδαληνή Φιλιππιάδου, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Θεόδωρος Ιορδανίδης και Νικόλαος Πανταζίδης και η κα Μαρία Δαγκλή, η Πρόεδρος του ΟΚΠΑΠ κα Κυριακή Τσουραλάκη, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΒ κ. Χρήστος Γκολιδάκης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Γεώργιος Τσολάκης και Αθανάσιος Κυριάκου και η κα Πολυτίμη Παπαδοπούλου, ο Πρόεδρος της Κοινότητος κ. Δημήτριος Χαρπουσάνης κ.ά.
Τόσο κατά τη Θεία Λειτουργία, όσο και κατά τον Μεθέορτο Εσπερινό του Αποστόλου, ομιλητής ήταν ο Σεβασμιωτατος, ο οποίος ανέλυσε θεολογικά και πρακτικά τον Εκκλησιαστικό όρο ‘’Απόστολος’’ (κατά τη Θεία Λειτουργία) και επιπλέον διεζωγράφισε τους πόνους και τους κόπους του Παύλου ανά την Οικουμένη, της οποίας υπήρξε Διδάσκαλος (κατά τον Εσπερινό).
Την Αποστολικότητα του Παύλου – και κατ’ επέκτασιν της Εκκλησίας – ο ομιλητής τη στήριξε στο υπέροχο κείμενο του Αποστόλου Λουκά (Λουκ. ι΄ 16-21), που αναφέρεται στην ‘’ένδυση’’ των Αποστόλων από τον Κύριο με την ‘’εξουσία’’ της Αποστολής Τους: «…ἰδοὺ δίδωμι ὑμῖν τὴν ἐξουσίαν τοῦ πατεῖν ἐπάνω ὄφεων καὶ σκορπίων καὶ ἐπὶ πᾶσαν τὴν δύναμιν τοῦ ἐχθροῦ, καὶ οὐδὲν ὑμᾶς οὐ μὴ ἀδικήσῃ…», δηλαδή, «…Ιδού εγώ τώρα σας δίνω την εξουσία να πατάτε πάνω σε φίδια και σκορπιούς που χύνουν το δηλητήριό τους ύπουλα στις ψυχές των ανθρώπων για να τις θανατώσουν και να ποδοπατάτε και να εξουθενώνετε όλη την δύναμη του εχθρού, δηλαδή του διαβόλου, τίποτα δε από όσα αυτός ενάντιον σας πανουργεύεται και εφευρίσκει να μην σας αδικήση ή βλάψη…»! Πρόκειται για την πνευματική εξουσία με την οποία προίκισε ο Κύριος τους Αποστόλους Του και τον Παύλο και τους κατέστησε «…σκεύη ἐκλογῆς» (Πράξ. θ΄ 15), δηλαδή, Αγιοπότηρα έτοιμα να δεχθούν τον Θείο Μαργαρίτη!
Τους πόνους και τους κόπους του Παύλου για την ανά την Οικουμένη Εκκλησία, τους παρουσίασε επίσης ο Σεβασμιώτατος με το υπέροχο λόγιο του Αποστόλου από την προς Γαλάτας του Επιστολή: «…ἐγὼ γὰρ τὰ στίγματα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματί μου βαστάζω…», δηλαδή, «…εγώ βαστάζω στο σώμα μου τα σημάδια των πληγών, τις οποίες υπέστην για τον Κύριο Ιησού, πληγές που είναι και η απολογία μου…» (Γαλ. στ΄ 17). Και συνεπλήρωσε ο ομιλητής στον λόγο του για τις θυσίες του Παύλου μ’ ένα όμοιας αξίας λόγιο του Μεγάλου Ταρσέως από την προς Κολασσαείς Επιστολή Του: «…ἀνταναπληρῶ τὰ ὑστερήματα τῶν θλίψεων τοῦ Χριστοῦ ἐν τῇ σαρκί μου ὑπὲρ τοῦ σώματος αὐτοῦ, ὅ ἐστιν ἡ ἐκκλησία…», δηλαδή, «…με τα παθήματά μου αναπληρώνω τα υστερήματα των θλίψεων του Χριστού και πάσχω εγώ στο σώμα μου τα όσα δεν πρόφθασε να πάθη ο Χριστός. Και τα υποφέρω όλα αυτά υπέρ του Σώματος του Χριστού, που είναι η Εκκλησία…» (Κολ. α΄ 24)!
Με όλα αυτά ο Επίσκοπός μας θέλησε να υπογραμμίση δύο τινά: α) Ότι για τον Παύλο η Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική, δηλαδή Οικουμενική· συμπεριλαμβάνει όλους τους Λαούς και όλα τα Έθνη και όλους τους Ανθρώπους, ανεξαρτήτως χρώματος, φύλου και Εθνικότητος. Ο Εθνοφυλετισμός συνιστά και χθες και σήμερα μεγάλη πληγή για το Σώμα του Χριστού… Και β) ‘’Παράσημα’’ της πνευματικής ‘’εξουσίας’’, με την οποία περιέβαλε ο Κύριος την Εκκλησία, είναι οι πληγές, τα ναυάγια, οι ραβδισμοί, οι λιθοβολισμοί και τα άγρια κύματα – επιθέσεις του διαβόλου σε κάθε έντιμο και Χριστοφόρο της Εκκλησίας τέκνο που ‘’ενδύεται Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον και Αναστάντα’’!