Η «θέα» και θεωρία του Θεού
Του Δημητρίου Λυκούδη, θεολόγου
Η θέα και θεωρία του Θεού αποτελεί εμπειρία του νου και της καρδιάς του ανθρώπου στην κοινωνία με τον Θεό και παράλληλα προβάλλει την εμπειρία της γνώσης με “μυσταγωγική μορφή”, ως αποτέλεσμα δηλαδή απλωτικής δωρεάς χάριτος και μυστηρίου.
Υπό αυτές τις συνθήκες ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής θα υποστηρίξει ότι η γνωσιολογία ως γνώση του Θεού προκύπτει απ΄ τη θεολογία ως θέα του Θεού και ακολούθως η αληθινή γνώση του ανθρώπου και του κόσμου προέρχεται απ΄ την αληθινή γνώση του Θεού στο πρόσωπο του ενσαρκωμένου Χριστού[1].
Παραπομπές:
[1] Γιέφτιτς Αθανασίου, Χριστός η χώρα των ζώντων, σελ. 168.