Τα έργα εφαρμόζονται με αρχές απόλυτης γεωμετρίας καθώς ένα ενιαίο νήμα διατρέχει τις προσδέσεις ενός μεταλλικού δαχτυλιδιού, συνεχώς, για 3.000 έως 4.000 φορές, φθάνοντας σε συνολικό μήκος 1 έως 2 χιλιόμετρα. Το πλέξιμο γίνεται εξολοκλήρου με το χέρι, ακολουθώντας βήμα-προς-βήμα τις οδηγίες που υπαγορεύονται από έναν αλγόριθμο υπολογιστή. Ο κ. Βρέλλης μιλώντας στο dogma.gr ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι «επαγγελματίας» καλλιτέχνης. «Εργάζομαι ως ηλεκτρολόγος μηχανικός. Από το 2009 ασχολούμαι (ως χόμπυ, θα έλεγα) με την τέχνη των «νέων μέσων», δηλαδή τη χρήση νέας τεχνολογίας για τη δημιουργία τέχνης» εξηγεί στο dogma.gr προσθέτοντας πως «πριν από περίπου 10 μήνες, προσπαθούσα να αναπτύξω ένα αλγόριθμο που να παράγει έργα κολάζ με φωτορεαλιστικά αποτελέσματα. Πάνω στον πειραματισμό διαπίστωσα ότι το μικρότερο κομμάτι ενός κολάζ, θα μπορούσε να είναι απλά μια μαύρη γραμμή. Η ιδέα αυτή ήρθε και κόλλησε με κάποια έργα της Κumi Υamashita, που είχα δει κάποια χρόνια νωρίτερα, και μου είχαν αρέσει πολύ. Το επόμενο βήμα ήταν να πειραματιστώ με διάφορες διατάξεις στα καρφιά, ώσπου τελικά κατέληξα στην κυκλική διάταξη, που βλέπετε στο βίντεο».
Ο κ. Βρέλλης μας περιγράφει ότι δοκίμασε εκατοντάδες εικόνες μέχρι να καταλήξει στο έργο του Ελ Γκρέκο. «Θαυμάζω και σέβομαι το έργο του, ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, ενώ όλα τα πρόσωπα στο έργο του Ελ Γκρέκο είναι υπερβολικά εκφραστικά. Αυτή η έντονη έκφραση ισορροπεί τις εγγενείς αδυναμίες της τεχνικής με τις κλωστές, που αναπόφευκτα παρουσιάζει τα πρόσωπα θολά.
Δεν χρειάζεται καν να πω, πως το πρόσωπο του Ιησού, όπως το ζωγράφισε ο Ελ Γκρέκο, έχει αξεπέραστη εκφραστικότητα, και έχει αναχθεί -εδώ και αιώνες- σε εικονικό σύμβολο της χριστιανοσύνης» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Όλο το project χρειάστηκε 10 μήνες. Πολλοί από τους πρώτους μήνες ήταν μόνο πειραματισμοί, χωρίς χρηστικό αποτέλεσμα, όπως συνήθως άλλωστε, ενώ το κάθε έργο χρειάζεται 3-4 μέρες για να ολοκληρωθεί.
«Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα, το ότι είναι δυνατό να παραχθεί ένα αναγνωρίσιμο πορτραίτο με τόσα φτωχά μέσα και περιορισμούς» σχολιάζει στο dogma.gr ο κ. Βρέλλης σημειώνοντας πως «υπάρχει η υποστήριξη της τεχνολογίας από πίσω: για κάθε πορτραίτο απαιτούνται περίπου 1 δις υπολογισμοί». Κάποια από τα έργα του καλλιτέχνη ταξιδεύουν ήδη σε συλλέκτες στο εξωτερικό, αλλά δυστυχώς ακόμη δεν εκτίθενται κάπου.
A new way to knit from Petros Vrellis on Vimeo.