Dogma

Παναγία: Θαυμάστε τις έξι πιο συγκινητικές εικόνες της Θεοτόκου στο ρόλο της μητέρας

Η Παναγία, η Μητέρα του Χριστού, είναι το ιερότερο πρόσωπο της Ορθοδοξίας και Μητέρα όλων των Χριστιανών. Οι παρακλήσεις μπροστά στην Εικόνα της γίνονται σε καθημερινή βάση, γιατί είναι Εκείνη που μας προστατεύει από τις αμαρτίες και μας χαρίζει αιώνια αγαθά.

Θαυμάστε τις πιο ακριβοθώρητες και λιγότερο γνωστές απεικονίσεις της Παναγίας στο ρόλο της μητέρας.

Η εικόνα της Παναγίας εγκύου. Σπανιότατη και ελάχιστα γνωστή. Αρκετοί θεολόγοι την θεωρούν «αιρετική» αφού ξεφεύγει από την θεολογικά αποδεκτή απεικόνιση της συγκεκριμένης περιόδου της ζωής της Θεοτόκου.

Παναγία Γαλκτοτροφούσα

Η συγκεκριμένη εικόνα της Παναγίας, έχει μια ιδιαίτερη δυναμική, καθώς «αποθεώνει» την μητρότητα. Κρατά αγκαλιά Της το νεογέννητο Χριστό και να Τον τρέφει με Τον θηλάζει. Για τον λόγο αυτό, οι εικόνες αυτές είναι πολύ αγαπητές στις νέες μητέρες και ιδιαίτερα σε όσες θηλάζουν. 

Το στήθος Της Παναγίας παρουσιάζεται σαν κολλημένο στον δεξιό της ώμο, ο δε Ιησούς δεν έχει χαρακτηριστικά θηλάζοντος βρέφους, αλλά μικρού παιδιού!

Η Παναγία που γνέθει

Η εικόνα της Παναγίας που γνέθει, ενώ κανακεύει τον μικρό Ιησού είναι σίγουρα μια εικόνα της Παναγίας που δεν έχετε ξαναδεί.

Πρόκειται για μια από τις σπανιότερες εικόνες της Παναγίας, όπου ως Μητέρα του Κυρίου, Τον κανακεύει σαν μωρό και  γνέθει για να Του πλέξει ρουχαλάκια.

Η Εικόνα βρίσκεται στην Πατριαρχική Μονή του Αγίου Γεωργίου Καΐρου, όπου και έζησε ο Κύριος ως πρόσφυγας.

Παναγία τα πρώτα βήματα

Αντίστοιχης διαφορετικότητας, είναι η εικόνα της Θεοτόκου των «πρώτων βημάτων». Είναι η εικόνα που απαθανατίζει τα πρώτα βήματα του Ιησού. Η παλαιότερη γνωστή απεικόνιση είναι το 18ου αιώνα και βρίσκεται σε μοναστήρι των Μεγάρων.

Ωστόσο δεν ήταν λίγοι οι νεότεροι αγιογράφοι που εμπνεύστηκαν από αυτήν για να κάνουν τις δικές τους δημιουργίες.

Παναγία του Χάρου

Πρόκειται για εικόνα της Παναγίας που φυλάσσεται στον ομώνυμο ναό στους Λειψούς Δωδεκανήσων. Η Θεοτόκος παρουσιάζεται να κρατεί τον Χριστό, όχι ως βρέφος, αλλά εσταυρωμένο, εξ ου και η ονομασία «Χάρου – νεκρού».