Dogma

Επί των τύπων: Τι είναι το «αποίκιλον» στην προσευχή;

The interior of the church of the Nunnery of Saint Barbara Roussanou is seen at Meteora in northern central Greece, on Tuesday May 14, 2013. Meteora, a UNESCO World Heritage site, is best known for its cliff top monasteries, some more than 500 years old. Greece is hoping for a busy tourist season with foreign visitors in 2013, but hotel associations at destinations like Meteora, which are favored by the domestic market, have reported weak bookings from Greek people so far this year as the country continues to suffer through financial crisis. (AP Photo/Dimitri Messinis)

Του Δημητρίου Λυκούδη, θεολόγου, Υπ. Δρα ΕΚΠΑ

Είναι όρος που χρησιμοποιεί, κατά κόρον, ο Όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης, ο συγγραφέας της Κλίμακος.

Στην προσευχή, ο νους πρέπει να διατηρείται ασχημάτιστος, να καλλιεργεί το «αποίκιλον» ως προς το ύφος. Αυτό σημαίνει ότι, για να διατηρηθεί συγκεντρωμένος και χωρίς μετεωρισμούς, δέον να μη φέρει, σχηματίζει ή να ανέχεται διάφορα σχήματα, αλλά, αυτόματα, ει δυνατόν, να τα απομονώνει και να παραμένει αδιάσπαστος, βυθισμένος και συγκεντρωμένος στα λεγόμενα.

Ούτε εικόνες του Χριστού, ούτε εικόνες της Κυρίας Θεοτόκου ή των Αγίων πρέπει να έχουν θέση στο νου όταν πρσεύχεται, αλλά να παραμένει συμμαζεμένος, συγκεντρωμένος, ώστε ο πιστός να εμβαθύνει στα λεγόμενά του εκείνη την ιδιαίτερη στιγμή.

Ο άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης, έλεγε: Η ποσότητα της προσευχής, θα φέρει και την ποιότητα».

Επομένως, θα μάθουμε για την προσευχή προσευχόμενοι, κυρίως, και μετά διαβάζοντας ή ακούγοντας βιβλία και ομιλίες για την προσευχή.

Διαβάστε επίσης: