Γιώργου Κυπριανού
Και διερωτάται κανείς εάν έχει κάτι η Εκκλησία σήμερα να αντιτάξει και να αντιπροτείνει σε ένα κόσμο που τρέχει με τέτοιους ιλιγγιώδεις ρυθμούς και είναι βυθισμένος στις ψευδαισθήσεις και την κοσμικότητά του.
Η Γραφή είναι σαφής. «Ο Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός εις τους αιώνας». Ο Χριστός είναι αναλλοίωτος στην ουσία και ενέργειά του για όσο υπάρχει κόσμος. Δεν υπάρχει περίπτωση σχέσης και εμπειρίας με το πρόσωπο του Χριστού που να μην έχει προσφέρει ουσία και να μην ενεργεί. Ουσιαστική σχέση μαζί Του σε κάθε περίπτωση είναι κέρδος. «Εμοί γαρ το ζην Χριστός και το αποθανείν κέρδος»… Και η πρόταση της Μεγάλης Σαρακοστής είναι πρόταση Χριστού και Εκκλησίας. Ουσιαστικός τρόπος και αυθεντική βίωση Χριστού. Οτιδήποτε άλλο, όχι μόνο ανώφελο είναι, αλλά θα καταρρεύσει μια για πάντα εσαεί ως α-Χριστό και α-χρηστό.
Η πρόταση, λοιπόν, της Μεγάλης Σαρακοστής είναι πρόταση βιώματος, πρόταση ενίσχυσης και ενδυνάμωσης της αγάπης Χριστού, κόσμου και προσώπων. Κάλεσμα για να εισέλθουμε στο στάδιο της αγάπης, της συγνώμης, της υπομονής, της προσφοράς, της προσευχής, της ηρεμίας, της χαράς και της ταπείνωσης, κάλεσμα επιστροφής στην αγκαλιά του Θεού πατέρα και απόλαυσης της θαλπωρής του, χωρίς φόβο αλλά με πάθος, πόθο και ελευθερία. Τη στιγμή που ήδη πολλοί ειδήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου του σύγχρονου μοντέλου ζωής και προτρέπουν την άμεση επιστροφή στα γνήσια και αυθεντικά βιώματα της ανθρώπινης ύπαρξης, τι άλλο μπορεί να είναι η Μεγάλη Σαρακοστή παρά αυτό ακριβώς, δηλαδή επιστροφή στη γνησιότητα του ανθρώπου και της σχέσης του με τη ζωή και τον κόσμο; Με εργαλεία την κατά το μέτρο του δυνατού νηστεία, προσευχή, ελεημοσύνη και γενικά την καλλιέργεια των πνευματικών αισθήσεων, και σίγουρα και απόλυτα όχι την τήρηση ενός στείρου τυπικού, η Μεγάλη Σαρακοστή αποτελεί μία άμεση λύση ενώπιον όλων, ως ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της ζωής μας εν τω κόσμω και εν Χριστώ.
Μεγάλη Σαρακοστή, λοιπόν, ώρα μηδέν. Ένα διάλειμμα από την ανελέητη καθημερινότητα της ραθυμίας, της επιδερμικότητας, της αναισθησίας, της σαρκικότητας, του υλισμού και της ματαιοδοξίας, της δικτατορίας της οθόνης. Ένα ατόφιο εργαλείο σμιλέματος της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της χριστιανικής ταυτότητας εντός μας.
Πηγή: Ησυχαστήριο Αγίας Τριάδος