«Πού τρέχει ο λογισμός σου» – Στα φληναφήματα της αγνωμοσύνης απάντηση
Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης
Κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου
Άρθρο περίεργης υπεράσπισης της «Αγίας Ρωσσίας» από τον χειροτονημένο από τον Χαλκηδόνος Βαρθολομαίο πανεπιστημιακό κληρικό κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στο διαδίκτυο.
Σκοπός φέρεται να είναι το να αποδειχθεί ο «πόλεμος» ή έστω η «πολεμική» συμπεριφορά της αιρετικής Δύσης προς την Ορθόδοξη Ρωσσία αλλά και το ότι η Ουκρανία ανήκε πάντοτε στη σφαίρα της Ρωσσίας σε πολιτικό, κυρίως, επίπεδο.
Είναι θαυμαστό το ότι εκείνοι που κατηγορούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο για εμπλοκή και ανάμειξη στα γεωπολιτικά παιχνίδια είναι οι ίδιοι που ουσιαστικά γίνονται παίγνιο όσων, με πρόσχημα την πίστη, αλωνίζουν από Βορρά μέχρι Αφρική και από Ιαπωνία μέχρι Αμερική, μη αναγνωρίζοντας όρια, Κανόνες, Τόμους και δίκαιο! Όλα θυσιάζονται στον βωμό της νίκης ενός κράτους και τα ημαρτημένα του «φορτώνονται» στην Δύση!
Είναι περιττό να σχολιαστεί η συνάφεια της «Μικράς Ρωσσίας» με την Ουκρανία. Τα γεωπολιτικά εξελίσσονται, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία, κρίμασιν οις οίδε Κύριος, εσιώπησε, ήρθε η Οθωμανική, και σήμερα στον χώρο αυτό έχουμε οργανωμένα κράτη, ανεξάρτητα και αυτοδιοίκητα. Στον χώρο της Μικράς και Μεγάλης Ρωσσίας έπρεπε να είναι ακόμη οι Τσάροι φαίνεται για να ικανοποιούνται οι υπήκοοι του… Ονείρου! Σήμερα υπάρχει εκεί ανεξάρτητο κράτος της Ουκρανίας! Και ακόμη να μην ήταν ανεξάρτητες οι Επαρχίες του εκκλησιαστικά από την Μόσχα (όλα αποδεικνύουν πως οποιαδήποτε εξάρτηση την οποία εν τοις πράγμασι ανέχθηκε η Μήτηρ Εκκλησία, προκλήθηκε από βία και νοθεία), με τα νέα δεδομένα και το κράτος αυτό, επόμενο τοις βήμασι π.χ. της Ελλάδος ή της Ρουμανίας, ζήτησε και τη δυνατότητα Εκκλησιαστικής αυτοδιοίκησης των θεμάτων του.
Το πιο θλιβερό είναι ότι στη γραφίδα του χειροτονημένου από τον τότε Χαλκηδόνος Βαρθολομαίο -τον σήμερα Οικουμενικό Πατριάρχη Μέγα Βαρθολομαίο- κληρικού μπήκε ως παράδειγμα ο μέγας και πολύτλας Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων, για να επικυρώσει την επιδιωκόμενη «ρωσσοποίηση» της Ουκρανίας. Όμως επιλεκτική η επιλογή των φράσεων από τον χειροτονημένο από τον Χαλκηδόνος Βαρθολομαίο συγγραφέα. Στη σελίδα 52 του βιβλίου «ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΛΟΓΟΣ εις τον αείμνηστον Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ», ΕΝ ΜΟΣΚΒΑ, 1821 και στην ίδια επικήδειο ομιλία του Μεγάλου Αγίου Ιερομάρτυρος Γρηγορίου του Ε’ αναφέρει ο αείμνηστος π. Κωνσταντίνος: «Η Αποστολική Αγία και Μεγάλη Εκκλησία του Χριστού, η Μήτηρ πασών των Εκκλησιών, η καθολική νομοθέτρια της Ορθοδοξίας, ζητεί ανάλογον της δόξης της Πατριάρχην…». Αυτή η μεγαλειώδης φράση του Ρωμηού παπά δεν έκανε εντύπωση στον συγγραφέα; Δεν αναγνωρίζει σε αυτή τη φράση όλο το συνειδός σχετικά με την θέση της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως παρ’ Ορθοδόξοις; Δεν αισθάνεται μια αιδώ, ντροπή κατ’ άλλους, που η γραφίδα του πολεμά αυτήν την Εκκλησία με κάθε τρόπο; Φυσικά, ο Κωνσταντίνος Οικονόμος στην ομιλία αυτή περιλαμβάνει λόγους ευγενείς για την Εκκλησία της Ρωσσίας, οι οποίοι αντικατόπτριζαν τις φρούδες ελπίδες της εποχής ότι τάχα εκ Μοσκόβου θα έλθει το αγαθό για τους σκλαβωμένους Ρωμηούς. Ελπίδες που γλαφυρά αποτυπώθηκαν στη λαϊκή συνείδηση εκείνων των δίσεκτων χρόνων, μέχρι και στα πονεμένα άσματα των κλεφταρματωλών πάνω στα ελεύθερα βουνά της πατρίδας: «Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι»…
Αγαπητέ συγγραφέα,
Για ό,τι κατηγορείτε τον Θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως τα έχει πράξει ήδη η «Αγία Ρωσσία». Λέτε ότι δεν έχετε εθνοφυλετικά κριτήρια και την ίδια ώρα στηρίζετε με κάθε τρόπο τον πραγματικό σκοπό αυτής της εκκλησιαστικής οντότητας, το να επεκταθεί εκκλησιαστικοπολιτικά πάση τη κτίσει. Αποκαλείτε αποχριστιανοποιημένη τη Δύση και πολεμάτε εκείνη την Εκκλησία που, της Ρώμης εκτός παραμενούσης, είναι η μόνη αρμόδια να διακονεί το Ορθόδοξο φρόνημα εκεί! Δεν σας πειράζει που στην ίδια πόλη είναι περισσότεροι του ενός επίσκοποι, που δεν σέβονται με κάθε πρόσχημα λογικοφανές ή μη -και πάντως εκκλησιαστικά ανίσχυρο- τίποτε από το Κανονικό Δίκαιο!
Τους εξυμνείτε ως στύλους της Ορθοδοξίας την ώρα που -χωρίς να έχουν κανένα εξωτερικό κίνδυνο- ερωτοτροπούν με την πρεσβυτέρα Ρώμη, ώστε να μειώσουν τάχα το κύρος της Νέας Ρώμης, ενώ ταυτόχρονα κατηγορούν για οικουμενισμό και προδοσία της πίστης το Φανάρι μας!
Ανέχεσθε να υβρίζεται με τον χειρότερο τρόπο το πρόσωπο που άπλωσε το χέρι Του και σας χειροτόνησε! Αυτό πώς το επιτρέπει η συνείδησή σας αλήθεια; Το έχετε πει αλλά θα σας το επαναλαμβάνω!
Φυσικά και γνωρίζουμε όλοι πόσο κακό έκανε στην Πόλη η κίνηση των Σταυροφοριών! Το έγκλημα των εγκλημάτων! Όμως στο παρασκήνιο νέες σταυροφορίες δεν έπαυσαν να κυοφορούνται -με Δούρειο Ίππο την Άλωση των προνομίων και ευθυνών της- και αυτές δεν ήταν μόνο από τη Δύση αλλά κυρίως από τον Βορρά! Σας ενοχλεί μια κοσμική δύναμη να υπερασπίζεται το Φανάρι για όποιους λόγους κι αν έχει και δεν σας ενοχλεί μια άλλη δύναμη που το επιβουλεύεται με κάθε τρόπο!
Σεβαστείτε τα χρόνια σας, την ιερωσύνη σας, την κατά τα άλλα επιστημοσύνη σας, και ανανήψατε! Ένα Φανάρι έχουμε και η ευλογία αυξάνεται αφού τους οίακες η Πρόνοια του Θεού τους εμπιστεύθηκε στο Μέγα Βαρθολομαίο της Οικουμένης! Ναι σε Εκείνον που επικαλέστηκε τη Θεία Χάρη επάνω σας! Ελπίζω στη μετάνοιά σας!
Υ.Γ. Πριν καλά καλά προλάβω να ολοκληρώσω αυτή την απάντηση, ήλθε και η επιβεβαίωση, σεβαστέ πάτερ: «Οι Ρώσοι επελαύνουν στην Αφρική: Μέσω των μισθοφόρων τους, καταφέρνουν να παρέμβουν σε αρκετές αφρικανικές χώρες».
Αλήθεια, αυτά υπερασπίζεστε;