Δυο χώρες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιτρέπουν στους πολίτες τους που σεξουαλικά προσδιορίζονται ως ομοφυλόφιλοι, την υπογραφή σύμφωνου ελεύθερης συμβίωσης. Η μια από αυτές είναι η Ελλάδα.
Τον τελευταίο καιρό η συζήτηση για το θέμα αυτό έχει πάρει ευρύτατες διαστάσεις μιας και η Εκκλησία –αν και επισήμως δεν έχει τοποθετηθεί «εν Συνόδω»- διαφωνεί.
Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος έχει δηλώσει ότι διαφωνεί με το σύμφωνο. Το ίδιο και όσοι μητροπολίτες έχουν τοποθετηθεί δημόσια, δίνοντας ο καθένας το δικό του στίγμα, την δική του επιχειρηματολογία, και τις δικές του προτάσεις.
Ορισμένοι πιστεύουν πως ένα μεγάλο μέρος των διαφωνούντων στον χώρο της Εκκλησίας, το πράττουν γιατί, είτε είναι «εγκλωβισμένοι» σε μια ρητορική την οποία ούτε οι ίδιοι πιστεύουν σε μεγάλο βαθμό αλλά «πρέπει» να υιοθετήσουν.
Στην απάντηση του προς τον μητροπολίτη Πειραιώς ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ανάμεσα στα άλλα, υποστηρίζει πως:
«Η αντιμετώπιση της πίστης, της δογματικής καθαρότητας, της αμαρτίας, της μετάνοιας, της κατ’ οικονομία μεταχείρισης, της άφεσης, της καταλαγής δεν αφορά το νομοθέτη και την Πολιτεία, αλλά την Εκκλησία.
Από την άλλη πλευρά, η ρύθμιση των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ πολιτών ή ατόμων που υπάγονται στην ελληνική και κατ’ επέκταση την ευρωπαϊκή έννομη τάξη είναι ζήτημα που ανήκει στη σφαίρα της Πολιτείας και των διεθνών υποχρεώσεών της και όχι της Εκκλησίας».
Κοινωνός αυτής της άποψης δεν είναι μόνο κ. Βενιζέλος αλλά και ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης.
Από την άλλη, δεν είναι λίγοι και αυτοί που υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη, πως δηλαδή σε μια ορθόδοξη χώρα, όπως η Ελλάδα δεν είναι δυνατόν να συνταχθεί νομολογία εφόσον υπάρχει τόσο έντονη αντίθεση από την πλευρά της Εκκλησίας… κι ας υπάρχουν καταδίκες από τα αρμόδια ευρωπαϊκά δικαστήρια
Το ΔΟΓΜΑ ανοίγει τον διάλογο και ζητά την θέση σας.
Ποια είναι η στάση που θα θέλατε εσείς να κρατήσει η Εκκλησία στο θέμα;
Γράψτε τη γνώμη σας κάτω ακριβώς χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό σας στο Facebook