Λουδάρος Ανδρέας
Σαφείς αποστάσεις από τις θέσεις του προκατόχου του στην μητρόπολη της Αλεξανδρούπολης και πνευματικού του πατέρα, μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου για το θέμα των ισλαμικών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. παίρνει με δηλώσεις του στο dogma.gr ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος.
Φίλος μεν Άνθιμος φιλτάτη η αλήθεια… λέει εμμέσως πλην σαφώς ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως που ξεκαθαρίζει πως σέβεται και υπακούει στον γέροντα του αλλά οι θέσεις του υπαγορεύονται από την επισκοπική του συνείδηση και το δίκαιο.
Ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως ρωτήθηκε από το dogma.gr τόσο για τις θέσεις που δημόσια έχει καταθέσει ο γέροντάς του, μητροπολίτης Θεσσαλονίκης για το θέμα, όσο και για τα όσα σημειώνονται σχετικά με την ακαταλληλότητα της Θεσσαλονίκης να φιλοξενήσει αυτές τις σπουδές.
Σύμφωνα με τον μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο, το θέμα θα πρέπει να κλείσει αφού όπως υποστηρίζει η συνέχιση του δημόσιου διαλόγου κάνει κακό.
Οι θέσεις του μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως όπως τις ανέπτυξε στο dogma.gr.
– Σεβασμιώτατε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ο οποίος τυγχάνει γέροντάς σας ως γνωστόν, είπε δημόσια ότι οι 4 Μητροπολίτες της Θράκης, δεν είχατε την κανονική αρμοδιότητα να εκφράσετε την σύμφωνη γνώμη σας για να γίνει το Πρόγραμμα Ισλαμικών Σπουδών στην Θεσσαλονίκη. Πως το σχολιάζετε;
– Με τον Παναγιώτατο Γέροντά μου διατηρώ, όπως οφείλω, άριστη πνευματική σχέση και υπακοή. Όμως στο συγκεκριμένο θέμα, οι 4 Μητροπολίτες της Θράκης, είπαμε αυτό που η Επισκοπική μας συνείδηση θεωρεί δίκαιο και η Ελληνική μας καταγωγή σωστό. Το Πρόγραμμα πρέπει οπωσδήποτε να λειτουργήσει για τους συμπατριώτες μας θρακιώτες Έλληνες πολίτες που τυχαίνει να είναι μουσουλμάνοι.
Οι άνθρωποι αυτοί κατοικούν από αιώνες στην Πατρίδα μας, δεν είναι λαθρομετανάστες, δεν πήραν ιθαγένεια πρόσφατα. Υπέστησαν στην Θράκη τα ίδια δεινά που υποστήκαμε και οι Ορθόδοξοι Έλληνες από τους Βουλγάρους και τους Γερμανούς το 1940, υπομένουν τώρα, όπως κι εμείς, την ίδια οικονομική κρίση. Καταλάβετέ το, είναι υποχρέωση της Πολιτείας μας να νοιαστεί γιά τους πολίτες του, ανεξάρτητα με το θρήσκευμά τους.
Ποιός σοβαρός Έλληνας θέλει να εκδικηθεί τους θρακιώτες μουσουλμάνους για τα εγκλήματα των τζιχαντιστών της Συρίας; Στο κάτω-κάτω, εκείνων των εγκληματιών, τόσος είναι ο πολιτισμός τους! Ο δικός μας ο πολιτισμός, διαποτισμένος από το Ορθόδοξο βίωμά μας (θέλω να πιστεύω ότι) είναι καλύτερος.
– Ο αντίλογος λέει να μην γίνει το Τμήμα αυτό στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη, ώστε να «μη μιανθεί». Μάλιστα ορισμένοι, όπως και ο γέροντάς σας για παράδειγμα προτείνουν να γίνει στην Κομοτηνή.
– Ο Γεροντάς μου πρέπει να θυμάται τους λόγους για τους οποίους, μόνο στην Κομοτηνή δεν πρέπει να γίνει. Τώρα αυτά για την Βυζαντινή Θεσσαλονίκη, μου θυμίζουν την καθαρότητα των φυλών που πρέσβευαν στην Ευρώπη παλαιότερα με αποτέλεσμα να την αιματοκυλίσουν. Αν φτάσουμε να μιλάμε για καθαρότητα πόλεων, τότε τα πράγματα, νομίζω ότι πρέπει να μας προβληματίσουν σοβαρά.
Αν μου επιτρέπετε να πω μιά φράση ακόμα. Μη βιάζονται κάποιοι να υποβαθμίσουν το κείμενο που υπογράψαμε οι 4 Μητροπολίτες. Διαβάστε το ξανά με προσοχή και καταλάβετε τι θέλει να πει. Εμείς οι 4 δεν είμαστε θύτες! Μιλάμε, όταν κι όπως πρέπει, προκειμένου να μην γίνετε στην υπόλοιπη Ελλάδα θύματα.
– Δεν θα ήταην καλύτερο να γίνει ένας δημόσιος διάλογος για το θέμα; Να καθίσετε σ’ ένα τραπέζι, όσοι έχετε διαφορετικές απόψεις και να τις συζητήσετε δημόσια;
-Όχι. Ήδη, τα περισσότερα λόγια που έχουν ειπωθεί και τα κείμενα που έχουν δημοσιευθεί, για το θέμα, συνιστούν «εγκληματικές ενέργειες» σε βάρος της Πατρίδος μας. Τα σημαντικότερα πράγματα γίνονται στη σιωπή, κι όχι στις αγοραίες κουβέντες. Αυτές τις ακούνε πολλοί και τις καταγράφουν άλλοι τόσοι. Φτάνουν πιά οι θεαματικοί βερμπαλισμοί που εγείρουν την κραυγή «μπράβο Κολονέλο».
Ας σοβαρευτούμε, ας αντλήσουμε από την Ορθόδοξη χριστιανική μας ιδιότητα, ας αποκωδικοποιήσουμε το τραγικό μας σήμερα, ας δούμε βαθύτερα στα χρόνια που έρχονται, ας πράξουμε εξυπνότερα, ας γίνουμε πρωταγωνιστές στο αύριο, κι όχι κομπάρσοι.