Χθες Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023, ο Σεβ. Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος τέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Εξαμιλίων, όπου και ομίλησε στους παριστάμενους επισημαίνοντας ότι χωρίς να το καταλάβουμε κατευθυνόμαστε προς το τέλος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και πλησιάζουμε στο να εορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου μας, η Οποία εγγυάται και την δική μας ανάσταση.
Η Εκκλησία μας με το εορτολόγιό Της προσπαθεί να κάνει τους ανθρώπους να πιστέψουν, δηλαδή, να εμπιστευτούν τον Κύριο Ιησού Χριστό, να Τον τοποθετήσουν στις καρδιές τους και να αντιληφθούν ότι ο Χριστός ήλθε «δι’ ἡμᾶςτοὺςἀνθρώπουςκαὶδιὰτὴν ἡμετέραν σωτηρίανἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου» κατεδέχθη σαρκωθήναι. Ήλθε για να μας σώσει από τον θάνατο και τον πατέρα αυτού τον Διάβολο. Ψάλλαμε στο απολυτίκιο της εορτής του Ευαγγελισμού «Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶντόκεφάλαιον» και συνειδητοποιούμε πλέον το γεγονός ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, όσον αφορά στον υλικό πλούτο οι τράπεζες δεν οδεύουν καλώς και όλα εκείνα τα κεφάλαια, που είναι κατατεθημένα σ’ αυτές, πηγαινοέρχονται αλλάζοντας χέρια, «παίζονται» στα χρηματιστήρια του πλανήτη και τελικώς εδώ θα μείνουν.
Έρχεται όμως η Εκκλησία και μας προσφέρει το ΚΕΦΑΛΑΙΟ της Σωτηρίας μας. Μ’ αυτό μας εξαγοράζει από τον θάνατο. Και αυτό δεν εξαγοράζεται, ούτε και «παίζεται» στα χρηματιστήρια, αφού ο Χριστός είναι η μόνη σταθερή πραγματικότητα που λυτρώνει τον άνθρωπο. Τελειώνει η Σαρακοστή και η Εκκλησία μας πυκνώνει τα κηρύγματά Της, τις Ακολουθίες Της, τα μηνύματά Της και τις συμβουλές Της, προτρέποντας μας σε μετάνοια και να μην στηρίζουμε τις ελπίδες μας «ἐπ᾿ἄρχοντας, ἐπὶυἱοὺςἀνθρώπων, οἷςοὐκἔστισωτηρία» (Ψαλ. 145,3) αλλά να παρακαλούμε τον Κύριο να μας ελεήσει «ως οίδε και ως θέλει» και να προσευχόμαστε για όλον τον κόσμο.
Την ίδια ημέρα ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος λειτούργησε στον Ι. Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου (Παναγία Γιάτρισσα) Λουτρακίου, όπου και ομίλησε με αφορμή την απάντηση του πατέρα του Δαιμονόπληκτου παιδιού ότι τούτο «παιδιόθεν» πάσχει τονίζοντας τις «παιδιόθεν» επιθέσεις του μισόκαλλου εχθρού προκειμένου να «κερδίσει έδαφος» στις απαλές ψυχές των παιδιών, ώστε δια της «έξεως» να καταστήσει την αμαρτία «δευτέρανφύσιν» και να τα απομακρύνει κατόπιν, όταν αυτά μεγαλώσουν, από τον Θεό!
Στο δε εύλογο ερώτημα μας, αφού «παιδιόθεν» δεχόμεθα «εχθρικές επιθέσεις» πώς θα θεραπευθούμε, επεσήμανε τον αληθινό και παρήγορο λόγο του Ιησού εκ της περικοπής «φέρετε αυτόν προς με». Λόγος ο οποίος μεγιστοποιεί τις ευθύνες γονέων, Κληρικών, δασκάλων κ.λ.π., όταν αυτοί αμελούν «παιδιόθεν» να προσφέρουν «τα παιδία» στον Χριστό και να «μορφώσουν Χριστό» στις ψυχές τους.
Το Κυριακό λόγιο· «φέρετε αυτόν προς με» είναι η λύση κάθε πνευματικής δυσκολίας, που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος, αφού δια της μετανοίας αυτός προσεγγίζει τον Χριστό και ανανεούται!
Το απόγευμα στον Ι. Καθεδρικό Ναό του Απ. Παύλου στην Κόρινθο ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας, Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος χοροστάτησε στον Ε’ Κατανυκτικό Εσπερινό παρόντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου.
Ομιλητής, σύμφωνα με το πρόγραμμα, είχε ορισθεί ο Αιδεσ. Πρωτ/ροςπ. Αθανάσιος Κοντογιάννης, Εφημέριος του Καθεδρικού Ι. Ναού Απ. Παύλου Κορίνθου με θέμα: «Ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος και η διδασκαλία του».
Ο ομιλητής αναφερόμενος στον βίο του Αγίου επεσήμανε ότι από πολύ μικρός εγκατέλειψε τα εγκόσμια και αποσύρθηκε στο Όρος Σινά, όπου έζησε με μεγάλη άσκηση και υποταγή, υπό την πνευματική καθοδήγηση του Αββά Μαρτυρίου. Ο φιλακόλουθος, φιλομόναχος και «παιδαριογέρων» Ιωάννης, όσο διέπρεπε σε αγιότητα βίου, τόσο παρέμενε ταπεινός στο φρόνημα. Καρπός υπακοής είναι και το βιβλίο του «Κλίμαξ», το οποίο είναι το καταστάλαγμα της εμπειρίας του, το απόσταγμα της Ορθόδοξης ασκητικής διδασκαλίας του και θείος οδοδείκτης των Μοναχών, αλλά και γενικά των Χριστιανών, στον πνευματικό τους αγώνα. Ο χαρακτηρισμός του βιβλίου, ως «Κλίμακα», δηλώνει ότι ο αγωνιστής, δεν κατακτά εξ αρχής και αμέσως την αρετή και την αγιότητα, όπως ακριβώς κανείς δεν μπορεί να ανέβει δια μιας μια σκάλα, αλλά βαθμιαία και σταδιακά, με μόχθους και υπομονή, αρχίζει από την εκκοπή των παθών και καταλήγει στην μακαρία απάθεια. Όλη η περί των αρετών διδασκαλία του Αγίου Ιωάννη του Σιναΐτη, είναι ένας λόγος που γράφτηκε πριν από δεκαπέντε (15) αιώνες, αλλά παραμένει εξαιρετικά επίκαιρος, γιατί και στις μέρες μας ο άνθρωπος είναι βυθισμένος στα πάθη και στην ύλη, αδιαφορώντας για την πνευματική του ζωή.
Ολοκληρώνοντας, ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη για την παραχώρηση του λόγου, παρακάλεσε δε να ευχηθεί ώστε να οικοδομήσουμε και εμείς την δική μας «κλίμακα των αρετών» και να φθάσουμε στην Ουράνιο Βασιλεία Του!