Λουδάρος Ανδρέας
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι δηλώνουν πεισμένοι για την αγιότητα του. Κάποιοι περιγράφουν ακόμη και θαύματα που έχουν ζήσει.
Ο αγιορείτης μοναχός, που όλοι γνωρίζουν ως τον «Γέροντα Παΐσιο» έχει ήδη αποκτήσει και την δική του εικόνα καθώς και τον τίτλο του Αγίου.
Για την επίσημη Εκκλησία, δεν έχει ξεκινήσει καν η παραμικρή συζήτηση για αγιοκατάταξη. Έχουν περάσει μόλις 20 χρόνια από την κοίμησή του, χρόνος αρκετά μικρός για τα δεδομένα της Ορθόδοξης Εκκλησίας που σε αντίθεση με τη Ρωμαιοκαθολική δεν «βιάζεται» να ανακηρύττει Αγίους.
Ωστόσο για πολύ κόσμο, η διαδικασία αυτή είναι μια απλή «γραφειοκρατική» λεπτομέρεια, αφού θεωρούν πως ο Παΐσιος είναι Άγιος ήδη.
Μάλιστα ορισμένοι προχωρούν ένα βήμα παραπέρα ζητώντας από αγιογράφους να τους φτιάξουν μια εικόνα του Αγίου Παϊσίου για το σπίτι τους.
Αυτή η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το dogma.gr είναι η τελευταία που έχει δημιουργηθεί.
Η αγιογράφος που την έφτιαξε δεν την έχει υπογράψει. Όχι επειδή ντρέπεται, αλλά δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τον Παΐσιο για να «δοξαστεί» η ίδια. Ευγενικά μάλιστα, μας ζήτησε να μην γράψουμε το όνομα της.
«Για εμένα ο γέροντας Παΐσιος είναι Άγιος. Δεν έχω καμία αμφιβολία» είπε στο dogma.gr σημειώνοντας πως «Στενοχωριέμαι πολύ όταν κάποιοι λένε πως δεν είναι Άγιος».
Για την αγιογράφο, ο Παΐσιος έχει ήδη κάνει θαύματα. Έχει ζήσει κι εκείνη ένα, μας είπε, «αλλά και χωρίς το θαύμα τον πίστευα, δεν περίμενα το θαύμα για να πιστέψω».
Θεωρείται δεδομένο ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία, αυτή η τάση μέσα στις τάξεις των Χριστιανών θα πιέσει την διοίκηση της Εκκλησίας για να προχωρήσει την διαδικασία.
Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και με τον Άγιο Νεκτάριο ο οποίος «αγιοποιήθηκε», ή «αγιοκατατάχθηκε» για να χρησιμοποιήσουμε τον ακριβή όρο, περίπου 50 χρόνια μετά την κοίμηση του.
Η διαδικασία αυτή βέβαια δίχασε τους πιστούς, αρκετοί εκ των οποίων ακόμη και σήμερα, αρνούνται την αγιότητα του Νεκταρίου.
Δεν γίνεται να μην σημειωθεί οτι γύρω από τις χιλιάδες των πιστών που πιστεύουν στον γέροντα Παΐσιο είτε ως Άγιο είτε απλά ως ένα φωτισμένο άνθρωπο, υπάρχουν και αυτοί που προσπαθούν να αποκομίσουν τα δικά τους οφέλη. Είναι ο αρχαίος νόμος της προσφοράς και της ζήτησης.