Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου από τους υπεύθυνους του προγράμματος, οι εγγραφές πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω της ειδικής ιστοσελίδας – πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης «moodle» του προγράμματος στην διεύθυνση: http://learn.cultureacademy.gr
α) από 8/6/2018 για το Β εξάμηνο σπουδών με τίτλο «Σύγχρονοι Ορίζοντες των Λαογραφικών Σπουδών [Φύλο, Διαδίκτυο, Σχολείο]» για το Χειμερινό εξάμηνο 2018-19 και
β) από 21/6/18 για το Α’ εξάμηνο «Εισαγωγή στη Λαογραφία», που θα ξανά προσφερθεί στο Χειμερινό εξάμηνο 2018-19.
Ο σχεδιασμός του Προγράμματος Σπουδών διαμορφώθηκε από Επιστημονική Επιτροπή, η οποία και είναι υπεύθυνη για την πορεία εξέλιξης και αξιολόγησης του.
Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού, Πρόεδρος του Δ.Σ. του φορέα κ. Ιγνάτιος και το μέλος της επιστημονικής επιτροπής Δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Οργανωτικός Γραμματέας της «Μαγνήτων Κιβωτού», οι οποίοι αναφέρθηκαν αναλυτικά στην αποτίμηση του πρώτου εξαμήνου σπουδών (συμμετοχή, αξιολόγηση), στο Β εξάμηνο σπουδών και γενικότερα στη συνέχεια του τριετούς προγράμματος, «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Λαϊκού Πολιτισμού».
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με το Β εξάμηνο σπουδών (Χειμερινό 2018-19) από τον Οκτώβριο του 2018. Ο τίτλος της διδακτικής ενότητας είναι «Σύγχρονοι Ορίζοντες των Λαογραφικών Σπουδών [Φύλο, Διαδίκτυο, Σχολείο]», με επιστημονική υπεύθυνη της Καθηγήτρια Λαογραφίας & Φύλου του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Μαρία Γκασούκα.
Μετά το μεγάλο ενδιαφέρον για την παρακολούθηση του πρώτου εξαμήνου θα ξανά προσφερθεί εξ αποστάσεως (χωρίς δια ζώσης συναντήσεις) για νέους σπουδαστές/στριες (Χειμερινό εξάμηνο 2018-19) τον Οκτώβριο του 2018 το Α΄ εξάμηνο σπουδών με τίτλο «Εισαγωγή στη Λαογραφία», με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Μανώλη Σέργη, Καθηγητή Λαογραφίας του Τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Συνεπώς από τον Οκτώβριο του 2018 θα λειτουργήσουν δυο μαθήματα στο ίδιο εξάμηνο (Χειμερινό 2018-19) «Εισαγωγή στη Λαογραφία» (εξ αποστάσεως) και Σύγχρονοι Ορίζοντες των Λαογραφικών Σπουδών [Φύλο, Διαδίκτυο, Σχολείο] (εξ αποστάσεως και δια ζώσης συνεδρίες).
Οι επόμενες διδακτικές ενότητες (εξαμηνιαία μαθήματα) που θα παρακολουθήσουν είναι: Ψηφιακή Λαογραφία, Εκπαίδευση (Εαρινό εξάμηνο 2018-2019), Θρησκευτική Λαογραφία (Χειμερινό εξάμηνο 2019-2020), Φιλολογική Λαογραφία (Εαρινό εξάμηνο 2019-2020), Σύγχρονος Λαϊκός Πολιτισμός και Τοπική πολιτιστική /τουριστική ανάπτυξη (Χειμερινό εξάμηνο 2020-2021).
Σκοπός του συγκεκριμένου καινοτόμου προγράμματος που θα πραγματοποιηθεί με το μεικτό μοντέλο μάθησης (blended learning) είναι να επιμορφώσει τις/τους συμμετέχουσες/ντες σε πεδία του λαϊκού πολιτισμού, αλλά να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η επιστήμη της Λαογραφίας δεν είναι μια στατική επιστήμη, αλλά συνεχώς εξελισσόμενη, που καταγράφει και ερμηνεύει τις νέες όψεις και εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής και της λαϊκής δημιουργίας.
Η Συντονιστική & Επιστημονική Επιτροπή της ακαδημίας απαρτίζεται από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος & Αλμυρού, κ. Ιγνάτιο, Πρόεδρο της «Μαγνήτων Κιβωτού» (συντονιστή) και τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής: Δρ Μανώλης Βαρβούνης, Καθηγητής Λαογραφίας και Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Δρ Εμμανουήλ Σέργη, Καθηγητή Λαογραφίας του Τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τη Δρ Μαρία Γκασούκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας & Φύλου του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τον Δρ Αλέξανδρο Καπανιάρη, Μεταδιδακτορικό Ερευνητή του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η οργανωτική επιτροπή αποτελείται από τους Νίκο Τσούκα, Γενικό Γραμματέας της «Μαγνήτων Κιβωτού» και Αντώνη Πλαγερά, Εκπαιδευτικό, Ταμίας της «Μαγνήτων Κιβωτού».
Η ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών θα προσφέρει στους/στις εκπαιδευόμενους/ές βαθιά γνώση του αντικειμένου, μέσω εξαμηνιαίων μαθημάτων τα οποία διαρθρώνονται σε δεκαπενθήμερα διδακτικά αντικείμενα και οδηγούν σε σχετική βεβαίωση. Ο/Η εκπαιδευόμενος/ή μπορεί να παρακολουθήσει το σύνολο των μαθημάτων ολόκληρου του τριετούς κύκλου ή όποια εξαμηνιαία μαθήματα επιλέξει μετά την σχετική εγγραφή του/της.
Όπως τονίστηκε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, αυτός ο τριετής κύκλος των έξι εξαμηνιαίων μαθημάτων λαογραφίας είναι ενδεικτικός ώστε ο/η εκπαιδευόμενος/η να μπορεί να κατανοήσει όσο το δυνατόν τα λαογραφικά φαινόμενα όπως και να συνδέσει με την τοπική πολιτιστική ανάπτυξη και την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε με μια εκτενή εισαγωγή στη λαογραφία όπου μελετήθηκαν οι όροι και έννοιες του γνωστικού αντικειμένου της λαογραφίας. Θα συνεχιστεί με ζητήματα φύλου, διαδικτύου και σχολείου θα αναπτυχθούν σε επόμενες διδακτικές ενότητες οριοθετώντας έτσι τους σύγχρονους ορίζοντες των λαογραφικών σπουδών Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν ενότητες που σχετίζονται με τον ψηφιακό λαϊκό πολιτισμό, την εκπαίδευση και τον τρόπο που το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες εισβάλουν στο χώρο του λαϊκού πολιτισμού μελετώντας το νέο πεδίο της Ψηφιακής Λαογραφίας. Η Θρησκευτική Λαογραφία θα αποτελέσει ένα ακόμα αντικείμενο αυτού του τριετούς προγράμματος σπουδών, εστιάζοντας στη μελέτη της λαϊκής θρησκευτικής συμπεριφοράς, αλλά και στην ελληνική λαογραφική πραγματικότητα του κλάδου της «θρησκευτικής λαογραφίας
Ενώ η Φιλολογική Λαογραφία είναι το επόμενο αντικείμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος και περιλαμβάνει τη θεώρηση κάποιων ειδών του λαϊκού λόγου, στην «παραδοσιακή» τους μορφή και στις σύγχρονες εκφάνσεις τους, όπου και όπως αυτές εμφανίζονται.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κλείνει με την ενότητα Σύγχρονος Λαϊκός Πολιτισμός και Τοπική πολιτιστική / τουριστική ανάπτυξη όπου θα αναπτυχθούν θέματα συμβολής του λαϊκού πολιτισμού στην τοπική ανάπτυξη και στην ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος.
Η επιτυχής ολοκλήρωση κάθε εξαμηνιαίου μαθήματος οδηγεί σε χορήγηση βεβαίωσης του συγκεκριμένου μαθήματος, ενώ η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των εξαμηνιαίων μαθημάτων οδηγεί σε πιστοποιητικό παρακολούθησης του τριετούς προγράμματος.
Η συνολική χρονική διάρκεια του Προγράμματος είναι τρία (3) έτη, δηλαδή έξι εξάμηνα ενώ ο απαιτούμενος «χρόνος ενασχόλησης» εκτιμάται στις 120 ώρες ανά μάθημα/εξάμηνο. Το υλικό του προγράμματος για κάθε μάθημα θα υπάρχει σε δεκαπενθήμερη μορφή (συνολικά 6 δεκαπενθήμερα) σε ειδική πλατφόρμα (moodle) της Ακαδημίας ενώ οι εκπαιδευόμενοι/ές θα έχουν πρόσβαση στο ειδικό αποθετήριο / βιβλιοθήκη. Η οργάνωση της δομής του προγράμματος για κάθε εξαμηνιαίο μάθημα θα ορίζεται από την/ον Επιστημονική/ό Υπεύθυνη/ο και μπορεί να περιλαμβάνει εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με on line συνεδρίες, να βασίζεται σε μαθήματα δια ζώσης ή να επιλεχθεί μεικτό μοντέλο. Κάθε εξαμηνιαίο μάθημα αποτελεί το μικρότερο εκπαιδευτικό αντικείμενο που αξιολογείται αυτοτελώς ως προς τις αποκτηθείσες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες. Τέλος, όλα τα μαθήματα μαζί συνιστούν ένα πλήρη τριετή κύκλο σπουδών στην λαογραφία αποτελώντας μια ολοκληρωμένη ενότητα μαθησιακών αποτελεσμάτων. Όπως έχει προαναφερθεί οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να παρακολουθήσουν αυτόνομα όσα εξαμηνιαία μαθήματα επιθυμούν.