Φιλιατρά: Αντιπαράθεσης το ανάγνωσμα… «Πώς είναι δυνατόν ένας ποιμενάρχης να θεωρεί τη λιτάνευση βόλτα»
Φιλιατρά: Και νέα επιστολή των πιστών προς τη Μητρόπολη Τριφυλίας και Ολυμπίας. Δε λέει να κλείσει ο ασκός του Αιόλου που άνοιξε με την απόφαση του Μητροπολίτη Τριφυλίας και Ολυμπίας κ. Χρυσοστόμου να ματαιώσει τη λιτανεία για την εορτή του Αγίου Χαραλάμπους , οποίος είναι και ο πολιούχος της πόλης, στο πλαίσιο των μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού.
Το εναρκτήριο λάκτισμα για τη διαμάχη μεταξύ πιστών και Μητρόπολης έδωσε η ανακοίνωση της απόφασης του Σεβασμιωτάτου Χρυσοστόμου στους κατά τόπους ιερούς ναούς την περασμένη Κυριακή (30 Ιανουαρίου) και έκτοτε η αντιπαράθεση εξελίσσεται μέσω ανοιχτών επιστολών. Στην πρώτη επιστολή οι πιστοί προέταξαν το επιχείρημα ότι η λιτανεία της εικόνας της Παναγίας Yπαπαντής στην Καλαμάτα, επρόκειτο – όπως και τελικά έγινε – να πραγματοποιηθεί κανονικά.
Ο κ. Χρυσόστομος σήκωσε άμεσα το γάντι εξηγώντας τους λόγους που επέβαλαν να λάβει αυτή την απόφαση, σημειώνοντας μεταξύ άλλων με νόημα ότι «ο Άγιος δεν έχει ανάγκη από βόλτες και περιφορές, για να θαυματουργήσει και να μας ενισχύσει. Ζητάει από εμάς, να έχουμε μετάνοια και να τηρούμε τις εντολές του κυρίου μας» και καταλήγοντας με μια μεγάλη αλήθεια, που δεν είναι άλλη από το ότι για τον ίδιο προέχει η υγεία των ανθρώπων, καθώς στην επαρχία του καθημερινά αυξάνονται τα κρούσματα.
Δείτε την επιστολή του Σεβασμιωτάτου:
Όπως φαίνεται όμως, η απάντηση του Μητροπολίτη Τριφυλίας και Ολυμπίας, δεν ικανοποίησε τους πιστούς, οι οποίοι επανήλθαν δριμύτεροι με νέα επιστολή, τονίζοντας μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά «Πως είναι δυνατόν ένας λαός να θεωρεί τόσο ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ την λιτάνευση του ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ του και ένας Ποιμένας να τη θεωρεί απλά ΒΟΛΤΑ»
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Σεβασμιώτατε,
Πήραμε το θάρρος να σας απαντήσουμε στην επιστολή σας και αυτό γιατί δεν μας δώσατε απάντηση στο πνευματικό θέμα που μας απασχολεί και μας έχει στεναχωρήσει, δηλαδή τη μη λιτάνευση της Εικόνας του Αγίου μας.
Δε μας καλύψατε πνευματικά, αλλά μας ενημερώσατε ”ιατρικά”.
Πράγματι, ο κορωνοϊός είναι μια ίωση, δε το αμφισβητεί αυτό κανείς. Άλλωστε πολλοί από εμάς έχουμε νοσήσει και καταλαβαίνουμε οτι πρέπει να προσέχουμε και να προφυλασσόμαστε. Δε ζητάμε να υποσκελίσουμε την Ιατρική, ούτε απορρίπτουμε τα υγειονομικά μέτρα.
Θα θέλαμε σε αυτό το σημείο, να σας εκφράσουμε ακόμα μια εύλογη απορία, που μας δημιουργεί πάρα πολλά ερωτηματικά. Για ποιο λόγο δε γίνεται η αγρυπνία, τηρώντας το προβλεπόμενο πρωτόκολλο, που θα ακολουθήσετε το πρωί στη δοξολογία.
Είμαστε η γενιά, που πρόδωσε και καταπάτησε τη πίστη της και ως εκτούτου ο Θεος επέτρεψε, να μας βρει αυτη η μάστιγα. Αν ζητάμε όμως το έλεός Του και έχουμε την αξίωση να κάνει το θαύμα, είναι γιατί αναγνωρίζουμε τις αμαρτίες μας και πιστεύουμε πως προέχει ”η μετάνοια και η συντριβή”. Πώς είναι όμως δυνατόν, να αγωνιστούμε με συντριβή και μετάνοια, χωρίς Ιερές Ακολουθίες και Μυστήρια, που μεταδίδουν τη χάρη του Θεού και είναι τα ανώτερα Αγιαστικά μέσα; Κέντρο της ύπαρξής μας, είναι ο Χριστός και όχι ο κορωνοϊός και δε μπορούμε να τα προσαρμόσουμε όλα στις ανάγκες και στις υπηρεσίες του σώματος και να υποσκελίσσουμε την ανάγκη της Ψυχής, που είναι και το μεγαλείο και άπειρο ΘΑΥΜΑ του Θεού. Μιλάτε επίσης για έλεος, ευσπλαχνία και ανοχή του Αγίου μας, που έδειξε ως σήμερα στην περιφέρειά μας. Γνωρίζετε εσείς καλύτερα απο εμάς, πόσο ο Ισραηλιτικός λαός ως ”ο αγαπητός λαός του Θεού”, αποδοκιμάστηκε για τις αμαρτίες του, με φοβερές συμφορές. Αν λοιπόν στον αγαπητό Του λαό απάντησε κατα αυτόν τον τρόπο, πόσο μάλλον σε εμάς τους αμαρτωλούς, που έχουμε Θεοποιήσει μια ασθένεια, θυσιάζοντας το πολυτιμότερο αγαθό του Θεού: ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Μια λέξη για την οποία χύθηκε αίμα ΗΡΩΩΝ, για τους οποίους δεν οφείλουμε μόνο ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ…,αλλά ένα μεγάλο ΣΥΓΓΝΩΜΗ.
Ο Αγιος, Σεβασμιώτατε, μπορεί να μην έχει ανάγκη, όπως χαρακτηριστικά λέτε, από λιτανείες, όμως οι σεβαστοί Πατέρες αναφέρουν οτι: επιθυμούν οι Άγιοι τις τιμές και τις λιτές τους. Η λιτή ως λέξη σημαίνει: ικεσία, προσευχή και από αυτή προέρχεται η λέξη λιτανεία. Είναι εντελώς απαράδεκτο, από το στόμα του Αρχιερέως, ο χαρακτηρισμός λιτανείας, ως ΒΟΛΤΑ!!!
Βόλτα Δέσποτα η λιτανεία; Ως γνωστόν, έχουν γίνει άπειρα θαύματα, μέσα στο πλήθος που ακολουθεί την ώρα εκείνη.
Πως είναι δυνατόν ένας λαός να θεωρεί τόσο ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ την λιτάνευση του ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ του και ένας Ποιμένας να τη θεωρεί απλά ΒΟΛΤΑ και μάλιστα όταν ο ίδιος Αρχιερέας, όχι μόνο συμμετείχε, αλλά και μας τόνιζε παλαιότερα, πόσο σημαντική είναι η περιφορά της Αγίας Εικόνας και των Αγίων Λειψάνων και πόση ευλογία παίρνει ο τόπος, όταν ο Άγιός του τιμάται…Και μάλιστα από τόσους επισήμους εκπροσώπους πολιτικής-στρατιωτικής ηγεσίας, σχολείων, φιλαρμονικών, Αρχιερέων, Κληρικών και λαϊκών, αναγνωρίζοντας όλοι τη ΣΗΜΑΣΙΑ και τη ΛΑΜΠΡΟΤΗΤΑ της λιτανείας, ως ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΦΟΡΟ ΤΙΜΗΣ ΑΥΤΟΥ.
Με την απάντησή σας λοιπόν αυτή, προσβάλλετε τους πιστούς Χριστιανούς της πόλεως μας, υποκαθιστώντας τη σημασία της ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ του Αγίου μας, ως ένα ΠΕΡΙΠΑΤΟ…Εσείς άραγε έτσι αισθάνεσθε; Τέλος, επειδή αναφέρατε το όνομα του Αγίου Παϊσίου, θα θέλαμε να σας πούμε οτι: αν ζούσε σήμερα και έβλεπε την κατάντια μας, είμαστε σίγουροι, γνωρίζοντας πόσο πολύ αγαπούσε την Πατρίδα Του και την Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση, θα έκλαιγε με ΜΑΥΡΟ
ΔΑΚΡΥ!!!
ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ
ΡΑΛΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ του Γεωργίου
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ του Παναγιώτου
Εκφραστές Ομάδας Φιλιατρινών
Με πληροφορίες και φωτογραφία από: gargalianoionline.gr