Η Αρχαιοπρεπής Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου στον Πειραιά (ΦΩΤΟ)
Την αρχαιοπρεπή Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου τέλεσε χθες Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Ρέντη. Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στην «Μεγάλη Εορτή των Χριστουγέννων», η οποία «πανηγυρίζεται από την Εκκλησία ως η ‘’Μητρόπολις όλων των Εορτών’’», σημείωσε ότι […]
Την αρχαιοπρεπή Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου τέλεσε χθες Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Ρέντη.
Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στην «Μεγάλη Εορτή των Χριστουγέννων», η οποία «πανηγυρίζεται από την Εκκλησία ως η ‘’Μητρόπολις όλων των Εορτών’’», σημείωσε ότι «οι άνθρωποι αποκτούν και πάλι τον ορθό προσανατολισμό τους, γιατί», όπως εξήγησε, «ο κόσμος δεν μπορεί να τους προσφέρει αυτή τη δυνατότητα αφ’ εαυτού του, όντας υποδουλωμένος στον κακό και τον θάνατο».
Σημειώνοντας πως η Γέννηση του Κυρίου μας έρχεται ως φως που εκμηδενίζει το σκοτάδι τόνισε ότι ο Χριστός εισέρχεται στον κόσμο με έναν απερινόητο, αλλά υπέροχο τρόπο, αγιάζοντας την οικογένεια, τη μητρότητα και την κοινωνία Θεού και ανθρώπου.
«Καλούμεθα να ζήσουμε τη χάρη και τη χαρά της ελεύσεως του Κυρίου στην ζωή μας και στον κόσμο μας», είπε στη συνέχεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας πως «η Εκκλησία πανηγυρίζει σήμερα τρία πρόσωπα που τα αποκαλεί Θεοπάτορες».
Πιο συγκεκριμένα ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε: πρώτον στον Ιωσήφ τον Μνήστορα, ο οποίος επιλέχθηκε από τον Θεό ως προστάτης του Ιησού και της Αειπαρθένου Μαρίας «γενόμενος εκείνος η ασπίδα απέναντι στο κακό που ήθελε να δολοφονήσει τον ελθόντα Κύριον και Θεόν του κόσμου». Δεύτερον στον Προφητάνακτα Δαβίδ, ο οποίος «έχει αυτή την εκτυφλωτική παρουσία στη ζωή της Εκκλησίας με τους ψαλμούς του και τον έρωτα και τη λατρεία του στον Πανάγιο Θεό» και τρίτον στον Άγιο Ιάκωβο τον Αδελφόθεο, πρώτο Επίσκοπο Ιεροσολύμων, «κατ’ άνθρωπον αδελφό του Χριστού» ως «υιός του Ιωσήφ του Μνήστορος εκ της γυναικός του της πρώτης η οποία και εκοιμήθη».
«Σήμερα τιμάται και γεραίρεται η μνήμη των δεκατεσσάρων χιλιάδων νηπίων τα οποία κατακρεούργησε και σφαγίασε ο βασιλεύς της εποχής, ο λεγόμενος Ηρώδης», πρόσθεσε.
Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην Λειτουργική Αναφορά του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου επεσήμανε πως μέσα από αυτήν «βλέπουμε και την απολαμβάνουμε με τις ωραίες ευχές και τη λειτουργική ευπρέπεια της πρώτης Εκκλησίας, γιατί μέσα στην Εκκλησία το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον ενώνονται σε ένα αδιάκοπο παρόν. Ζούμε τώρα τα πάντα: τη Γέννηση, τη Σταύρωση, την Ανάσταση, την Ανάληψη, τη Δευτέρα Παρουσία. Όλα τα βιώνουμε και τα ζούμε μέσα στον λειτουργικό χρόνο της Θείας Λατρείας. Εδώ είναι παρόντα τα μέλλοντα συμβαίνειν, τα συμβαίνοντα αυτή τη στιγμή, αλλά και τα παρελθόντα. Όλα ενώνονται σε ένα διαρκές και αδιάκοπο παρόν. Αυτόν ακριβώς τον μέλλοντα αιώνα» «η Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου μας τον χαρίζει και μας δίδει να κατανοήσουμε και να βιώσουμε και να γίνουμε μέτοχοι της ζωής του Κυρίου της δόξης».
«Αυτή τη μεγαλειώδη χαρά των Χριστουγέννων πρέπει να έχουμε μέσα στις καρδιές μας και κανένας πόνος, καμία οδύνη, καμία θλίψις, καμία ανθρώπινη έκπτωσις να μην μας την αφαίρει», υπογράμμισε σε άλλο σημείο ο Σεβασμιώτατος και αναφερόμενος στον λόγο της γραφής «τεθνήκασι οι ζητούντες την ψυχήν του παιδίου», επεσήμανε: όλοι εκείνοι που εδίωξαν, που διώκουν και που θα διώξουν τον Χριστό έχουν ένα κοινό τέλος, τον θάνατο. Μέσα από αυτόν τελειώνει η κακία τους. Αποδίδεται η δικαιοσύνη. Αιώνες τώρα ο Χριστός διώκεται και θα διώκεται από τις σκοτεινές δυνάμεις του κόσμου τούτου, από τους δαίμονες και τους δαιμονοποιημένους ανθρώπους. Θα διώκεται πάντοτε, γιατί είναι το Φως. Το σκοτάδι θέλει να σβήσει το φως, αλλά το φως δεν μπορεί να καταλυθεί γιατί είναι παντοδύναμο, γιατί είναι το φως που όταν ανατέλλει, το σκοτάδι όχι απλώς υποχωρεί, αλλά εκμηδενίζεται». «Ό,τι και να συμβεί στην ιστορία του κόσμου ό,τι και να γίνει, όποιο κακό και αν διθυραμβικά κορυβαντιά το τέλος του είναι προδιαγεγραμμένο και θα ακούγεται πάντοτε αυτός ο λόγος ότι ‘’τεθνήκασι οι ζητούντες την ψυχήν του παιδίου’’», πρόσθεσε.
«Ο Χριστός είναι ο αιώνιος νικητής ο θριαμβευτής της ιστορίας» και «επομένως ό,τι και αν συμβαίνει, ό,τι και αν βλέπουμε, ό,τι και αν επιχειρείται εναντίον της αληθείας πάντοτε ο Κύριος θα είναι ο νικητής του κόσμου, ο θριαμβευτής της ιστορίας και της ζωής ακόμη και στα έσχατα», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, προτρέποντας όλους «να έχουμε θάρρος, γιατί Εκείνος έχει νικήσει τον κόσμο». «Ένα μήνυμα νίκης, θριάμβου, δόξης, ευδαιμονίας πνευματικής, θάρρους και δυνάμεως μας χαρίζει το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα και η λατρεία μας».
«Κανένας πόνος, καμία οδύνη, καμία θλίψις, καμία στενοχωρία δεν μπορεί να παραπικράνει αυτή τη μεγάλη χαρά της Χριστού Γεννήσεως που για όλους εμάς σήμανε, σημαίνει και θα σημαίνει την αιώνια νίκη απέναντι στο θάνατο και το κακό, γιατί μέσα μας εισέρχεται ο Βασιλεύς της Δόξης», είπε καταλήγοντας, ευχόμενος σε όλους να έχουν τη χάρη και την ευλογία των Χριστουγέννων πάντοτε μες στις καρδιές τους «ως δύναμη, ως ελπίδα, ως θούριο νίκης, ως αιώνια κατάκτηση».
Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.