Dogma

Η εορτή της Αγίας Μαρίνης στη Μητρόπολη Ιερισσού

    Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού ευλόγησε το πατροπαράδοτο Κουρμπάνι, το οποίο απόλαυσαν με ευχαρίστηση άπαντες οι μετέχοντες στην Πανήγυρη.

Η Ιερά Μητρόπολις Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου πανηγύρισε σεμνομεγαλόπρεπα την ιερά μνήμη της Αγίας Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης στο μεγαλώνυμο Προσκύνημά Της στη Ρεντίνα, δίπλα στην Κοινότητα του Μοδίου, που ο Μακεδονικός Λαός έχει ανυψώσει ιστορικό θυσιαστήριο στη χάρη Της, στις 16 και 17 μηνός Ιουλίου τ.έ.

Από τα μέσα του 18ου αιώνος μαρτυρείται η λειτουργία του πανέμορφου αυτού Παρεκκλησίου, ενός μεταβυζαντινού κοσμήματος που σφραγίζει την όλη πνευματική και ιστορική διαδρομή του Τόπου.

Την παραμονή της εορτής εψάλη Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του οικείου Μητροπολίτου κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ, ο οποίος πλαισιώθηκε από πλειάδα Κληρικών από την Ιερά του Μητρόπολη και τις πέριξ όμορες Ιερές Μητροπόλεις.

Τον θείο λόγο κήρυξε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως και Μητροπολιτικός Επίτροπος στην Διοικούσα Επιτροπή του Προσκυνήματος Παν. Αρχιμ. π. Ιγνάτιος Ριγανάς, που γλαφυρότατα ανεφέρθη στο φοβερό μαρτύριο της 15χρονης Μεγαλοπαρθενομάρτυρος, η οποία έζησε επί Κλαυδίου Καίσαρος, ήταν θυγατέρα Ιερέως των Ειδώλων και ανετράφη και μαρτύρησε στην Αντιόχεια της Πισιδίας, την οποία πότισε με το αίμα Της το 270 μ.Χ. Ο Ιεροκήρυξ βασιζόμενος στα Ιερά Αναγνώσματα της Ακολουθίας του Εσπερινού, προέβαλε τη φοβερή αντίσταση της Μάρτυρος απέναντι στη κίβδηλη θρησκεία των ειδώλων και ζήτησε μετ’ επιτάσεως την ίδια αγωνιστικότητα και το ίδιο αντιστασιακό πνεύμα απέναντι στην αμαρτία και στις επιδιώξεις των υλοφρόνων μεγάλων της γης να επιδείξουμε ως Χριστιανοί και στο σήμερα.

Του Όρθρου και της λαμπρής Θείας Λειτουργίας προέστη και πάλι ο Σεβ. Ιερισσού, ενώ το Ιερό Αναλόγιο τίμησε με την τέχνη του, ο μαΐστορας της βυζαντινής μουσικής και μαθητής του Διακο-Διονύση Φιρφιρή του Αγιορείτου, κ. Ιωάννης Χασανίδης, συμπαραστατούμενος από πλειάδα καλλικέλαδων μαθητών του. Να σημειωθή ότι ο Πρωτοψάλτης του Προσκυνηματος κ. Κλεόβουλος Ιωαννίδης τυγχάνει μαθητής του κ. Χασανίδη, που με πολλή ευλάβεια και ιεροπρέπεια διακονεί το Ψαλτήριο.

Ο Λαός του Θεού με το παραπάνω τίμησε την Αγία, υπερπληρώνοντας τον Ναό και τον προαύλειο χώρο του με επικεφαλής τον Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης κ. Φάνη Παπά, τον Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντή Λιάμα, τους Αντιδημάρχους κα Μαρία Δαγκλή και κ.κ. Νικόλαο Πανταζίδη, Θεόδωρο Ιορδανίδη και Χρήστο Σαββόπουλο, τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΒ κ. Χρήστο Γκολιδάκη, την Πρόεδρο του ΟΚΠΑΠ Βόλβης κα Κυριακή Τσαραλάκη, τους Δημοτικούς Συμβούλους κα Άννα Βασιλειάδου, κ. Αθανάσιο Κυριάκο και κ. Νικήτα Κρυστάλλη, τον Διεθυντή Ασφαλείας Θεσσαλονίκης Υποστράτηγο κ. Γεώργιο Παπαδόπουλο, Υψηλόβαθμους Αξιωματικούς της Α΄ Ταξιαρχίας Αλεξιπτωτιστών – Καταδρομών Ρεντίνας μαζί με λεβέντες του ιστορικού στρατοπέδου που σήκωσαν στα χέρια τους το κουβούκλιο με τη Θαυματουργό Εικόνα της Αγίας, τον τ. Διευθυντή της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ κ. Αθανάσιο Γκλαβίνα, τον Πρόεδρο της Κοινότητας Μοδίου κ. Αθανάσιο Κωστούδη, κ.ά.

Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του υπεγράμμισε ότι οι Μάρτυρες της Εκκλησίας αλλά και όσοι διέλαμψαν με την άσκηση και τον πνευματικό τους αγώνα, προετίμησαν από την υλόφρονα ζωή, τη σαρκική ζωή, εκείνη της πνευματικότητος που για ένα μόνο ενδιαφέρεται, να υπακούη και να αρέση στον Θεό.

Και όντως, η ψυχή που κοινωνεί με τον Θεό, στέκοντας αμετακίνητη πάνω σε καλή προαίρεση, κατευθύνει, σαν με χαλινάρι άλογο, το συναίσθημα και την επιθυμία που είναι τα μη λογικά της πάθη και νικώντας και συγκρατώντας τα και γινόμενη αφεντικό τους στεφανώνεται και αξιώνεται να διαμένει σε ουράνια δώματα, συνέχισε ο ομιλητής. Άλλωστε, κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Νύσσης «Χριστιανισμός είναι η μίμηση της θείας φύσεως», η θέωση και η οντολογική μεταμόρφωση του ανθρώπου, η είσοδός του στον κόσμο του Θεού και της αποδοχής βεβαίως των δωρεών και χαρισμάτων του. Πρόκειται για τη συμμετοχή του ανθρώπου στη ζωή του Θεού.

Κατέληξε δε ο Επίσκοπός μας, διαβεβαιώνοντας τους πάντες, ότι «οι Άγιοί μας υφιστάμενοι με υπομονή την »καλή αλλοίωση» της υποστάσεώς τους, υπερέβησαν τις ανθρώπινες δυνατότητες και από θνητοί έγιναν αθάνατοι, από φθαρτοί άφθαρτοι, από εφήμεροι αΐδιοι, από άνθρωποι πραγματικοί, κατά χάριν θεοί. Το πέτυχαν αυτό ζώντας τη »γεύση», το »κλίμα» της Εκκλησίας, ότι ο άνθρωπος είναι οδίτης και αναζητητής, ένα προσωπικό ον που αδιάκοπα πορεύεται και ασκείται, που στρατεύεται και αγωνίζεται, που τείνει προς την τελειότητα ή τη θέωση και τη δόξα του Θεού, μ’ άλλα λόγια καλείται να επιστρέψη εκεί απ’ όπου έπεσε. Πρόκειται για τη μετάβαση από χάρη σε χάρη, ή χάρη πάνω στη χάρη, το διαρκές και προοδευτικό άνοιγμα της ανθρώπινης καρδιάς, στην πάντα ανοιχτή καρδιά του Θεού, όπου κάθε χάρισμα και κάθε αρετή γίνεται προσδοκία και ελπίδα της επιφανείας Του»!

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού ευλόγησε το πατροπαράδοτο Κουρμπάνι, το οποίο απόλαυσαν με ευχαρίστηση άπαντες οι μετέχοντες στην Πανήγυρη.