Η εορτή της Αναλήψεως στη Ναύπακτο (ΦΩΤΟ)
Ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε πλαισιούμενος ἀπό τούς Ἱερεῖς π. Φώτιο Κυρίτση, π. Νικόλαο Δημόπουλο, τόν ἐφημέριο π. Παναγιώτη Κυρίτση καί τούς Διακόνους π. Παΐσιο Παρασκευά καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη. Στό κήρυγμά του ἀνέφερε μερικά σημεῖα ἀπό τόν λόγο τοῦ ἁγίου Ἐπιφανίου, Ἐπισκόπου Κωνσταντίας τῆς Κύπρου, πού ἔζησε τόν 4ο αἰώνα μ.Χ.
Ἑορτάστηκε καί φέτος ἡ μεγάλη Δεσποτική ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ στήν Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου. Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό τῆς Ἀφροξυλιᾶς Ναυπάκτου. Ὁ Ἱερός Ναός τῆς Ἀναλήψεως εἶναι ὁ νέος Ναός τοῦ χωριοῦ. Ὁ παλαιός Ναός, τιμώμενος στόν ἅγιο Ἀπόστολο Ἀνδρέα, βρίσκεται ἀρκετά ὑψηλότερα, σέ ἀντίθεση μέ τόν νέο Ναό πού βρίσκεται χαμηλά στόν δρόμο πρός τό Θέρμο.
Ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε πλαισιούμενος ἀπό τούς Ἱερεῖς π. Φώτιο Κυρίτση, π. Νικόλαο Δημόπουλο, τόν ἐφημέριο π. Παναγιώτη Κυρίτση καί τούς Διακόνους π. Παΐσιο Παρασκευά καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη. Στό κήρυγμά του ἀνέφερε μερικά σημεῖα ἀπό τόν λόγο τοῦ ἁγίου Ἐπιφανίου, Ἐπισκόπου Κωνσταντίας τῆς Κύπρου, πού ἔζησε τόν 4ο αἰώνα μ.Χ.
Μεταξύ τῶν ἄλλων ἀνέφερε τό παράδειγμα πού χρησιμοποιεῖ ὅτι, ὅπως ἡ κεφαλή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι τό στολίδι στό σῶμα του, ἔτσι καί ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ εἶναι «ὁ κόσμος», τό στόλισμα ὅλων τῶν ἑορτῶν, εἶναι «τό πλήρωμα τῶν Δεσποτικῶν ἑορτῶν», ἀφοῦ ἡ ἑορτή αὐτή «τῆς θεϊκῆς Χάριτος ἀπαυγάζει τό κάλλος». Ὅμως, οἱ πολλοί ἄνθρωποι ἀγνοοῦν τό μέγεθος τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως.
Στήν συνέχεια ὁ ἅγιος Ἐπιφάνιος γράφει ὅτι πρώτη ἑορτή εἶναι ἡ φρικτή καί θαυμαστή κατά σάρκα γέννηση τοῦ Χριστοῦ πού ὑποδείχθηκε ἀπό τό ἀστέρι. Δεύτερη ἑορτή, ἀνώτερη ἀπό τήν πρώτη, εἶναι ἡ ἑορτή τῶν Θεοφανείων, ἀφοῦ ὁ Ἴδιος ὁ Πατήρ ἔδειξε τόν Υἱό Του: «Οὗτος ἐστίν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός». Τρίτη ἑορτή εἶναι ἡ Ἀνάσταση πού εἶναι ἐνδοξοτέρα τῶν προηγουμένων, διότι ὅσοι βαπτίζονται στόν θάνατο τοῦ Χριστοῦ ἀνακαινίζονται καί ἀστράπτουν ἀπό τό φῶς. Ὅμως, ὁ ἄνθρωπος μέ τήν ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως «πάντα διά πάντων εὐφροσύνης πεπλήρωται». Ἡ ἑορτή αὐτή ἄνοιξε τίς «φεγγοβόλες ἀστραπές», μᾶς ἔδειξε τήν «ξένην θέαν», δηλαδή «τήν ἡμετέραν σάρκα ἐπί θρόνου βασιλικοῦ ἐπηρμένην».
Στήν συνέχεια, ὁ Σεβασμιώτατος εἶπε ὅτι ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ σέ μᾶς πού βαπτισθήκαμε Χριστιανοί μᾶς δείχνει τήν πορεία, τήν ὁδό πρός τόν Χριστό. Ὅσοι Τόν ἀγαπᾶμε, Τόν ἀκολουθοῦμε παντοῦ στόν Σταυρό, στόν Ἄδη καί στόν οὐρανό. Ἔτσι, ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως μᾶς δείχνει ὅτι εἴμαστε «ὁδίτες», ἀκολουθοῦμε τήν ὁδό γιά νά συνατήσουμε τόν Χριστό στήν δόξα Του στήν «ἄνω πόλη».
Στήν Θεία Λειτουργία ἐκκλησιάστηκαν οἱ κάτοικοι τοῦ χωριοῦ, καθώς καί ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας, κ. Βασίλειος Γκίζας, συνοδευόμενος ἀπό τοπικούς ἄρχοντες.