Dogma

Η εορτή της Μεταμορφώσεως στην Ιερισσό

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανεφέρθη στο διπλό θεολογικό νόημα της Δεσποτικής Εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου, η οποία σημειωτέον  έλαβε χώρα λίγο πριν από το Πάθος του Χριστού μας.

Το Σάββατο, 5η Αυγούστου τ.έ., στις 7 το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ακολουθούμενος από τους Διακόνους του π. Νικόδημο Κωτινούδη και π. Νικόλαο Τσεπίση, επεσκέφθη την Πανηγυρίζουσα Ενορία της Μεταμορφώσεως του Κυρίου Πλατανοχωρίου, στην οποία Εφημερεύει ευόρκως επί σειρά ετών ο Ξενοφωντινός Παν. Αρχιμ. π. Νήφων Καζάνας, ο οποίος και αποτελεί την ψυχή και της Τοπικής Εκκλησίας και της μικρής αυτής Κοινότητας.

Είναι γνωστό άλλωστε ότι η φήμη του π. Νήφωνος, ως δημιουργού εξαίρετων μοναχικών επανωκαλύμμαυχων, ξεπερνά τα όρια της Ιεράς μας Μητροπόλεως, περιποιώντας ιδιαίτερη τιμή στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία.

Ο Λαός του Πλατανοχωρίου, επαυξημένος με προσκυνητές από τη γύρω Περιοχή, προσήλθε στη Λαυτρευτική Σύναξη, στην οποία μετείχαν και οι Παν. Αρχιμ. π. Κυπριανός Στραζέρου (Γεροπλάτανος), π. Μελέτιος Τσόγκας (Μελισσουργός), π. Θεόκλητος Παρδάλης (Ριζά) και ο Αιδ. Πρωτ. π. Χαράλαμπος Κωστόπουλος (Παλαιόχωρα), ο και Αρχιερατικός Επίτροπος της Περιοχής. Επικεφαλής του Λαού ο Βουλευτής Χαλκιδικής κ. Ιωάννης Γιώργος, η Αντιπεριφερειάρχης κα Αικατερίνη Ζωγράφου, ο Αντιδήμαρχος Ζερβοχωρίων κ. Χρήστος Κομπόγιαννος, οι Πρόεδροι Μαραθούσης κ. Αλέκος Βογιατζής, Ριζών κ. Αστέριος Βουλγαράκης, Κρήμνης κ. Παύλος Παυλούδης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Δημήτριος Ζαγγίλας και Χρήστος Φυλαχτός και η Δημοτική Σύμβουλος κα Ιφιγένεια Κυριάκου κ.ά.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανεφέρθη στο διπλό θεολογικό νόημα της Δεσποτικής Εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου, η οποία σημειωτέον  έλαβε χώρα λίγο πριν από το Πάθος του Χριστού μας. Το πρώτο μήνυμα της Εορτής είναι ότι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο Ενσαρκωθείς Υιός και Λόγος του Θεού, εκούσια καταδέχεται Σταυρό και Τάφο και Θάνατο και πάσχει στον Γολγοθά ως άνθρωπος, για να καλέση τον άνθρωπο να μετάσχη στη Βασιλεία του Θεού και να επιστρέψη στον Παράδεισο απ’ όπου εκούσια εξήλθε, να επιστρέψη δηλαδή στην Αγιοτριαδική Ζωή, που εξαιτίας της πτώσεως και της αμαρτίας απώλεσε. Το εκούσιο Πάθος του Κυρίου με τη Μεταμόρφωση αναδεικνύει και υπογραμμίζει το μέγεθος της αγάπης και της μεγαλωσύνης του Θεού για το πλάσμα Του, τον άνθρωπο! Το δεύτερο μήνυμα της Εορτής είναι το ότι ο άνθρωπος καλείται μέσω της αρετοζωής να φθάση στη θέα του Θεού, στην Κοινωνία με τον Θεό και τελικώς στην Ένωση μαζί Του, στόχος που είναι και ο έσχατος προορισμός και το ύψιστο εφετό του ανθρώπου!

Ευχήθηκε τέλος ο Σεβασμιώτατος το διπλό μήνυμα – πρόσκληση της Εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας, να μη μείνη μόνο στα Ιερά Κείμενα ως ύψιστο γεγονός φανερώσεως του θεϊκού μεγαλείου του Χριστού μας, της θεανθρώπινης δηλαδή Δόξας Του, αλλά να αποτελέση και αφορμή φωτισμού της ανθρώπινης ψυχοσυνθέσεως για να ξαναβρή και πάλι τον δρόμο και το κλίμα της!