Dogma

Η Παρασκευή της Διακαινησίμου στη Μητρόπολη Ιερισσού

           Στην ομιλία του ο Σεωβασμιώτατος ανεφέρθη στο πανάσπιλο Πρόσωπο της Θεοτόκου, τονίζοντας ότι περί Αυτής στην Καινή Διαθήκη επικρατεί ‘’κραυγαλέα’’ σιωπή, καθότι και στα τέσσερα Ευαγγέλια ελάχιστες είναι οι αναφορές για τη Μητέρα του Κυρίου μας.

Την Παρασκευή της Διακαινησίμου η Εκκλησία μας τιμά την Υπεραγία Θεοτόκο, την επωνομαζόμενη και Ζωοδόχο Πηγή, τιμώντας το γεγονός των Εγκαινίων του Ναού Της. Έτσι, σήμερα 21η Απριλίου τ.έ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ακολουθούμενος από τους Διακόνους του π. Νικόδημο Κωτινούδη και π. Νικόλαο Τσεπίση, μετέβη στον Ενοριακό Ιερό Ναό Παναγίας Γαλατίστης όπου προέστη της Ακολουθίας του Όρθρου και της Λαμπροφόρου και Αναστασίμου επακολουθησάσης Θείας Λειτουργίας. Τον περιέβαλαν ο εκ Γαλατίστης καταγόμενος Παν. Αρχιμ. π. Παΐσιος Σουλτανικάς και οι Εφημέριοι της Γαλατίστης Αιδ. Πρωτ. π. Γεώργιος Σκονδράνης ο και Αρχιερατικός Επίτροπος της Περιοχής και ο Εφημέριος του Ναού της Παναγίας μας Αιδ. Πρωτ. π. Αργύριος Καραμόσχος.

Η Γαλάτιστα προσήλθε να τιμήση την Παντάνασσα, την οποία τιμά όλως ιδιαιτέρως, με επικεφαλής τους Αντιδημάρχους κ. Χρήστο Βορδό και Ιωάννη Σιμώνη, τον Πρόεδρο της Γαλατίστης κ. Εμμανουήλ Σειρά και τον Ομότιμο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου κ.ά.

Στην ομιλία του ο Σεωβασμιώτατος ανεφέρθη στο πανάσπιλο Πρόσωπο της Θεοτόκου, τονίζοντας ότι περί Αυτής στην Καινή Διαθήκη επικρατεί ‘’κραυγαλέα’’ σιωπή, καθότι και στα τέσσερα Ευαγγέλια ελάχιστες είναι οι αναφορές για τη Μητέρα του Κυρίου μας. Και τούτο γιατί η Θεοτόκος δεν κατέχει στην Ορθοδοξία θέση Θεότητος, αλλά είναι η Μητέρα του Σωτήρος Χριστού, η οποία απέβη ο Θρόνος Του, το Παλάτι Του και η Μήτρα Της εξελίχθη σε Πλατυτέρα των Ουρανών για να ενοικήση Εκείνος που ο Ουρανός δεν μπορούσε να χωρέση. Έγινε ο Μανδύας Του.

Στη Παλαιά Διαθήκη,, συνέχισε ο ομιλητής, γίνονται πολλές αναφορές που αποδίδονται ως προτύπωση της Θεοτόκου από την Θεολογία και την Παράδοση της Εκκλησίας μας. Την είδαν ως ‘’ράβδο του Ααρών τη βλαστήσασα’’, την είδαν ως ‘’Ερυθρά Θάλασσα’’ που διανοίχθηκε μεν αλλά και πάλι παρέμεινε άφθορη. Την είδαν ως ‘’φλεγομένη Βάτο και μη καιομένη στο Σινά΄΄, μπροστα από τον κατάπληκτο Μωυσή κ.ά…

Κατέληξε δε ο Σεβασμιώτατος λέγοντας πως η Θεοτόκος για την Ορθοδοξία είναι το πρώτο Θεοκυβέρνητο πλάσμα, κατά δε τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς αξίζει να ονομάζεται Εκκλησιομήτωρ και Εκκλησιοτόκος, δηλαδή ως μια διαρκής Εκκλησία!