Κερκύρας Νεκτάριος: Δεν είναι ιδεολογία η πίστη, είναι στάση ζωής
Κερκύρας Νεκτάριος: Η ανδρεία προέρχεται από την βαθειά πίστη στον Ιησού Χριστό. Δεν είναι ιδεολογία η πίστη, είναι στάση ζωής. Είναι δύναμις και απαντοχή για τον άνθρωπο.
Ο Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος επέλεξε φέτος στην εορτή της Αγίας Παρασκευής, παρά την πληθύ των αφιερωμένων ιερών ναών στην Αγία Παρασκευή, να χοροστατήσει και να ομιλήσει σε δύο γυναικεία μοναστήρια, που εορτάζουν την μνήμη της Αγίας Παρασκευής.
Το εσπέρας της Τρίτης, παραμονή της εορτής, χοροστάτησε και ομίλησε στην ιερά μονή- ιερό ησυχαστήριο Αγίας Παρασκευής Κοινοπιαστών, της Μέσης Κέρκυρας.
Πλήθος προσκυνητών κατέκλυσε τον περιβάλλοντα χώρο της Ιεράς Μονής, και ο εσπερινός τελέστηκε στον προαύλιο χώρο, λόγω της αφόρητης ζέστης που επικρατούσε.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του, κατόδυνος αναφέρθηκε στην μεγάλη δοκιμασία που διέρχεται όλη η πατρίδα μας, αλλά και ιδιαίτερα το νησί μας, από την δοκιμασία της πύρινης λαίλαπας.
Κάλεσε τους ανθρώπους σε μετάνοια, όπως σε ανάλογες περιστάσεις στην εκκλησιαστική ιστορία, λέγοντας ότι αυτά τα οποία ζούμε δεν είναι τίποτα άλλο, παρά σημάδια της απαρέσκειας του Θεού για τη ζωή των ανθρώπων, οι οποίοι αθέτησαν τις εντολές του Θεού, και προέρχονται από ανθρώπινα χέρια τα οποία δεν σέβονται την δημιουργία του Θεού και που δηλώνουν την σκληροκαρδία μας και την αποστασία μας από την αγάπη του.
Υπενθύμισε ο Σεβασμιώτατος, ότι η αγάπη του Θεού θα επανέλθει πάλι στην δημιουργία Του, και ιδιαίτερα στον άνθρωπο, όταν εν μετανοία θα επιστρέψουμε και θα εκζητήσουμε το έλεος Του.
Σήμερα οι άνθρωποι γίναμε σαρκολάτρες, φιλήδονοι, πλεονέκτες, ανάλγητοι. Εκείνοι οι οποίοι επιλέγονται για να υπηρετήσουν τον λαό της Πατρίδος μας, παραθεωρούν την παρουσία του Θεού με τα αντίθεα νομοσχέδια, και την ειρωνεία στην πίστη της εκκλησίας.
Η διάλυση της οικογένειας, αλλά και η θέσπιση νέων μοντέλων οικογενείας που προωθούν, είναι ύβρις και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.
Μετά ταύτα ο Σεβασμιώτατος, έστρεψε το λόγο του στο πρόσωπο της Αγίας Παρασκευής, η οποία ως Οσιοπαρθενομάρτυς του Χριστού, παρουσιάζεται στο Νυμφίο Χριστό, και εκζητεί το στέφανο της Δικαιοσύνης, έχοντας στα χέρια της την ανδρεία όχι μόνο του σώματος της αλλά κυρίως την ανδρείαν την ψυχική και πνευματική.
Η ανδρεία προέρχεται από την βαθειά πίστη στον Ιησού Χριστό. Δεν είναι ιδεολογία η πίστη, είναι στάση ζωής. Είναι δύναμις και απαντοχή για τον άνθρωπο.
Οι σύγχρονοι άνθρωποι, οι οποίοι πορεύονται στη ζωή τους άνανδρα, και στοχεύουν στο κακό και την καταστροφή των συνανθρώπων και της δημιουργία του Θεού, είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τους ανδρείους του πνεύματος, οι οποίοι υπερέβησαν ακόμη και το μαρτύριο της ζωής τους.
Το δεύτερο με το οποίο προσέρχεται η Αγία Παρασκευή είναι τω ελαίω της αγνείας. Η Αγία Παρασκευή αγάπησε την καθαρότητα ψυχής και σώματος, και γι΄ αυτό ανεφώνησε « Σε Νυμφίε μου ποθώ ,και Σε ζητούσα αθλώ.» Σήμερα οι άνθρωποι, όχι μόνο οι νέοι, αλλά δυστυχώς και οι ωριμότεροι στην ζωή, την έννοια της αγνότητος όχι μόνο δεν την αποδέχονται, αλλά κυρίως στο άκουσμα την αποδοκιμάζουν και την ειρωνεύονται.
Και το τρίτο είναι το αίμα του μαρτυρίου της, με το οποίο παρουσιάζεται εκζητώντας την οικεία θέση εις την βασιλεία του Θεού. Αυτό το μαρτυρικό αίμα, το βιβλίο της αποκαλύψεως λέγει ότι ενώπιον του θρόνου του εσφαγμένου αρνίου, θα εκζητεί την δικαίωση.
Μπορεί μεν να πέρασαν πολλοί αιώνες από το μαρτύριο της Αγίας Παρασκευής, ωστόσο ούτε το μαρτύριο της διαγράφηκε, ούτε το όνομα της λησμονήθηκε. Αντιθέτως, γίνεται διαπρύσιος κήρυκας μέσα από τον μαρτυρικό άθλο της.
Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος προσκάλεσε τους ανθρώπους μαζί με την αδελφότητα της Ιεράς Μονής, να ικετεύσουμε την Αγία Παρασκευή να πρεσβεύσει στον Ιησού Χριστό, για να γίνει ίλεος ο Θεός στις αμαρτίες των ανθρώπων, και να στείλει το έλεος του επί της γης.
Προς το τέλος του εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος με μια ειδική ευχή και προσευχή, γραφθείσα παρά του Μακαριστού αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου, αναφερομένη εις την δοκιμασία της πύρινης λαίλαπας, προσκάλεσε όλους να γονατίσουν και ανεπέμφθη ικετευτικά η παρούσα προσευχή.
Ανήμερα της εορτής, ο Σεβασμιώτατος πήγε στην Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μακράδων, όπου λειτούργησε και ομίλησε στους ευλαβείς προσκυνητές, οι οποίοι και εδώ κατέκλυσαν την ιερά μονή.
Στην ως άνω ιερά μονή ο κ. Νεκτάριος είναι και πνευματικός πατέρας των μοναζουσών.
Στην Θεία Λειτουργία, απευθυνόμενος στους ανθρώπους μίλησε για την ασθένεια την πνευματική της οράσεως, που έλαβε αφορμή από το θαύμα το οποίο έκανε η Αγία Παρασκευή στον δήμιο της, ο οποίος τυφλώθηκε από το κοχλάζων υλικό στο οποίο έμελλε να μαρτυρήσει, και έκτοτε η Αγία Παρασκευή είναι η προστάτιδα των σωματικών οφθαλμών.
Ο Σεβασμιώτατος ομίλησε για τις πνευματικές ασθένειες, που δια της εισόδου του αισθητηρίου της οράσεως, μολύνουν την ψυχή και την καρδίαν, όλες τις ακατάλληλες εικόνες και θεάματα, τα οποία δέχεται ο άνθρωπος ανεξέλεγκτα.
Κάνοντας παράλληλα λόγο για το αισθητήριο της πνευματικής οράσεως, δια του οποίου, όχι μόνο ο μοναχός, αλλά και ο κάθε χριστιανός, μπορεί να έχει πνευματικές ενατενίσεις.
Στο τέλος ευχήθηκε τόσο στην Γερόντισσα όσο και στην αδελφότητα της μονής, αλλά και στο πλήθος των πιστών, η Αγία Παρασκευή να φυλάττει την ψυχική και σωματική όραση, από κάθε αισθητήριο μολυσμού, σαρκικού και πνευματικού.