Ο Μητροπολίτης Κερκύρας , Παξών και διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον εορτάζοντα Ιερό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου Καβαλουρίου της Βόρειας Κέρκυρας. Συλλειτούργησε μαζί με τον αρχιερατικό επίτροπο της Βόρειας Κέρκυρας, π. Σπυρίδων Προβατά ,τον εφημέριο της ενορίας π. Γεώργιο και τον διάκονο της Μητροπόλεως π. Ανδρέα Γκιόκα.
Η συμμετοχή του λαού ήταν ικανοποιητική, και παρών στην Θεία Λειτουργία ήταν ο Βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Γκίκας, ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου, αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και του Δήμου Βορείας Κέρκυρας καθώς και πολιτευτές.
Στην ομιλία του ο Μητροπολίτης Κερκύρας, αναφέρθηκε στο θεολογικό νόημα της εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου, και ερμήνευσε από την επιστολή του Αποστόλου Παύλου προς τους Εβραίους, περί της προτυπώσεως της Θεοτόκου με το Ναό του Σολομώντος, όπου η Παναγία μας εισήλθε κατά την υπόσχεση των γονέων της Ιωακείμ και Άννης στον Θεό, οι οποίοι σε μεγάλη ηλικία και κατά θαυμαστόν τρόπον απέκτησαν την Παναγία, αφού ο Θεός τους ευλόγησε και έλυσε την ατεκνία τους.
Αυτή την υπόσχεση στην Παλαιά Διαθήκη, έδωσαν και άλλοι άτεκνοι γονείς που απέκτησαν σημαίνοντα πρόσωπα με την επέμβαση του Θεού, και τα αφιέρωσαν και εκείνα στον Ναό.
Όμως η αφιέρωση της Παναγίας μας έχει μια ιδιαιτερότητα, διότι στις προηγούμενες αφιερώσεις επρόκειτο περί αρρένων τέκνων, ενώ η Παναγία μας ανήκε στην γυναικεία φύσιν. Παρά ταύτα ο Θεός οικονόμησε την είσοδον της στα Άγια των Αγίων, εκεί όπου εισήρχετο ο Αρχιερεύς άπαξ του ενιαυτού, για να την προετοιμάσει ώστε να συνεργήσει στο αποκεκαλυμμένον μυστήριον της ενσάρκου οικονομίας του Υιού και Λόγου Του.
Η Παναγία μας γίνεται κατ αυτόν τον τρόπο η ίδια Ναός του ιδίου του Θεού, διότι δέχθηκε το Πυρ της Θεότητος στα σπλάγχνα της έτσι ώστε να συντελεστεί η σωτηρία του ανθρωπίνου Γένους.
Ότι Ιερόν εφυλάσεττο στο Ναόν του Θεού, προτυπώνει την Παναγία μας. Η κιβωτός της Διαθήκης , φυλάσσει της λίθινες πλάκες του νόμου, τις οποίες έλαβε ο Μωυσής εις το όρος του Σινά, και η ίδια η Παναγία μας γεννά τον Νομοθέτην.
Η ράβδος του Ααρών η βλαστήσασα, προτυπώνει την Παναγία μας, που η ίδια εβλάστησε το άνθος της αφθαρσίας της Θεότητος του Υιού και Λόγου, το Χρυσούν Θυμιατήριον είναι εκείνο το οποίο προτυπώνει την Παναγία μας που δέχτηκε στα σπλάγχνα της το Πυρ της Θεότητος.
Η στάμνα με το Μάννα της ερήμου που ετράφησαν οι Εβραίοι στην πορεία τους προς την Γην της Επαγγελίας και της Ελευθερίας τους, είναι η Παναγία μας ως άλλη στάμνα που δέχθηκε και προσέφερε τον άρτο της Ζωής , δηλαδή τον Ιησούν Χριστόν, ο οποίος μας λύτρωσε από την δουλεία της αμαρτίας, μας οδήγησε στην εν Χριστώ Ελευθερία και μας έδωσε την δυνατότητα της θέωσης.
Αυτόν λοιπόν τον Ναό του Θεού σήμερα εορτάζει η Αγία μας Εκκλησία, και πανηγυρίζει το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου. Ο Ορθόδοξος ναός είναι εκείνος ο οποίος ακριβώς προτυπώνει και την Παναγία μας, αλλά και την ζωή του Ουρανού, της αιωνιότητος.
Πόσον ευεργετικό είναι λοιπόν στις ημέρες μας η παρουσία όλων των πιστών στην Εκκλησία; Η είσοδος μας ενσυνειδήτως μέσα στο Ναό για να μετέχουμε σ αυτή την ζωή της Χάριτος του Θεού, είναι αυτή που μας έδειξε η Παναγία μας, καθώς οδηγήθηκε στο Ναό και έγινε η ίδια σκήνωμα του Θεού. Όλοι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί, οι οποίοι όχι μόνο εισερχόμεθα απλά για να εκκλησιαστούμε, αλλά για να βιώσουμε τα μυστήρια του Θεού κατά Χάριν, θεούμεθα καθώς μετανοούμε, προσευχόμεθα , κοινωνούμε του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου μας.
Για εμάς τους Ορθοδόξους Χριστιανούς ο Ναός γίνεται όρος υψηλόν για να γίνουμε μέτοχοι του Θαβωρίου φωτός και των ακτίστων ενεργειών του Θεού. Ο ναός του Θεού είναι η κολυμβήθρα της ανακαίνισης του ανθρώπου. Ας αξιοποιήσουμε λοιπόν τούτη τη μεγάλη ευεργεσία του Θεού,και όπως δέχθηκε την Παναγία μας εις τα Άγια των Αγίων, να δεχθεί όλους εμάς εν μετανοία και Εξομολογήσει.
Δεν μπορεί με τίποτα να αντικατασταθεί ο ναός του Θεού με την λεγόμενη κατ’οίκον εκκλησία, διότι η σωτηρία είναι συλλογική υπόθεση και όχι μεμονωμένη.
Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στους ανθρώπους να έχουν δύναμη πνευματική ώστε να ετοιμάσουμε τον εαυτό μας, να γίνει σπήλαιο η καρδιά μας και η ψυχή μας, για να γεννηθεί ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός στην καρδιά του καθενός.