Dogma

Κερκύρας Νεκτάριος: Να γινόμεθα μέτοχοι του επουρανίου άρτου και οίνου

Την Κυριακή Η΄ Ματθαίου ο Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον ιερό Ναό του Αγίου Στεφάνου, του ομωνύμου παραθαλασσίου οικισμού στην περιοχή των Σινιών της Βόρειας Κέρκυρας.

Ο ως άνω ιερός ναός, ο οποίος εθεμελιώθη, ανοικοδομήθη και εγκαινιάσθηκε από τον Σεβ. Μητροπολίτη Κερκύρας, εορτάζει την εκάστην 2αν Αυγούστου, στην ανακομιδή των ιερών Λειψάνων του Πρωτομάρτυρος Στεφάνου.

Επειδή η εορτή συμπίπτει με τη νηστεία του 15αυγούστου, οι πιστοί κάτοικοι της περιοχής, έχουν αποφασίσει να εορτάζουν την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου, προκειμένου σύμφωνα με την παράδοση του τόπου, να τελείται και η λαϊκή πανήγυρις, στην πλατεία του ιερού Ναού.

Ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος όχι μόνο στους κατοίκους του οικισμού, αλλά και στους τουρίστες οι οποίοι ήλθαν να εκκλησιαστούν, έλαβαν αφορμή από την Ευαγγελική περικοπή του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων, και αφού με λίγα λόγια ανέλυσε την παραβολή, υπογράμμισε τρία σημεία.

Το πρώτο έχει να κάνει με την ευλογία την οποία παρείχε ο θεάνθρωπος Ιησούς, και συντελέστηκε το θαύμα.

Ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε ότι ο Κύριος μας, έδωσε εντολή στους μαθητάς Του και τους είπε, «φέρετέ μοι αὐτοὺς ὧδε», και έπρεπε οι μαθητές να προσκομίσουν και να ευλογηθούν.

Ο Ιησούς διαχρονικά προσκαλεί όλους μας , «φέρετέ μοι αὐτοὺς ὧδε», εννοώντας τα υλικά μας αγαθά, ώστε να τα ευλογήσει και να πληθυνθούν.

Ακόμη και εάν δεν υπάρχουν, ζητάει την καλή διάθεση μας και την υπακοή μας, προκειμένου να ευλογήσει την πτωχείαν μας, προκειμένου μέσα από την ευλογία Του, να ζήσουμε το θαύμα του πολλαπλασιασμού των υλικών πραγμάτων, και να μη στερηθούμε σε τίποτα στη ζωή μας.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο απευθύνεται στους γονείς, λέγοντας να φέρουν τα παιδιά τους κοντά στο Χριστό να τα ευλογήσει, και οι νέοι μας να γίνουν χρηστοί και καταξιωμένοι στη ζωή τους.

Μας προσκαλεί να δώσουμε τις αμαρτίες μας προκειμένου να συγχωρηθούν. Μας προσκαλεί να δώσουμε με εμπιστοσύνη τις σωματικές και ψυχικές μας ασθένειες, για να τις θεραπεύσει.

Κι όποιος με πίστη και ελπίδα σε Εκείνον παρέδωσε την ζωή του, προκειμένου να την ευλογήσει ο θεός, τότε ζει το θαύμα της πνευματικής Μεταμορφώσεως του.

Δεύτερο σημείο που υπογράμμισε, ήταν η εντολή Του μετά τον χορτασμό του πλήθους, να περισυλλεχθούν όλα τα περισσεύματα. Και ο Ευαγγελιστής μας αναφέρει πως δώδεκα γεμάτα κοφίνια μάζεψαν από το περίσσευμα.

Αυτό σημαίνει για εμάς, πως η σπατάλη των υλικών αγαθών τα οποία μας προσφέρει ο θεός, είναι αμαρτία, και μόνο όταν σεβόμαστε τα αγαθά του Θεού, τότε σεβόμαστε αυτή την κτίση, την Δημιουργία Του από την οποία ζει όλη η ανθρωπότητα.

Απεναντίας η σπατάλη και η υπερκατανάλωση των υλικών αγαθών, φέρνει και την λεγόμενη κλιματική κρίση αλλά και την φτώχεια από τον υπερκαταναλωτισμό των δωρεών του Θεού.

Εάν σήμερα έχουμε την κρίση των απορριμμάτων στην πατρίδα μας αλλά και σ΄ όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο, αυτό είναι φαινόμενο που δηλώνει ότι ο άνθρωπος δε σέβεται ούτε το περιβάλλον, αλλά ούτε τη Δημιουργία του Θεού.

Και το τρίτο σημείο που υπογράμμισε, είναι ότι ο πολλαπλασιασμός των πέντε άρτων, είναι μια προτύπωση του ενός Άρτου, του «εκ τού ουρανού καταβάς».

Αυτός λοιπόν ο άρτος, ο οποίος ευλογείται και μεταβάλλεται σε Σώμα και Αίμα του Κυρίου μας, τεμαχίζεται , εσθίεται, μεταλαμβάνεται και ουδέποτε δαπανάται.

Αυτή η προτύπωσις στον πολλαπλασιασμό των πέντε άρτων γίνεται κάθε φορά στην Θεία Λειτουργία, που ευλογείται ο αμνός του Θεού.

Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος, κάλεσε όλο το εκκλησίασμα, να αναλογιστούμε την απουσία της Ευλογίας του Θεού από την ζωή μας, διότι εμείς την αποστραφήκαμε, και απουσιαζούσης της ευλογίας του Θεού, τα πάντα διασαλεύονται στη ζωή μας.

Η τάξις η πνευματική στη ζωή μας, είναι ένα δεύτερο στοιχείο που απουσιάζει από τη ζωή του συγχρόνου ανθρώπου, και επιπλέον κάλεσε τους πιστούς πάντοτε να γινόμεθα μέτοχοι του επουρανίου άρτου και οίνου, δηλαδή του Σώματος και Αίματος του Κυρίου μας.

Προσευχήθηκε να έχουμε δύναμη, και να είμαστε προσεχτικοί στην περίοδο του καλοκαιριού, που τα πάντα χαλαρώνουν στη ζωή του ανθρώπου, και ο μόνος ο οποίος δεν είναι χαλαρός είναι ο πονηρός, ο οποίος έρχεται να μας απομακρύνει από την ζωή του Θεού.