Η Κυριακή της Σαμαρείτιδος στην Κέρκυρα εορτάστηκε με μεγαλοπρέπεια, με την καθιερωμένη λιτανεία της Ιεράς εικόνος της Υπεραγίας Θεοτόκου Δημοσιάνας, η οποία κάθε χρόνο φθάνει πεζή μετά την τέλεση της θείας λειτουργίας από τον Ποταμό, στο γειτονικό χωριό Τεμπλόνι, προκειμένου να παραμείνει έως το απόγευμα, και εν συνεχεία η επιστροφή να γίνει μεγαλοπρεπώς στον ποταμό με την καθιερωμένη λιτανεία, με τη συνοδεία φιλαρμονικών, σχολείων και άλλων πολιτιστικών συλλόγων.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, εν πληθούση εκκλησία, λειτούργησε και ομίλησε στον ιερό ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου Τεμπλονίου όπου κατά το παρελθόν υπήρξε Ιερά μονή στην ως άνω περιοχή.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος, έλαβε αφορμή από τον διάλογο του Ιησού με τη Σαμαρείτιδα παρά το φρέαρ του Ιακώβ, και στάθηκε σε τρία σημεία.
Πρώτο σημείον είναι το ύδωρ, το αλλόμενο πηγής ζωής αιωνίου, που όποιος γίνει μέτοχος δεν θα διψάσει εις τον αιώνα. Η Σαμαρείτιδα κατανόησε την αξίαν του ύδατος τούτου, αφού ήλθε σε συναίσθηση από την αμαρτωλή ζωή της.
Την αξίαν αυτής της πηγής την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας, όταν κατανοήσουμε την πτώση μας και την πνευματική μας κατάσταση.
Δεύτερο σημείο είναι όταν ο Ιησούς τόνισε στην Σαμαρείτιδα ότι τον Θεόν μπορεί να τον συναντήσει ο καθένας μας, και να τον λατρέψει όχι μόνο στο Όρος Γαριζίν, αλλά εν παντί τόπω της δεσποτείας του θεού. Διότι, «ο Θεός Πνεύμα εστί και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν».
Μας αποκαλύπτει τον αληθινόν Θεόν και πατέρα, και όχι έναν Θεόν ο οποίος εξυπηρετεί τις εμπαθείς μας καταστάσεις.
Είναι ο αληθινός θεός, και πρέπει να λατρεύουμε τον αληθινόν Θεόν και όχι αλλοτρίους!
Σήμερα η πολυθεΐα βρίσκεται και πάλι στο Ζενίθ, η Σαμαρείτης σήμερα συνάντησε τον Ιησούν, και ο δικός μας αγώνας είναι αγώνας δια βίου, προκειμένου να συναντήσουμε τον Ιησούν και να αλλάξει παντελώς η ζωή μας.
Το τρίτο σημείο που ανέφερε ο κ. Νεκτάριος, είναι όταν οι μαθητές Του όταν επέστρεψαν από την πόλη που πήγαν να φέρουν τροφές, και καθώς προσέφεραν στον Ιησού εκείνος αρνήθηκε λέγοντας τους, ότι «εμόν βρώμα εστίν ίνα ποιώ το θέλημα του πέμψαντός με Πατρός».
Ο Ιησούς εργάζεται για το λόγο της επίγειας παρουσίας Του, και ο λόγος είναι η ανακαίνιση και η αναγέννηση του ανθρωπίνου γένους.
Σε άλλο σημείο της αγίας Γραφής θα τονίσει ο Κύριος «ουκ επ΄ άρτω μόνο ζήσεται άνθρωπος, αλλ’ επί παντί ρήματι εκπορευομένου δια στόματος θεού ζώντος».
Όσο και να προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε τα βιοτικά και υπαρξιακά μας προβλήματα, δεν θα επιλυθούν εάν πρώτα δεν δώσουμε προτεραιότητα στην Βασιλεία του Θεού, που «εντός ημών εστίν», και μετά ταύτα, ο ίδιος ο Πατήρ ο ουράνιος, γνωρίζει καλύτερα τι θα προσθέσει σε μας, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι βιοτικές μας ανάγκες.
Σήμερα λοιπόν μας δίνεται η ευκαιρία να τακτοποιήσουμε μέσα μας, την παρουσία του Θεού, τις υποχρεώσεις μας, τα καθήκοντα μας, την αποδοχή και τήρηση των εντολών Του, την κατακόσμηση των δωρεών του Αγίου Πνεύματος στην ζωή μας, που ο στολισμός μας θα είναι οι αρετές Του.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην Ιερά παράδοση της λιτανείας και της λατρείας μας στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, και επαίνεσε τους κατοίκους, που κρατούν τις ιερές παραδόσεις τις οποίες παρέδωσαν οι παλαιότεροι.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος χειροθέτησε σε αναγνώστη τον κ. Κωνσταντίνο Ρίγγα, υπάλληλο της αρχαιολογικής υπηρεσίας, ο οποίος είναι ευλαβής και βοηθάει στο ιερό αναλόγιο του ως άνω ιερού ναού.