Παράκληση στον Ι. Ν. Μεταμορρώσεως του Χριστού Κεγχρεών
Ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς Κορίνθου ομίλησε στο Εκκλησίασμα συνδυάσας τις μεγάλες εορτές της Πίστεώς μας κατά τον μήνα Αύγουστο, αυτή την της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και την της Κοιμήσεως και την εις ουρανούς Μεταστάσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, χαρακτηρίσας τον τελευταίο μήνα του Εκκλησιαστικού έτους ως «μήνα του δοξασμού» του Θεού και του ανθρώπου, ένεκα των ως άνω εορτών.
Προπαραμονή της εορτής της Μεταμορφώσεως Παρασκευή, 4η Αυγούστου 2023, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος χοροστάτησε στον Εσπερινό και στην Ι. Παράκληση, που επακολούθησε, στον Ενοριακό Ι. Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος Κεγχρεών, που ετέλεσε ο εκεί Εφημέριος Πανοσ. Αρχιμ. π. Μακάριος Μπογιατζόγλου, παρουσία και του Διακόνου π. Χρήστου Χίλια.
Ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς Κορίνθου ομίλησε στο Εκκλησίασμα συνδυάσας τις μεγάλες εορτές της Πίστεώς μας κατά τον μήνα Αύγουστο, αυτή την της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και την της Κοιμήσεως και την εις ουρανούς Μεταστάσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, χαρακτηρίσας τον τελευταίο μήνα του Εκκλησιαστικού έτους ως «μήνα του δοξασμού» του Θεού και του ανθρώπου, ένεκα των ως άνω εορτών.
Κατά την Μεταμόρφωση στο όρος Θαβώρ ο Χριστός φανέρωσε στους τρεις μαθητές Του το Φως της Θεότητας που «περιέκρυβε» στην ανθρώπινη φύση Του ως Θεός και άνθρωπος, «δείξας τοῖς Μαθηταῖς Του τὴν δόξαν Του, καθὼς ἠδύναντο», «δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ Πατρός»!
Στην Κοίμηση και στην εις ουρανούς Μετάσταση της Θεοτόκου φανερώνεται η «δόξα» στην οποία εισήλθε η Μητέρα του Θεού με το σώμα και την ψυχή Της, και που η Εκκλησία μας καλεί κάθε πιστό να εισέλθει. Φανερώνεται και κηρύττεται η «δόξα»του ανθρώπου, που παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες της παρούσης ζωής, θα απολαύσει αυτός όταν παραιτηθεί από το θέλημά του και απομακρυνθεί από την αμαρτία κατά δήλωση του Απ. Παύλου που διεκήρυττε· «λογίζομαι γὰρ ὅτι οὐκ ἄξια τὰ παθήματα τοῦ νῦν καιροῦ πρὸς τὴν μέλλουσαν δόξαν ἀποκαλυφθῆναι εἰς ἡμᾶς» (Ρωμ. η’, 18).
Η επίτευξη της «δόξας» του ανθρώπου, στην οποία «παραπέμπουν» και δύο αυτές μεγάλες εορτές, αφού και το φως της Μεταμορφώσεως είναι μεθεκτό υπό του ανθρώπου ώστε αυτός να καταστεί θεός «κατά χάριν», πραγματοποιείται δια μέσου τριών εντολών που εμπεριέχονται στην Καινή Διαθήκη. Η πρώτη εντολή είναι αυτή που ακούσθηκε κατά την Μεταμόρφωση υπό του Θεού και Πατρός· «…Αὐτοῦ ἀκούετε» (Λουκ. θ’, 35). Η δεύτερη εντολή είναι αυτή που ο Χριστός είπε μετά την Ανάστασή Του στους μαθητές Του· «…διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν» (Ματθ. κ’, 20). Και η τρίτη εντολή οι λόγοι της Υπεραγίας Θεοτόκου στους υπηρέτες κατά τον γάμο της Κανά· «ὅ,τι ἂν λέγῃ ὑμῖν, ποιήσατε» (Ιω. β’, 5). Όταν ο Χριστιανός αποδέχεται ταπεινά τις εντολές του Χριστού και εργάζεται για την πραγμάτωσή τους, γνωρίζοντας ότι πίσω από κάθε εντολή, κατά τον Άγιο Μακάριο τον Αιγύπτιο, κρύπτεται ο Ίδιος ο Χριστός, χαριτώνεται κατά το μέτρο του δυνατού και απολαμβάνει το «Φως». Ο ψαλμωδός διακηρύττει· «ἐν τῷ φωτί Σου ὀψόμεθα φῶς». Φως ο Χριστός, φως οι εντολές Του. Με το φως Του φωτίζονται οι πιστοί όταν ταπεινοφρονούν και αποδέχονται τον σωστικό Του λόγο χωρίς να πολυπραγμονούν, για να βεβαιώσει ο Άγιος Σιλουανός· «η ταπείνωση είναι το φως εντός του οποίου μπορούμε να δούμε το ΦΩΣ»! Αυτή την ταπείνωση έζησε η Θεοτόκος και δι᾿ αυτής δοξάζεται «ἐς ἀεί» στο Φως του Υιού και Θεού Της! Είθε με τις αγίες πρεσβείες Της και με τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου να εργαζόμαστε τις εντολές του Χριστού, ώστε να αξιωθούμε του θείου Φωτισμού και της αιωνίου δόξης.