Dogma

Η προσφώνηση του Αρχιεπισκόπου στην έκτακτη Ιεραρχία

Ξεκίνησαν σήμερα οι εργασίες της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στην προσφώνησή του προς τους Συνοδικούς Ιεράρχες ο Αρχιεπίσκοπος επισημαίνει ότι «εάν λάβουμε δε υπ’ όψη μας ότι ο πανάρχαιος συνοδικός θεσμός είναι ένας θεσμός με μία εξαίρετη δυναμική, ένας θεσμός άρρηκτα δεμένος με την συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας μας, καθίσταται σαφές ότι μία Σύνοδος μετά την Σύνοδο, έχει να προσφέρει ρεαλιστικό και τεκμηριωμένο πνευματικό και εκκλησιαστικό Λόγο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει κάποιον διαπιστωτικό, επικυρωτικό η καθαρά διαδικαστικό - τυπικό χαρακτήρα. Η θέση ενός εκάστου εξ ημών στο συνοδικό πολίτευμα δεν είναι διακοσμητική, αλλά οργανική, και ως εκ τούτου βαθύτατα ουσιαστική».

Ακολουθεί ολόκληρη η προσφώνηση του Αρχιεπισκόπου προς τους Συνοδικούς Συνέδρους στην έκτακτη Ιεραρχία.

Σεβασμιώτατοι Άγιοι Αδελφοί,

Με την χάρι του Θεού συνέρχεται και πάλι, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, το Σεπτό Σώμα της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για την έκτακτη Συνεδρία, η οποία αποφασίστηκε με την από 3.11.2016 Πράξη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και με αποκλειστικό θέμα την εισήγηση του αγαπητού εν Χριστώ αδελφού, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, η οποία έχει τον τίτλο: «Ενημέρωσις περί των διεξαχθεισών εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας».

Συνέρχεται εκτάκτως το Ιερό Σώμα της Ιεραρχίας, για να ολοκληρώσει την θεματική της προ ενός μηνός τακτικής μας Συνεδρίας, μίας πολύ σημαντικής Συνεδρίας για την θέση και πορεία της Εκκλησίας μας στο χθες, στο σήμερα και στο αύριο της πολύπαθης πατρίδας μας.

Η απλή και μόνο ενθύμηση του σωτήριου Λόγου του Κυρίου μας ότι «ου γαρ εισι δύο η τρεις συνηγμένοι εις το εμόν όνομα, εκεί ειμι εν μέσω αυτών» (κατά Ματθαίον 18,20), αρκεί για να αντιληφθεί κανείς την τεράστια πνευματική σημασία που έχει από μόνο του ως γεγονός η σύγκληση και πραγματοποίηση της εν Κρήτη Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, μιας Συνόδου τόσο πολλών Προκαθημένων Ορθοδόξων Εκκλησιών, τόσο πολλών επισκόπων και άλλων πατέρων.

Εάν λάβουμε δε υπ’ όψη μας ότι ο πανάρχαιος συνοδικός θεσμός είναι ένας θεσμός με μία εξαίρετη δυναμική, ένας θεσμός άρρηκτα δεμένος με την συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας μας, καθίσταται σαφές ότι μία Σύνοδος μετά την Σύνοδο, έχει να προσφέρει ρεαλιστικό και τεκμηριωμένο πνευματικό και εκκλησιαστικό Λόγο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει κάποιον διαπιστωτικό, επικυρωτικό η καθαρά διαδικαστικό – τυπικό χαρακτήρα.

Η θέση ενός εκάστου εξ ημών στο συνοδικό πολίτευμα δεν είναι διακοσμητική, αλλά οργανική, και ως εκ τούτου βαθύτατα ουσιαστική.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της ζωντανής παρουσίας και ενεργείας του Αγίου Πνεύματος στην ζωή της Εκκλησίας μας είμαι βέβαιος ότι εκζητούντες άπαντες τον φωτισμό του Θεού θα καταθέσουμε υπεύθυνα τις σκέψεις μας, τις προτάσεις μας, την προσωπική μας μαρτυρία, αυτό δηλαδή που επιτάσσει η αρχιερατική μας συνείδηση και η επισκοπική μας ευθύνη μέσα στο Σώμα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής μας Εκκλησίας.

Σας ευχαριστώ.

φωτογραφία αρχείου: Χρήστος Μπόνης