Ο ομιλητής στην αρχή, έκανε μια σύντομη ιστορική αναφορά για το πώς ξεκίνησε η έννοια της βιοηθικής στο χώρο της Θεολογίας όσο και στον ιατρικό κόσμο τη δεκαετία του 1950 και 1960. Στη συνέχεια με απλή γλώσσα έδωσε στους νέους να καταλάβουν σύνθετες επιστημονικές ειδικές ιατρικές έννοιες για τη διαδικασία της σύλληψης του ανθρώπου και τα πρώτα στάδια ζωής και ανάπτυξης του εμβρύου τόσο στο φυσιολογικό τρόπο σύλληψης όσο και στην εξωσωματική γονιμοποίηση.
Στη συνέχεια ο π. Στυλιανός, αναφέρθηκε στα τρωτά της μεθόδου της εξωσωματικής γονιμοποίησης και τα εὐλογα ηθικά διλλήματα τα οποία προκύπτουν από αυτή. Είναι τραγικό ότι γονιμοποιούνται πολλά ωάρια και μετά σκοτώνονται για να επιβιώσει ένα, ή υπάρχουν κατεψυγμένα για αρκετά χρόνια και να χρησιμοποιούνται ακόμα και μετά το θάνατο του ενός γονιού κ.α. καταδικάζοντας το παιδί σε ορφάνια.
Υπάρχουν επίσης παρενέργειες τόσο στη μητέρα όσο και στο ίδιο το παιδί, παρουσιάζοντας μελέτες που δείχνουν ότι η μέθοδος προκαλεί ακόμα και καρκίνο στις γυναίκες από τις πολλές ορμόνες, όσο και στα ίδια τα παιδιά που προέρχονται από εξωσωματική γονιμοποίηση, έχουν κατά μέσο όρο περισσότερα προβλήματα στη ψυχική τους υγεία ή σε ποσοστά συχνότερη βίαιη και αντικοινωνική συμπεριφορά. Ανέφερε ότι μέσα από αυτή τη μέθοδο ὀπως εφαρμόζεται πρακτικά να έχει ένα παιδί έξι γονείς (2 οι γονείς δότες του σπέρματος, 1 η μητέρα όπου δίνει επίσης γεννητικό υλικό για ενίσχυση και περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης του εβρύου, 1 η παρένθετη μητέρα όπου αναλαμβάνει να κυοφορήσει και 2 οι γονείς που θα υιοθετήσουν) !!
Ο π. Στυλιανός παρουσίασε την επίσημη ορθόδοξη θέση, ότι ο άνθρωπος είναι άνθρωπος από την πρώτη στιγμή της σύλληψής τους ως ζυγωτό και όχι όπως λένε στην Αμερική και στην Ευρώπη, ότι ο άνθρωπος θεωρείται μετά τη 14η μέρα όπου σταματά η πιθανότητα της διαίρεσης του ζυγωτού, ή άλλες θεωρίες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έως και μήνες, όταν το έμβρυο αναπτύσσει εγκέφαλο ή κίνηση κτλ!
Όλα αυτά, όπως τόνισε ο ομιλητής, γίνονται για τη ηθική «νομιμοποίηση» τόσο των εκτρώσεων, όσο των πειραμάτων πάνω στα έμβρυα, με απώτερο σκοπό την ηθική «αποποινικοποίησης» της εξωσωματικής. Φυσικά και τα οικονομικά οφέλη και συμφέροντα είναι μεγάλα και γι΄ αυτό έχει επικρατήσει στις μέρες μας και προωθείται από τους ίδιους τους γιατρούς.
Όμως όσο πιο φυσιολογικά γίνουν τα πράγματα, τόσο καλύτερα, γιατί ο Θεός τα έπλασε όλα με σοφία. Καλύτερα να πατάξουμε τους παράγοντες της υπογονιμότητας σήμερα (κακή διατροφή και υγεία γονέων, μόλυνση περιβάλλοντος, άγχος) παρά να αναπτύσσουμε την εξωσωματική γονιμοποίηση. Άλλωστε ο Χίτλερ ήταν αυτός με τους επιστήμονές του, που προσπάθησαν να αναπτύξουν αυτή τη μέθοδο κάνοντας φοβερά εγκλήματα για να φτιάξει ανώτερη φυλή και στρατιώτες.
Ακολούθησε ένας γόνιμος διάλογος, με πολλές παρεμβάσεις, ερωτήσεις και απορρίες από τα μέλη της Συνάξεως και απαντήσεις εκ μέρος του π. Στυλιανού.
[Δελτίο Τύπου του Ι.Ναού]