Θα γίνει τελικά η αγιοποίηση του γέροντος Βησσαρίωνος; (βίντεο)
Μπορεί να έχουν παρέλθει δέκα ολόκληρα χρόνια από την ανακομιδή του Γέροντος Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου (2006-2016), ωστόσο το λείψανό του παραμένει όχι μόνο άφθαρτο, αλλά και ευωδιάζον.
Δέκα χρόνια ολόκληρα χρόνια με την ανακομιδή του Γέροντος Βησσαρίωνος και το «σημείο του ουρανού» κατά την έκφραση της Ιεράς Συνόδου, εξακολουθεί να υφίσταται και να καταυγάζει τις ψυχές των πιστών.
Παρά την σφοδρή πολεμική των αντιλεγόντων, παρά τα ανυπόστατα ψεύδη, παρά τις έντονες φημολογίες, ότι αποσυντίθεται, ο Θεός εξακολουθεί να κρατεί άφθαρτο και ευωδιάζον το άγιο σώμα του ταπεινού και ελεήμονος Ιερομονάχου Βησσαρίωνος ως την πιο μεγάλη μαρτυρία της δυνάμεως του Αγίου Πνεύματος και της υποσχέσεως του Κυρίου ότι «τους δοξάζοντάς με δοξάσω».
Ο Ιερός Χρυσόστομος για την δόξα αυτή γράφει: «Δόξα γαρ ανθρώπου ευλάβεια, επιείκεια, ελεημοσύνη, πραότης, ταπεινοφροσύνη, ειρήνη, δικαιοσύνη, αγάπη ανυπόκριτος. Ταύτα πάντα δόξα ανθρώπου». (ΒΕΠ, τ.96, σ.302). Αυτού του είδους την δόξα είχε ο Γέροντας από την παρούσα ζωή.
Ο αείμνηστος Πάνος Γιαμαρέλος, τον οποίο επέλεξε η θεία Πρόνοια να εξετάσει ως Ιατροδικαστής το ιερό Λείψανο και να γνωματεύσει ως άτεγκτος υπηρέτης της αληθείας έχει γράψει τότε στην έκθεσή του: «Πρόκειται περί δυσεξηγήτου φαινομένου, το οποίον μόνον ο επερχόμενος χρόνος θα διερμηνεύσει οπωσδήποτε αλαθήτως». Και από τηλεοράσεως δημοσίως διεκήρυξε: «Εάν περάσουν δύο ή τρία χρόνια και το λείψανο παραμένει ως έχει, να πάρουν όλοι οι Έλληνες λαμπάδες και να έλθουν εδώ να τον προσκυνήσουν, διότι είναι άγιος». Παρακολουθείστε το σχετικό βίντεο:
Σύμφωνα με τη Μητρόπολη Φθιώτιδος, όσο περνούν τα χρόνια, τόσο περισσότερο ριζώνει στη συνείδηση της Εκκλησίας η αγιότητα του Γέροντος Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου.
Είναι ένας εκ των τελευταίων Αγίων Πορφυρίου, Παϊσίου, Ιακώβου, Φιλοθέου, Αμφιλοχίου και ο μοναδικός με αφθαρσία του σώματός του, υποστηρίζει, μάλιστα, σε σχετική ανακοίνωσή της η Μητρόπολη Φθιώτιδος.
Και συνεχίζει, με την απόφασή της η Εκκλησία μας απέδειξε, ότι γνωρίζει να παραμερίζει τα φληναφήματα των φωνασκούντων και να αποδίδει τους αγίους στο λαό. Οι χιλιάδες των προσκυνητών της Ιεράς Μονής Αγάθωνος που τιμούν και σέβονται τον άγιο γέροντα Βησσαρίωνα περιμένουν την απόφαση της Ιεράς Συνόδου για την αγιοκατάταξή του. Και περί του θέματος αυτού τον τελευταίο λόγο έχει ο Θεός. «Τα του Θεού αφ΄ εαυτών έρχονται, σου τον καιρόν μη ειδότος» συμβουλεύει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος.
Με αφορμή την δεκαετή επέτειο η Μητρόπολη Φθιώτιδος θα εορτάσει με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Αγάθωνος την Πέμπτη 3 Μαρτίου και με εις Διάκονον Χειροτονία του αδελφού της Μονής Μοναχού Ιερεμίου.
Επίσης, το Σάββατο 12 Μαρτίου και ώρα 6μ.μ. στο Αμφιθέατρο του Πνευματικού Διοικητικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως θα πραγματοποιηθεί ομιλία από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγάθωνος Αρχιμ. Δαμασκηνό και προβολή ταινίας με τα γεγονότα του έτους 2006, όταν έγινε η ανακομιδή.
Πάντως, αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι ο Άγιος Παϊσιος αγιοποιήθηκε 21 ολόκληρα χρόνια μετά την κοίμησή του.
Ωστόσο, όσον αφορά στο χρόνο τελικά που απαιτείται για να γίνει η αγιοκατάταξη ενός προσώπου, η Εκκλησία δεν έχει συγκεκριμένους κανόνες ή έστω ένα συγκεκριμένο τυπικό που ακολουθεί.
Σύμφωνα με τους πατέρες της Εκκλησίας, τα πρόσωπα τα οποία αγιοκατατάσσονται, αναδεικνύονται ουσιαστικά από τον ίδιο τον λαό, ο οποίος τα τιμά με την προσκύνηση των λειψάνων τους ή με την βίωση των θαυμάτων τους.
Από τη στιγμή που οι εκδηλώσεις τιμής στο πρόσωπο ενός ανθρώπου, λάβουν μαζική διάσταση και εξακολουθούν να έχουν διάρκεια στο χρόνο η Εκκλησία πλέον συγκεντρώνει στοιχεία για το βίο του, τις ομιλίες του, τα έργα του κ.ο.κ.
Ακολούθως, ο οικείος Μητροπολίτης συντάσει σχετική έκθεση με όλα τα προαναφερόμενα στοίχεία την οποία υποβάλει στην Ιερά Σύνοδο και εισηγείται την αναγνώριση του προσώπου αυτού και κατ’ επέκταση την αγιοκατάταξή του.
Μόλις, το σύνολο των τυπικών πλέον διαδικασιών ολοκληρωθεί, καλείται το Οικουμενικό Πατριαρχείο να συντάξει τον «Τόμο Αγιοκατατάξεως», γεγονός που σημαίνει να καθιερώσει σε παγκόσμιο και πανορθόδοξο επίπεδο την τιμή του Αγίου .