Κεντρικός ομιλητής της Συνάξεως ήταν ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος, ο οποίος προήδρευσε και των εργασιών της.
Κατά την εισήγησή του, ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας υπογράμμισε ότι «η αγιότητα είναι μέγεθος και ποιότης εκκλησιαστική». «Πολλές καταστάσεις, που θυμίζουν ίσως αγιότητα και πνευματικότητα, μπορούν να βρεθούν εκτός Εκκλησίας», επισήμανε, «αλλά αγιότητα, ως μετοχή στην αγιότητα του Θεού, δεν δύναται να υπάρξει εκτός του Σώματος του Χριστού και της Εκκλησίας». Δε δίστασε, μάλιστα, να αναφερθεί σε μία σύγχρονη αίρεση, την αίρεση της «μονοπρόσωπης αυθεντίας», καυτηριάζοντας τις τάσεις κάποιων κληρικών, οι οποίοι αποκόπτονται από το σώμα της Εκκλησίας και θεωρούν ότι κατέχουν την αλήθεια. Σημείωσε χαρακτηριστικά: «Σήμερα, εξ αφορμής είτε του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου είτε του κορωνοϊού και των εμβολίων είτε του φανταστικού για κάποιους οικουμενισμού, τινές πιστεύοντας ότι κατέχουν το πλήρωμα της αληθείας και επικαλούμενοι το δήθεν παράδειγμα του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, ή άλλων Αγίων – ως οι ίδιοι να είναι του ιδίου ήθους, διαμετρήματος και αγιότητος – διαρρηγνύουν την ενότητα της Εκκλησίας, αποκόπτονται από αυτήν και κηρύττουν την αίρεση της μονοπρόσωπης αυθεντίας. Με απλά λόγια, δηλαδή, τονίζουν ότι εκείνοι ως άτομα κατέχουν την αλήθεια και η Εκκλησία κάνει λάθος. Ενώ το παράδειγμα των Αγίων μας είναι το ακριβώς αντίθετο. Οι Άγιοι δεν υπάρχουν εκτός της Εκκλησίας, διότι η Εκκλησία είναι στύλος και εδραίωμα της αληθείας».
Στην Ιερατική Σύναξη παρόντες ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σεβαστείας κ. Σεραφείμ και οι Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι Μιλητουπόλεως κ. Ιάκωβος, Μαγνησίας κ. Χριστόδουλος και Χαριουπόλεως κ. Βαρθολομαίος. Οι παριστάμενοι Αρχιερείς έλαβαν το λόγο και κατέθεσαν τις δικές τους σκέψεις επί της εισηγήσεως του Αρχιεπισκόπου. Παρομοίως και οι ιερείς, κατέθεσαν τις σκέψεις τους, τις ερωτήσεις τους και τους προβληματισμούς τους, ενώ στο τέλος ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε σε διοικητικά θέματα και ευχήθηκε σε όλους καλό το υπόλοιπο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.