Άνθρωπος «κλειδί» ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας της απαγωγής

  • Dogma

 Ήταν μαζί με τους Μητροπολίτες αλλά δεν τον απήγαγαν – Μυστική η ταυτότητά του -  «Οργιάζουν» τα σενάρια για το ποιοι κρύβονται πίσω 

Λουδάρος Ανδρέας

Άνθρωπος «κλειδί» στην υπόθεση της απαγωγής των Μητροπολιτών Χαλεπίου φαίνεται πως είναι ένα τέταρτο πρόσωπο το οποίο βρισκόταν στο αυτοκίνητο του Συρο-Ιακωβίτη Μητροπολίτη, και που όπως είπαν στο dogma.gr αξιόπιστες πηγές από την Συρία προσπαθεί μέσω των διασυνδέσεων του να βοηθήσει στην απελευθέρωση.

Πρόκειται για έναν Χριστιανό, ούτε Ορθόδοξο αλλά ούτε και Συρο-Ιακωβίτη ο οποίος έχει προσωπική φιλία με τον Μητροπολίτη Ιωάννη Αβραάμ.

Ο συγκεκριμένος βρισκόταν μαζί με τους δύο Μητροπολίτες, ως ενδιάμεσος στην προσπάθεια απελευθέρωσης δυο χριστιανών ιερέων που βρισκόταν σε εξέλιξη.

Ήταν αυτός που είχε κανονίσει το ραντεβού με τους απαγωγείς των κληρικών που οι Μητροπολίτες προσπαθούσαν να απελευθερώσουν. Κάποιοι λένε πως αυτός μαζί με τον Συρο-Ιακωβίτη και τον οδηγό του, είχαν πάει μαζί στους απαγωγείς να διαπραγματευτούν.

Η διαπραγμάτευση δεν απέδωσε και έφυγαν άπραγοι. Στη συνέχεια πήγαν στα σύνορα να παραλάβουν τον Μητροπολίτη Παύλο και στην πορεία της επιστροφής στο Χαλέπι έγινε η απαγωγή.

Ο οδηγός του Μητροπολίτη δολοφονήθηκε, ο άγνωστος άνδρας αφέθηκε μόνος στον δρόμο και οι δύο Μητροπολίτες απήχησαν. Άλλοι πάλι λένε πως και οι δυο Μητροπολίτες είχαν πάει στη διαπραγμάτευση. Το μόνο βέβαιο είναι πως υπάρχει ελεύθερος άνθρωπος εν ζωή, ο οποίος έζησε τα γεγονότα και αυτή τη στιγμή προσπαθεί να βοηθήσει στην ανατροπή των γεγονότων.

Στέλεχος της Συρο-Ιακωβίτικης Εκκλησίας είπε στo dogma.gr πως δεν πιστεύουν ότι ο άνθρωπος αυτός μπορεί να κάνει περισσότερα από αυτά που έχει ήδη κάνει.

Είναι προφανές πως η πρόσβαση του ήταν περιορισμένη, κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός πως τελικά δεν κατόρθωσε να σιγουρέψει την ασφάλεια τους.

ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

Κάθε μέρα που περνά τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Το dogma.gr τα παραθέτει χωρίς φυσικά να υιοθετεί κάποιο από αυτά αλλά για να καταδειχθεί η δαιδαλώδης κατάσταση που επικρατεί.

1. Τους Μητροπολίτες απήγαγαν οι ίδιοι που είχαν απαγάγει τους ιερείς, ώστε να αποκτήσουν επιπλέον διαπραγματευτική ισχύ.

2. Αυτοί που απήγαγαν τους Μητροπολίτες δεν είναι αυτοί που τους κρατούν τώρα. Λένε πως ναι μεν αρχικά τους πήραν ακραίοι ισλαμιστές αλλά στην πορεία άλλαξαν «χερια» και τώρα τους έχει η Αντιπολίτευση.

3. Η Συριακή αντιπολίτευση, η οποία δεν έχει δομημένη οργάνωση, κατηγορεί το καθεστώς Ασαντ ότι κρύβεται πίσω από το γεγονός. Ο Άσαντ από την πλευρά του κατηγορεί την αντιπολίτευση.

4. Άλλοι κάνουν λόγο για ακραία τρομοκρατική οργάνωση, παρακλάδι της Αλ Καϊντα στην περιοχή, την «Αλ Νουσρα».

5. Οι Κούρδοι, κατηγορούν την Αντιπολίτευση ότι κηλιδώνει τον αγώνα κατά του Ασάντ κάνοντας «βρώμικο» παιχνίδι. Εν ολίγοις λένε ότι εκείνοι τον έχουν αλλά δεν τους δίνουν για να το χρεώσουν στον Ασαντ.

6. Η απαγωγή έχει γίνει για λύτρα

7. Η απαγωγή έχει γίνει για να χρησιμοποιηθούν οι Μητροπολίτες ως αντάλλαγμα για απελευθέρωση συντρόφων των απαγωγέων.

Αυτά είναι τα βασικά σενάρια που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στη Συρία, τον Λίβανο και την Τουρκία γύρω από την απαγωγή.

Αν ισχύει η λαϊκή ρήση «η αλήθεια είναι κάπου στη μέση» τότε δεν αποκλείεται η πραγματικότητα να κρύβεται μεταξύ των παραπάνω αράδων. Τώρα μάλιστα όσο πλησιάζει το Πάσχα των Ορθοδόξων, νέα σενάρια αναδεικνύουν τις δυο ακραίες εκδοχές της υπόθεσης.

Οι μεν υποστηρικτές της άποψης πως οι απαγωγείς θέλουν να δημιουργήσουν τις μεγαλύτερες δυνατές αρνητικές αντιδράσεις, λένε πως το Πάσχα θα χρησιμοποιηθεί ως το μέσον για να πάρει τη μεγαλύτερη έκταση μια ενδεχόμενη δημοσιοποίηση της δολοφονίας τους στην «καρδιά» της μεγαλύτερης γιορτής του Χριστιανισμού.

Στον αντίποδα, λέγεται πως αυτοί που θέλουν να δημιουργήσουν ισχυρό δεσμό με τις χριστιανικές κοινότητες της Συρίας, θα χρησιμοποιήσουν πάλι το Πάσχα για να «πουλήσουν» ως «δώρο» την απελευθέρωση των Μητροπολιτών.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια κατάσταση που έχει ξεφύγει από κάθε λογική, με στυγνή εκμετάλλευση ανθρώπων και εντελώς σκοτεινά κίνητρα που για λόγους επικοινωνιακής προσέγγισης της διεθνούς κοινής γνώμης χρησιμοποιούνται ανάλογα με το τι θέλει ο καθένας να «πει» στον κόσμο.

TOP NEWS