Ο κ. Γεώργιος, μιλώντας στην εφημερίδα “Φιλελεύθερος”, δήλωσε ότι δεν είναι “απόλυτα ικανοποιημένος” με τη διάδοχη κατάσταση στην Πάφο.
“Ένα παράδειγμα για το οποίο δεν θα έπρεπε καν να συμβεί, είναι πως, όταν ζούσε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, απευθύνθηκα κοντά του και φέροντας την επιθυμία του λαού της Πάφου, του είπα να ζητήσουμε από την αρχαία Ρώμη την κάρα του Αποστόλου Παύλου, να έρθει για προσκύνημα στην Πάφο, όπου κήρυξε ο Απόστολος Παύλος.
Απευθυνθήκαμε στον Πάπα και δέχθηκε να βγει για πρώτη φορά η κάρα του Αποστόλου Παύλου από το Βατικανό. Μας πρόλαβε ο θάνατος του Αρχιεπισκόπου και βρέθηκα εγώ στη θέση του. Ζήτησα από τον νέο Μητροπολίτη να το δρομολογήσουμε. Αρνήθηκε, επειδή θα την φέρουν είπε, οι Καθολικοί. Μα ο Απόστολος Παύλος είναι Απόστολος της Εκκλησίας ολόκληρης. Δεν ήταν πρέπουσα συμπεριφορά, με λυπεί, αλλά αφήνω τον ίδιο ακόμα να σκεφτεί και τον κόσμο να τον επηρεάσει”.
Ερωτηθείς σχετικά με το εάν η Εκκλησία της Κύπρου έφτασε ποτέ κοντά σε σχίσμα, τόνισε πως δεν συνέβη κάτι τέτοιο, διότι η Εκκλησία έχει τα μέσα να μην φτάσει ποτέ σε κάτι τέτοιο.
“Και τώρα αν υπάρχουν διαφορετικές φωνές και διαφορετικές τοποθετήσεις, μπορεί να βγει κάτι καλύτερο. Στο τέλος οι αποφάσεις λαμβάνονται είτε κατά πλειοψηφία, είτε ομόφωνα. Αν φθάσουμε σε μεγάλη κρίση, υπάρχει τρόπος να βρούμε λύσεις”, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε ερώτημα για το εάν οι Ιεράρχες, όντας άτεκνοι και άγαμοι, μπορούν/πρέπει να έχουν ακραίες απόψεις για θέματα σεξουαλικότητας και ομοφυλοφιλίας, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Γεώργιος τόνισε πως “υπάρχουν πολλοί άτεκνοι στην κοινωνία και έχουν τις απόψεις τους, έτσι κι εμείς. Δεν ζούμε εκτός της κοινωνίας. Το ότι, η Εκκλησία απαιτεί από κάποιους να είναι άγαμοι για να πάρουν κάποιες θέσεις, δε σημαίνει ότι είναι και απόκοσμοι και είναι μακριά από τη γνώση κάποιων πραγμάτων. Και ευθύνη έχουμε και γνώση και μπορούμε να τοποθετηθούμε σε αυτά τα ζητήματα”.
Σημείωσε μάλιστα πως όντας ο ίδιος καθηγητής στα σχολεία, γνωρίζει ότι τα παιδιά σήμερα έρχονται πολύ νωρίς σε επαφή με θέματα που αφορούν στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
“Αν δεν πούμε εμείς κάτι, δεν σημαίνει ότι δεν τα ξέρουν. Τα γνωρίζουν, ίσως και με λανθασμένο τρόπο. Μια υπεύθυνη καθοδήγηση θα τα βοηθήσει να μείνουν μακριά από εκτροπές που δεν θέλουμε. Βάλαμε κάποιες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα, τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία και τη δεκτικότητα να δέχονται και την αγωγή. Να διδάσκουν ειδικοί οι οποίοι έχουν κάποια εκπαίδευση και για το περιεχόμενο να ακούσουν εμάς αλλά και τους γονείς”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών και της πρωινής προσευχής στα σχολεία, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ανέφερε πως δεν πρόκειται για αυστηρή κατήχηση.
“Το μάθημα των θρησκευτικών δεν είναι αυστηρή κατήχηση. θα διδαχθούν και για τις άλλες θρησκείες, ανάλογα και με την ηλικιακή δεκτικότητα των παιδιών.
Σε μεγάλες τάξεις θα διδαχθούν και για τα ηθικά διλήμματα που προβάλλουν μπροστά τους, λόγω της τεχνολογίας, της επιστήμης και θέματα βιοηθικής.
Για παράδειγμα το δίλημμα αν μπορούν να γίνουν δότες οργάνων, αν μπορούν να εμπιστευθούν την τεχνολογία για την εξωσωματική γονιμοποίηση”.
Πρόσθεσε ακόμη σχετικά με την προσευχή πως “κάθε ον έχει μια εξάρτηση που είναι εκτός του κόσμου τούτου. Ακόμα και οι άθεοι πιστεύουν στην αθεΐα τους. Το να απευθύνονται προς τον Θεό οι άνθρωποι και να ζητούν τη βοήθεια του, δεν είναι κάτι που τους μειώνει.
Και ένας μαθητής όταν προσεύχεται μπορεί να παίρνει δυνάμεις. Το πρόβλημα εισάγουν κάποιοι που θεωρούν ότι στα σχολεία φοιτούν παιδιά που δεν είναι ορθόδοξοι Χριστιανοί. Ας στέκουν εκεί και ας προσεύχονται στο Θεό τους”.
Αναφερόμενος στο Κυπριακό, δήλωσε ότι “δεν πρέπει να είμαστε η τελευταία γενιά σε αυτό τον τόπο. Η εποχή που ζούμε είναι η εποχή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μπήκαμε στην ΕΕ με χίλιες θυσίες του λαού μας. Μπήκαμε γιατί θέλαμε κάποια ασφάλεια. Όταν η Ευρώπη έχει γενικές αρχές, όπως ελεύθερη διακίνηση παντού, εγκατάσταση και απόκτηση περιουσίας παντού, εμείς γιατί να μην απολαμβάνουμε αυτά τα δικαιώματα, να εγκατασταθούμε στα σπίτια μας και όχι αλλού, όπως και να διακινούμαστε ελεύθερα σε όλη την Κύπρο;
Είμαστε υπό την πίεση της κατοχής, αλλά όταν δεχόμαστε εκπτώσεις στα δικαιώματα μας, τότε τους δίνουμε το τέλειο άλλοθι να μας λέει βρείτε τα μεταξύ σας.
Αυτό δίνει το δικαίωμα στην Τουρκία, όταν αποδεχθούμε κάτι να βάζει διαρκώς νέες προϋποθέσεις, μέχρι που να κατακτήσει ολόκληρη την Κύπρο. Θα επιτρέψουμε να τουρκέψουμε; Αλλιώς να δεχτούμε τα τετελεσμένα και να φύγουμε από την Κύπρο.
Θα περιμένουμε να ανατείλουν καλύτερες μέρες, μια αλλαγή στην περιοχή μας και να αξιοποιήσουμε τα νέα δεδομένα. Να διατηρήσουμε όμως και το ηθικό σθένος. Ότι όσος καιρός και να περάσει, διεκδικούμε τα δικαιώματα μας. Περάσαμε οκτώ αιώνες δουλείας. Μπορούμε να επιζήσουμε”.