Dogma

Ο «εσχατολόγος» κ. Λιακόπουλος

Είναι γεγονός πως ζούμε σε μια εποχή δύσκολη, ταραγμένη, αβέβαιη και σκληρή. Ορισμένοι με ζήλο, φανατισμό, ακρότητες, φαντασίες και υπερβολές εντείνουν το κλίμα. Αρέσκονται σε δαιμονολογίες, αντιχριστολογίες κι εσχατολογίες, με μύθους, επιστημονισμούς και νοσηρότητες. Χρησιμοποιούν και την Εκκλησία για τους δόλιους σκοπούς τους. Δυστυχώς οι αδαείς παρασύρονται από ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, βιβλία και άρθρα σχετικά. Ένας από τους εκδότες τέτοιων βιβλίων είναι ο κ. Λιακόπουλος.

Επικαλείται την παγκοσμιοποίηση, της οποίας τα λάθη έχουμε από ετών επισημάνει κι εκφοβίζει τρομερά τον κόσμο. Έχει μια τάση αρχαιολατρείας, ψυχολογισμού, φιλοσοφισμού, θεολογισμού και λαϊκισμού. Αναιρεί την πρόοδο, τον πολιτισμό και τη σύγχρονη πραγματικότητα και πνευματικότητα.

 

Δεν μπορώ να πω ότι δεν λέει και μερικές πικρές αλήθειες αλλά το όλο κλίμα είναι αρκετά νεφελώδες. Δεν δίνει ουσιαστικές λύσεις, αλλά μάλλον οδηγεί σε αδιέξοδα. Θεωρεί ότι οι προφητείες έχασαν την αξία τους. Μιλά για «Δελφική Αδελφότητα» για «Δελφικό Οδηγό Επιβίωσης μετά το τέλος της Νέας Τάξης», μιλά για οικονομική καταστροφή, για τρίτο παγκόσμιο πόλεμο, για «Περίοδο μετά το φλας του Ήλιου»,  για ερχομό του «Πολέμαρχου». Όλα αυτά σκοτίζουν, φοβίζουν και ανησυχούν.

 

Τονίζει φοβερή επερχόμενη πείνα, καταστροφή της ηλεκτρικής ενέργειας, φυγή από τις πόλεις, γιατί δεν θα υπάρχει καμία ασφάλεια και περίθαλψη και θ’ αυξηθούν οι κλοπές. Μιλά για άμεση εσωτερική μετανάστευση. Όλα τα βλέπει μαύρα και σκοτεινά, μέσα στην απόγνωση, το φόβο και τη σύγχυση.

 

Η βία, τα φονικά, οι σεισμοί, οι πλημμύρες, οι κατολισθήσεις, ο πανικός, οι ληστείες, οι κανιβαλισμοί θα επικρατήσουν. Προτείνει την κατανάλωση τροφής σκουληκιών κι εντόμων. Επισείει κινδύνους από το νερό, τον αέρα, τη γη, τη θάλασσα. Αναφέρει ακόμα και την τροφή του χώματος. Κάνει τον κοινωνιολόγο, τον διαιτολόγο, τον ψυχολόγο, τον ιατρό, τον δάσκαλο και τον ειδικό για όλα.

 

Την επιβίωση στην πόλη θεωρεί αδύνατη. Αναφέρει μιζέριες, λεηλασίες, ελλείψεις, θηριωδίες, απαραίτητες οπλοφορίες και δολοφονίες. Τρομοκρατεί ασθενείς, αναπήρους, έγκυες, γέρους και παιδιά. Λέει πως δεν ισχύει η ημερομηνία λήξεως των τροφίμων και των ροφημάτων και πως είναι μια απάτη των εμπόρων. Δίνει συνταγές συντηρήσεως βασικών τροφών κι εναλλακτικές λύσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Προτείνει εκτροφή μικρών ζώων, καλλιέργεια κήπου και πρακτικών κατασκευών. Έρχεται, λέει, ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος σίγουρα.

 

Θεωρεί ότι θα καταργηθεί κάθε έννομη τάξη, θα διαλυθεί το κοινωνικό κράτος και το καταναλωτικό εμπόριο. Θα χάσουν την αξία τους τα χρήματα. Τον πόλεμο λέει προφητεύουν όλοι οι Γέροντες της Ορθοδοξίας. Η Ελλάδα θα έχει δέκα εκατομμύρια πεινασμένων.

 

Υπάρχουν πολλές κουραστικές επαναλήψεις για τους τρόπους επιβίωσης: διατηρημένα τρόφιμα, απροσπέλαστα καταφύγια, υπερβολές για το νερό, τη φωτιά, ακόμη και για την τροφή των αρουραίων. Γράφει για χημικό πόλεμο, βιολογικό, ραδιενεργό και πυρηνικό. Από τόμο σε τόμο πάει από το κακό στο χειρότερο. Έχω μπροστά μου τώρα τους τόμους 28,29 και 30.

 

Θα καεί ο ήλιος, λέει, για πρώτη φορά και θα καταστρέψει όλη την ηλεκτρική τεχνολογία. Γνωρίζει καλά τι λέει και δεν είναι καθόλου γραφικός, αναφέρει. Όλα αυτά θα συμβούν μέσα σε οκτώ λεπτά, γράφει. Μιλά αφηρημένα για «χάλκινα βιβλία» που αναφέρουν την επάνοδο των μυθικών θεών ως πολεμαρχών και εκδικητών των Νεφελίμ.

 

Ερμηνεύει κατά πως νομίζει τις προφητείες του αγίου ενδόξου ιερομάρτυρος Κοσμά του Αιτωλού. Αναφέρεται στο Χριστοφόρο Παπουλάκο, τον Γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη και το Γέροντα Ιωσήφ Βατοπεδινό. Σε πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Αμερικής, ο φόβος θα γίνει τρόμος;, οι άνθρωποι θα ζητούν να πεθάνουν.

 

Παιδικές συμβουλές για την επιβίωση στο χειμώνα, στο καλοκαίρι, στους πάγους, τη θάλασσα, στα βουνά, για ασθένειες και μολύνσεις, μετακινήσεις και κατασκηνώσεις. Συγκέντρωση χαλκού προς απομάκρυνση των Νεφελίμ.

 

Πρόκειται για μίξη άμικτο. Μιλά για την «τριλογία του Δελφικού Οδηγού Επιβίωσης».  Καταλήγει: «Η στοιχειώδης γνώση που δόθηκε, αποτελεί μια έγκαιρη προειδοποίηση της Δελφικής Αδελφότητας (;) προς τους μαθητές της Ειμαρμένης». Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να παρακολουθήσω ένα σκεπτικό φανταστικό, αναπόδεικτο, τρομακτικό, που αναμιγνύει μυθολογία, αρχαιολατρεία, αγιολογία, επιστημολογία και φλύαρη μελλοντολογία. Σε τι αποσκοπεί; Στην προστασία των ανθρώπων από επερχομένους κινδύνους; Πότε θα γίνουν; Αν είναι να γίνουν μετά από χίλια χρόνια δεν μας αφορούν.

 

Νομίζω πως ο συγγραφέας με τις πολλές γνώσεις καταφέρνει να δημιουργήσει φόβο, τρόμο, αγωνία, ταραχή, σύγχυση, άγχος και απόγνωση. Μήπως αυτός είναι ο σκοπός του; Παραπέμπει από το ένα βιβλίο στο άλλο. Δεν γνωρίζω τι κυκλοφορία έχουν, όμως ακούω ότι επιδρούν, επηρεάζουν, προβληματίζουν και φοβίζουν αρκετούς, που τα συζητούν και τα διαδίδουν. Αυτοδιαφημίζεται ότι η τηλεθέαση των εκπομπών του βρίσκεται στην κορυφή.

 

Φοβάμαι ότι πρόκειται όχι για γραφικό, αλλά για εκμεταλλευτή του ανθρώπινου πόνου, της αγωνίας του για το μέλλον, των δυσκολιών που περνά. Δεν έχουν θεολογική ορθότητα, είναι σκέψεις ανορθόδοξες, αυθαίρετες, που χρησιμοποιούν αγίους και Γέροντες για παραπλάνηση.

 

Διαφαίνεται δωδεκαθεϊσμός, τρομολαγνεία και απεραντολογία σε βάσιμες πηγές. Είναι κρίμα να παρασύρονται οι χριστιανοί μας από τέτοια κηρύγματα και μηνύματα και να μη χαίρονται το δώρο του Θεού, τη ζωή, την ειρήνη, την αγάπη, την ησυχία και το «καὶ δὸς ἡμῖν σήμερον».

 

Τα παραπάνω γράφω δίχως φόβο και πάθος, με πόνο και αγάπη, ύστερα από μελέτη των βιβλίων του συγγραφέως, που με κούρασαν, με ζάλισαν και με οδήγησαν σε μεγάλη απορία, αλήθεια.

 

Αναδημοσίευση από ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ