Τί συμβαίνει με τη Θρησκευτική «Ντίσνεϊλαντ» στην Ιερουσαλήμ
Στη περίπτωση που τα αναπτυξιακά σχέδια των επιχειρηματιών καρποφορήσουν, οι μελλοντικοί επισκέπτες της Ιερουσαλήμ θα «πετάνε» από τον λόφο της Ιερουσαλήμ, εκεί όπου ο Ιούδας ς προετοίμασε την προδοσία του Ιησού, στο παρακείμενο «Δάσος της Ειρήνης» με εναέρια τροχαλία, το γνωστό zip line. Τα αναπτυξιακά σχέδια, όμως, δεν σταματούν εδώ. Οι κατασκευαστές έχουν στα σκαριά πολλά, […]
Στη περίπτωση που τα αναπτυξιακά σχέδια των επιχειρηματιών καρποφορήσουν, οι μελλοντικοί επισκέπτες της Ιερουσαλήμ θα «πετάνε» από τον λόφο της Ιερουσαλήμ, εκεί όπου ο Ιούδας ς προετοίμασε την προδοσία του Ιησού, στο παρακείμενο «Δάσος της Ειρήνης» με εναέρια τροχαλία, το γνωστό zip line. Τα αναπτυξιακά σχέδια, όμως, δεν σταματούν εδώ. Οι κατασκευαστές έχουν στα σκαριά πολλά, που θα λειτουργήσουν και ως πόλος έλξης τουριστών και θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε δυσπρόσιτες περιοχές της πόλης.
Οι επικριτές
Οι επικριτές του αναπτυξιακού πλάνου, από την άλλη, υποστηρίζουν ότι συνιστά μέρος μιας ευρύτερης πολιτικής στρατηγικής του Ισραήλ, με αποκλειστικό στόχο την πλήρη κυριαρχία του σε ολόκληρη την Ιερουσαλήμ. Στόχος των εμπνευστών του, καταγγέλλουν, είναι η αποκλειστική προβολή της εβραϊκής ιστορίας και παράδοσης, σε έναν τόπο με ιδιαίτερες θρησκευτικές και πολιτικές ευαισθησίες. Έτσι, θα υποβαθμίσουν τον μουσουλμανικό, χριστιανικό και παλαιστινιακό χαρακτήρα της πόλης. Η συμμετοχή, μάλιστα, μιας οργάνωσης Εβραίων εποίκων στον σχεδιασμό δεν καθησυχάζει, αλλά αντίθετα πυροδοτεί αυτούς τους φόβους.
Σχέδια τουριστικής ανάπτυξης της Παλαιάς Πόλης της Ιερουσαλήμ, που θα περιλαμβάνουν εναέρια τροχαλία και κρεμαστή γέφυρα.
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν στην υλοποίηση του σχεδίου προτάσσουν το επιχείρημα ότι θα συμβάλουν, προκειμένου να επιστρέψει η ζωή σε περιοχές της πόλης που είχαν παραμεληθεί εξαιτίας της δυσχέρειας πρόσβασης και όπου σήμερα ευδοκιμούν οι έμποροι ναρκωτικών, ενώ οι βανδαλισμοί και οι εμπρησμοί αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.
Εκτός από την εναέρια τροχαλία, οι κατασκευαστές του «θρησκευτικού θεματικού πάρκου» φιλοδοξούν να κατασκευάσουν μια κρεμαστή γέφυρα, η οποία θα οδηγεί σε ένα χώρο πρασίνου εκτός των τειχών της παλιάς πόλης, την κοιλάδα Χινώμ. Οι επισκέπτες από εκεί θα μπορούν να μεταφερθούν απρόσκοπτα στην Παλιά Πόλη και στο Τείχος των Δακρύων, έναν από τους πιο ιερούς τόπους για τους Εβραίους.
Φωτ. Η γειτονιά του Σιλωάμ στην ανατολική Ιερουσαλήμ αποτελεί πόλο έλξης των τουριστών. Ωστόσο, η συμμετοχή μιας οργάνωσης Εβραίων εποίκων στον αναπτυξιακό σχεδιασμό πυροδοτεί φόβους ότι θα υποβαθμιστεί ο μουσουλμανικός, χριστιανικός και παλαιστινιακός χαρακτήρας της πόλης. (Amit Elkayam/The New York Times)
Κεντρικός στόχος της δραστηριότητας της οργάνωσης των εποίκων «Ιδρυμα της Πόλης του Δαυίδ» είναι η ανάπτυξη της βιβλικής πόλης του βασιλιά Δαυίδ και των περιχώρων της. Η οργάνωση ήδη διαχειρίζεται τις ανασκαφές στην παλαιστινιακή συνοικία Σιλωάμ στην ανατολική πόλη. Πριν από περίπου 30 χρόνια, μάλιστα, οι έποικοι αγόρασαν κατοικίες γύρω από την ανασκαφή όπου εγκαταστάθηκαν εβραϊκές οικογένειες.
Ο πρόεδρος της οργάνωσης, Ντόρον Σπίλμαν, υπογραμμίζει ότι όλες οι δραστηριότητες είναι επωφελείς στους Εβραίους, χριστιανούς και μουσουλμάνους της Ιερουσαλήμ. Αποστολή της, άλλωστε, «είναι η ανάπτυξη του τουρισμού, της παιδείας και της αρχαιολογίας. Οποιος θα προσεγγίζει αυτή τη βιβλική τοποθεσία, θα έρχεται σε επαφή με την ιστορική της ταυτότητα και τις ρίζες της, με το DNA της».
Τα περισσότερα από τα σχέδια της οργάνωσης έχουν ήδη εγκριθεί, χωρίς ιδιαίτερα διαφανείς διαδικασίες από τις κυβερνητικές επιτροπές του Ισραήλ, χωρίς, ωστόσο, διάλογο για τις πιθανές συνέπειες.
ΙΖΑΜΠΕΛ ΚΕΡΣΝΕΡ / THE NEW YORK TIMES
Κεντρική φωτογραφία: Amit Elkayam / The New York Times