Η δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως στην Καρδίτσα

  • Δόγμα

Στην ομιλία του έκανε λόγο για τον αποκαλυπτόμενο Υιό και Λόγου του Θεού στο Θαβώριο όρος ενώπιον των τριών προκρίτων μαθητών Του τον Πέτρο, το Ιάκωβο και τον Ιωάννη δεικνύοντας το κάλλος της θεότητός Του, όσο μπορούσαν να ανθέξουν οι μαθητές και τόνισε πως ο Θεός είναι και λέγεται Φως, γιατί είναι αποκάλυψη του ιδίου του Χριστού και γιατί όσοι αξιώθηκαν να Τον δουν Τον είδαν ως φως λαμπρό. Και κατέληξε: Γίνεται φως μονάχα γι’ αυτούς που αγωνίζονται στη ζωή τους να παραμένουν καθαροί.

Με κατάνυξη εορτάσθηκε η μεγάλη δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Χριστού στην Ιερά μας Μητρόπολη.

Το απόγευμα της Δευτέρας 5 Αυγούστου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού στο ομώνυμο Ιερό Προσκύνημα Κουρτικίου.

Στην ομιλία του έκανε λόγο για τον αποκαλυπτόμενο Υιό και Λόγου του Θεού στο Θαβώριο όρος ενώπιον των τριών προκρίτων μαθητών Του τον Πέτρο, το Ιάκωβο και τον Ιωάννη δεικνύοντας το κάλλος της θεότητός Του, όσο μπορούσαν να ανθέξουν οι μαθητές και τόνισε πως ο Θεός είναι και λέγεται Φως, γιατί είναι αποκάλυψη του ιδίου του Χριστού και γιατί όσοι αξιώθηκαν να Τον δουν Τον είδαν ως φως λαμπρό. Και κατέληξε: Γίνεται φως μονάχα γι’ αυτούς που αγωνίζονται στη ζωή τους να παραμένουν καθαροί.

Την κυριώνυμο ημέρα, Τρίτη 6 Αυγούστου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Τ.Κ. Κουμπουριανών.

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε, ότι κάθε χριστολογικό και σωτηριολογικό γεγονός, είναι παράλληλα και ιστορικό γεγονός, γιατί πραγματοποιήθηκε εν χρόνω, σύμφωνα με την ανεξερεύνητη βούληση του πανοικτίρμονος Θεού.

Η δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού, είναι ένα γεγονός που πραγματοποιήθηκε σαράντα ημέρες πριν από το εκούσιο πάθος και την σταυρική θυσία του Κυρίου, για να δείξει στους μαθητές Του, ότι είναι το Φώς του κόσμου και ο αρχηγός της ζωής και του θανάτου.

Ο Απόστολος Πέτρος που ήταν παρών σε αυτό το γεγονός και ήταν αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας,στην Β’ καθολική επιστολή του, αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο ο Χριστιανός μπορεί να αλλοιωθεί “εν τω φωτί του προσώπου του Χριστού” και να βεβαιωθεί ότι δέχτηκε την εναλλαγή του Φωτός στη ζωή του.

Κατά το γεγονός της Μεταμορφώσεως, δεν μεταμορφώθηκε μόνο ο Χριστός, αλλά ενηλλάγησαν και οι παρόντες μαθητές Του, για να γίνουν δεκτικοί της Χάριτος του Θεού και με τα κτιστά τους μάτια, μπόρεσαν να δουν το Φως της Θεότητος,όπως αναφέρει ο Απόστολος Πέτρος : “ ἐπόπται γενηθέντες τῆς ἐκείνου μεγαλειότητος”.

Άκουσαν την φωνή του Θεού Πατέρα, που επιβεβαίωνε την παρουσία του Υιού : “οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, εἰς ὃν ἐγὼ εὐδόκησα”και βίωσαν την θεουργία της ανθρώπινης φύσεως του Χριστού,οδηγούμενοι σε μια ψυχοσωματική μεταμόρφωση της υπάρξεώς τους.

Όπως οι μαθητές του Χριστού, έτσι κι εμείς καλούμαστε να μεταλλασσόμαστε από το Φως του Χριστού και να καινοποιούμαστε, να προτιμούμε την πνευματική άνοδο από την πτώση και να ανεβαίνουμε στο όρος των αρετών του Ευαγγελίου,ώστε η καρδιά μας να γίνει Θαβώρειο όρος και να γίνουμε θεωμένοι άνθρωποι.

Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε, η Χάρις του Μεταμορφωθέντος Ιησού Χριστού να μας χαριτώνει, να ενεργεί στην ψυχή μας καθαρτικά και φωτιστικά και να μας χαρίζει αγιασμό και λύτρωση.

TOP NEWS