Dogma

Η Εορτή της Απόδοσης του Πάσχα στην Κόρινθο

Ο Χριστός θα σώσει τον κόσμο,«οὐγὰρἦλθονἵνα κρίνω τὸν κόσμον, ἀλλ᾿ἵνα σώσω τὸν κόσμον» (Ιω. ιβ΄, 47), σύμφωνα με την αναγνωσθείσα Ευαγγελική περικοπή της ημέρας, καθώς ήλθε πρώτανα διδάξει, να προσφέρει, να θυσιαστεί και μετά θα έλθει ξανά «κρῖναιζῶνταςκαί νεκρούς».

Την Θεία Λειτουργία της Αποδόσεως της Εορτής του Πάσχα τέλεσε ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος σήμερα Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2024, στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο πλαισιούμενος από τους Αιδεσ. Πρωτ/ρους π. Παναγιώτη Μαυραγάνη, Προϊστάμενο του Ι. Ναού και Αρχιερατικό Επίτροπο Κορίνθου – Λουτρακίου, π. Γρηγόριο Θεοδώρου, π. Αθανάσιο Κοντογιάννη και τον Αρχιδιάκονο της Ι. Μητροπόλεως μας π. Δαμασκηνό Γεννηματά.

Πριν την απόλυση της Θ. Λειτουργίας ο σεπτός Ποιμενάρχης μας,επεσήμανε ότι με την σημερινή Θ. Λειτουργία, της Αποδόσεως του Πάσχα, κλείνει ο εορτολογικός κύκλος της Αναστάσεως του Κυρίου μας. Η Εκκλησία μας χρησιμοποιεί αυτή την περίοδο για να μας διδάξει ότι μετά την Ανάσταση του Κυρίου μας ο θάνατος γίνεται η αρχή της αιωνίου ζωής και ο Χριστός με την Ανάστασή Του «ὁδοποίησεπάσῃσαρκὶτὴνἐκνεκρῶνἈνάστασιν,καθότιοὐκἦνδυνατὸνκρατεῖσθαιὑπὸ τῆς φθορᾶςτὸνἀρχηγόν τῆς ζωῆς» (Θ. Λειτουργία Μ. Βασιλείου), οδηγώντας μας στην απόλαυση της Αιωνίου Ζωής. Ο Χριστός αναστήθηκε παραδίδοντάς μας την επαγγελία της μελλούσης ζωής και της κοινής αναστάσεως και καθιστώντας μας, όλους τους Χριστιανούς, ευτυχισμένουςανθρώπους που μεταφέρουν το μήνυμα της Αναστάσεως στον πονεμένο, πληγωμένο, απογοητευμένο και προδομένο από τους υπόλοιπους ανθρώπους και τους άρχοντες κόσμο.

Ο Χριστός θα σώσει τον κόσμο,«οὐγὰρἦλθονἵνα κρίνω τὸν κόσμον, ἀλλ᾿ἵνα σώσω τὸν κόσμον» (Ιω. ιβ΄, 47), σύμφωνα με την αναγνωσθείσα Ευαγγελική περικοπή της ημέρας, καθώς ήλθε πρώτανα διδάξει, να προσφέρει, να θυσιαστεί και μετά θα έλθει ξανά «κρῖναιζῶνταςκαί νεκρούς». Αφού τιμήσαμε την εορτή την αποδίδουμε και μπορεί ως άνθρωποι μεν να πέσουμε, να γονατίσουμε, να πληγωθούμε και να πονέσουμε αλλά θα φανούμε γενναίοι και θα σταθούμε στα πόδια μας, όπως ακριβώς πράττουμε αυτή την περίοδο στην Εκκλησία, που δεν γονατίζουμε. Ο Χριστός, όπως φανερώνει η εικόνα της Αναστάσεως, εκτείνει το χέρι Του για να μας σηκώσει. Γι’ αυτό όπου κι αν είμαστε ας κρατήσουμε το χέρι Του και, αν πέσουμε, ας σηκωθούμε γιατί Ανάσταση σημαίνει και «σήκωμα» και «ξεσήκωμα».