Dogma

Μαρωνείας Παντελεήμων: «Διά της Θεοτόκου, η ιστορία όλου του κόσμου εισήλθε σε νέα τροχιά»

ՐτϗǠԏՠͅϕ ̇ԑϐϋɔǠ́љͅɁӠӔǍ Q׉ŐɓʏЇ PϠԏ͠Q׉ŐɓʏЏ Ʌљ͕̏ , ʁɠÅՌ`ԏՠͅϕ ̇ԑϐϋɔǠБϓ ԏՓ БϓʅʋnjōϕӠ ӔǠ֙ԏ Ϡͅϓ ̇ԑϐ. ́љͅɁӠЁ͔ŋŇ̙͠--֙ԏ בǓԏӠ̐ύǓ

Ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων, αναφέρει στην Εγκύκλιο, μεταξύ άλλων: «Η Παρθένος είναι το ιδιαίτερο εκείνο δημιούργημα του Θεού που υπερέβη όλους τους ανθρώπους και τους αγγέλους. Είναι η μόνη που έζησε βίο πανάμωμο και κατέστη μητέρα του Θεού. Αν και είχε σώμα ζωαρχικό, εντούτοις ως άνθρωπος πεθαίνει. Λύνεται προσωρινά ο σύνδεσμος μεταξύ ψυχής και σώματος, και αυτό διότι κατά την ώρα της Κοιμήσεως ο Κύριος, συνοδευόμενος από τα τάγματα των αγγέλων και των αγίων, παίρνει την ιερά ψυχή Της όχι απλώς στον ουρανό, αλλά "εις τα επουράνια Άγια των Αγίων". Και μετά από τρεις μέρες το άφθαρτο Σώμα Της μετατίθεται εις υπερουρανίους χώρους».

Εγκύκλιο εξέδωσε η Μητρόπολη Μαρωνείας αναφορικά με την επικείμενη εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων, αναφέρει στην Εγκύκλιο, μεταξύ άλλων: «Η Παρθένος είναι το ιδιαίτερο εκείνο δημιούργημα του Θεού που υπερέβη όλους τους ανθρώπους και τους αγγέλους. Είναι η μόνη που έζησε βίο πανάμωμο και κατέστη μητέρα του Θεού. Αν και είχε σώμα ζωαρχικό, εντούτοις ως άνθρωπος πεθαίνει. Λύνεται προσωρινά ο σύνδεσμος μεταξύ ψυχής και σώματος, και αυτό διότι κατά την ώρα της Κοιμήσεως ο Κύριος, συνοδευόμενος από τα τάγματα των αγγέλων και των αγίων, παίρνει την ιερά ψυχή Της όχι απλώς στον ουρανό, αλλά «εις τα επουράνια Άγια των Αγίων». Και μετά από τρεις μέρες το άφθαρτο Σώμα Της μετατίθεται εις υπερουρανίους χώρους».

Ακολουθεί ολόκληρη η Εγκύκλιος του Μητροπολίτη:

Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 90η

ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΕΒΑΣΜΙΑΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ

ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Π ρ ο ς τ ο ν

Ιερόν Κλήρον και τον ευσεβή Λαόν της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

«Εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε». Πάσχα εορτάζουμε σήμερα αγαπητοί μου αδελφοί, το Πάσχα του καλοκαιριού. «Ω, πως η πηγή της ζωής προς την ζωήν διά μέσου θανάτου μετάγεται», αναφωνεί ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Ο θάνατος της Παναγίας υπερβαίνει την έννοια του θανάτου, ώστε δεν ονομάζεται θάνατος, αλλά «κοίμησις».

Η Παρθένος είναι το ιδιαίτερο εκείνο δημιούργημα του Θεού που υπερέβη όλους τους ανθρώπους και τους αγγέλους. Είναι η μόνη που έζησε βίο πανάμωμο και κατέστη μητέρα του Θεού. Αν και είχε σώμα ζωαρχικό, εντούτοις ως άνθρωπος πεθαίνει. Λύνεται προσωρινά ο σύνδεσμος μεταξύ ψυχής και σώματος, και αυτό διότι κατά την ώρα της Κοιμήσεως ο Κύριος, συνοδευόμενος από τα τάγματα των αγγέλων και των αγίων, παίρνει την ιερά ψυχή Της όχι απλώς στον ουρανό, αλλά «εις τα επουράνια Άγια των Αγίων». Και μετά από τρεις μέρες το άφθαρτο Σώμα Της μετατίθεται εις υπερουρανίους χώρους.

Μάρτυρας αυτής της μεταστάσεως είναι ο Απόστολος Θωμάς, ο οποίος δε βρισκόταν στην οσιακή Της κοίμηση, αλλά ερχόμενος καθυστερημένος ζητά από τους υπολοίπους Αποστόλους να ανοίξουν τον τάφο Της, όμως δε βρίσκουν το θεοδόξαστο σώμα Της. Βλέπουν την Θεοτόκο να ανεβαίνει στους ουρανούς και να παραδίδει την Τιμία και Αγία Ζώνη Της στον Απόστολο Θωμά.

Η Παναγία Θεοτόκος μετά την κοίμησή Της καθίσταται η Μητέρα της νέας κτίσεως, της Εκκλησίας του Χριστού. Και αυτό συμβαίνει επειδή είχε εξ αρχής την κεντρική θέση στην οικονομία της σωτηρίας, αφού από Αυτήν σαρκώθηκε ο Κύριος, ο Οποίος είναι η κεφαλή της Εκκλησίας. Και πλέον στην επουράνιο Εκκλησία έχει όλο το πλήρωμα της χάριτος, δόξας και παρρησίας. Έγινε η ευεργέτης πάσης της φύσεως και κτίσεως, γι’ αυτό προσκυνείται από όλη την κτίση ως Κυρία, Δέσποινα, Βασίλισσα και Θεομήτωρ.

Διά της Θεοτόκου η ιστορία όλου του κόσμου εισήλθε σε νέα τροχιά, ασύγκριτα ανώτερη απ᾽ ο, τι υπήρχε πριν από Αυτήν. Δεν μπορούσε, ούτε μπορεί κάποιο δημιούργημα να γίνει τελειότερο από Αυτήν, αλλά ούτε και η ίδια να γίνει τελειότερη απ᾽ ο, τι είναι. Αλλά και σύμφωνα με τους πατέρες, τρία πράγματα δεν μπορούσε να κάνει αρτιότερα ο παντοδύναμος Θεός : Τη σάρκωση του Θεού Λόγου, την Παρθένο Θεοτόκο και την μακαριότητα που θα απολάμβαναν οι σεσωσμένοι.

Αγαπητά μου τέκνα εν Κυρίω,

Ας μιμηθούμε, λοιπόν, και εμείς την χωρίς όρια υπακοή Της, την προσφιλή Της ταπείνωση, την μυστική εσωτερική Της πνευματική εργασία, τον πόνο που ως ρομφαία ένιωσε κάτω από τον Σταυρό του Υιού Της.

Να αξιοποιήσουμε και εμείς αγαπητοί μου αδελφοί, τη μεσιτεία της Θεοτόκου, η οποία είναι σωστική. Σε κάθε θλίψη και πρόβλημά μας να μην ξεχνούμε, ότι υπάρχει «η των θλιβομένων βοηθός, η προστάτις, η αντιλήπτωρ, η παραμυθία των ολιγοψυχούντων», στην οποία μπορούμε να προστρέχουμε και να βρίσκουμε παρηγοριά, άμεση λύση και απάντηση.

Με την προσμονή της ελεύσεως στην πόλη μας της Ιεράς και Σεβασμίας Εικόνος της Παναγίας του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ» από το Άγιον Όρος τον προσεχή Σεπτέμβριο, εύχομαι η Κυρία Θεοτόκος, η οποία «μετέστη προς την Ζωήν», να δίδει πάντοτε την ευλογία Της σε όλους μας, ώστε να περάσουμε την παρούσα ζωή αβλαβή και ακίνδυνο από τις πλάνες του πονηρού, και να μας αξιώσει της επουρανίου βασιλείας του Υιού Της.

Διάπυρος ευχέτης προς την Υπεραγία Θεοτόκο και Μητέρα του Φωτός

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ