Dogma

Νέα Ιωνία: Εντυπωσιακό γκράφιτι για τα 200 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή με πρωτοβουλία του Μητροπολίτη Γαβριήλ

Το γκράφιτι δημιουργήθηκε στην καρδιά της Νέας Ιωνίας και θυμίζει τη μοίρα των χιλιάδων προσφύγων που έφυγαν πριν από εκατό χρόνια από την Μ.Ασία και κατέληξαν στην Ελλάδα για να ξεκινήσουν τη ζωή τους από την αρχή. Ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Γαβριήλ, παρήγγειλε από τον καλλιτέχνη Simple G, να φέρει εις πέρας το εντυπωσιακό έργο.

Ένα εντυπωσιακό και μοναδικό γκράφιτι κοσμεί πλέον την είσοδο του δήμου της Νέας Ιωνίας στην Αττική, το οποίο έχει ύψος δεκάδων μέτρων και δημιουργήθηκε μετά από πρωτοβουλία του Μητροπολίτη, για τα 200 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Το γκράφιτι δημιουργήθηκε στην καρδιά της Νέας Ιωνίας και θυμίζει τη μοίρα των χιλιάδων προσφύγων που έφυγαν πριν από εκατό χρόνια από την Μ.Ασία και κατέληξαν στην Ελλάδα για να ξεκινήσουν τη ζωή τους από την αρχή. Ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Γαβριήλ, παρήγγειλε από τον καλλιτέχνη Simple G, να φέρει εις πέρας το εντυπωσιακό έργο.

Ο Simple G, όπως υπογράφει ο κατά κόσμον Γιώργος Δημουλάς, εργάστηκε για πολλές- πολλές νύχτες μέχρι να δώσει όπως λέει ο μητροπολίτης «ψυχή σε έναν τοίχο. Να αφυπνίσει μνήμες και να θυμίσει την ιστορία αυτών των ανθρώπων που ζουν στην πόλη μας», ανάμεσα σε δεκάδες γκρι από το καυσαέριο κτίρια.

Κάθε βράδυ, ο Simple G, αριστούχος της Σχολής Καλών Τεχνών και καταξιωμένος στο χώρο του γκράφιτι, μετέτρεπε τον τοίχο σε έργο μνήμης και τέχνης. Στο γκράφιτι αποτυπώνονται ο πόνος, ο αποχωρισμός και η τραγική ιστορία των προσφύγων που ακόμη και έναν αιώνα μετά επανέρχεται ξανά και ξανά στο προσκήνιο. Το γκράφιτι πλαισιώνεται από τη Σμύρνη που καίγεται και μαζί της να σβήνει σιγά- σιγά και η ιστορική παρουσία των Ελλήνων στην περιοχή.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μέρος των εκδηλώσεων μνήμης και τιμής στον Μικρασιατικό Ελληνισμό, που ξεριζώθηκε βίαια από τις πατρογονικές εστίες το 1922 και διοργανώνουν η Μητρόπολη και οι προσφυγικοί Δήμοι Ν.Ιωνίας, Ν.Φιλαδέλφειας, Ν.Χαλκηδόνος και Ηρακλείου.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ